וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקוש גבוה, הצעות נמוכות: נסגר המכרז להקמת מאות דירות באילת

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 11:16

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת את תוצאות המכרז להקמת מאות דירות בשכונה החדשה באילת, "שיפולי ההר". לראשונה זה 5 שנים, המכרז מציע דירות בבנייה רוויה למכירה בשוק החופשי, ולא בסבסוד ממשלתי

העיר אילת חוף הים האדום ים סוף. ShutterStock
ביקוש גבוה, הצעות נמוכות: נסגר המכרז להקמת מאות דירות באילת/ShutterStock

רשות מקרקעי ישראל פרסמה השבוע את תוצאות המכרז לשיווק קרקע בשכונה החדשה שנבנית בימים אלו באילת, וקיבלה את השם "שיפולי ההר", עקב מיקומה בשטח הררי, מצפון לעיר הבנויה ובצמוד לשמורת הטבע של הרי אילת.

מדובר במכרז חמישי המציע קרקע בשכונה זו בשנתיים האחרונות, אך בשונה ממכרזים קודמים, ולראשונה זה 5 שנים, הפעם מדובר בבנייה רוויה רגילה לשוק החופשי - ולא במסגרת תכנית מחיר מטרה או בניית צמודת קרקע. המכרז האחרון בעיר שהיה מיועד לשוק החופשי התקיים ב-2018, בשכונת שחמון, וזכה להיענות נמוכה.

הפעם, מהתוצאות שפרסמה רמ"י עולה כי הביקוש למגרשים היה דווקא גבוה יחסית ועמד על 6 הצעות לכל אחד מ-4 המתחמים, ועדיין - ההצעות שהתקבלו, יחד עם הוצאות הפיתוח, היו רחוקות מאד ממחירי השומה שבהם נקבה רמ"י.

ההצעות הזוכות במכרז באילת. רמ"י,
ההצעות הזוכות במכרז באילת/רמ"י

הזוכים במכרז האחרון של רמ"י הם: אוליצקי פיתוח ומגורים, שישלמו 24.8 מיליון שקל על שטח בגודל 9 דונם, שניתן לבנות עליו 88 יח"ד; עמרם אברהם, שישלמו 27.42 מיליון שקל על כ-10 דונם, שעליו ניתן לבנות 99 יח"ד; אדני ארץ באמצעות אש שיכון ויזמות שישלמו 25.052 מיליון שקל על מגרש בשטח 7.7 דונם שעליו ניתן לבנות 88 יח"ד; וחברת לוזון את לביא, שישלמו 42.32 מיליון שקל על מגרש בגודל של כ-27 דונם שעליו ניתן לבנות 100 יח"ד. המחיר הממוצע לדונם היה כ-2.7 מיליון שקל.

שכונת "שיפולי ההר" שתוקם כאמור בצפון אילת מתפרשת על שטח של כ-1,442 דונם מצפון לציר הרחובות ששת הימים ודרך הרים, בצמוד לגדה הדרומית של נחל רודד ובין יער הולנד למרגלות מסיב אילת. השכונה תכלול בסה"כ כ-2,680 יח"ד וכ-373 חדרי מלון.

תמהיל הדיור מגוון וכולל צמודי קרקע, בנייה רוויה, יחידות דיור בשילוב תעסוקה ומסחר; ודיור מיוחד ברמות צפיפות שונות הנעות בין 5.95 -6.56 יח"ד לדונם.

השכונה כוללת גם שטחי מסחר ומשרדים (כ-3 דונם), מוסדות ציבור (כ-80 דונם), תשתית דרכים (כ-352 דונם), טיילת להולכי רגל לאורך מרגלות מסיב אילת, שטחי תיירות ונופש (כ-16 דונם), וכן שטחים פתוחים הכוללים הרחבת שטח פארק נחל הצומח (כ-495 דונם).

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully