וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיקה-סטירה: חנן מור מצמצם חובות ומקבל סירוב להקמת מגדל בגבעתיים

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 13:56

קבוצת חנן מור הנמצאת בעיכוב הליכים, קיבלה אוויר לנשימה לאחר מכירת הקרקע בנס ציונה, אך גם סופגת מכה כאשר מתכנן המחוז התנגד לתוכנית החברה להקמת מגדל של 45 קומות בגבעתיים, במסגרת מכרז בו זכתה לפני שנתיים

חנן מור. ניב אהרונסון
חנן מור/ניב אהרונסון

קבוצת חנן מור מצמצמת חובות, ונתקלת בקשיים נוספים: בימים האחרונים דיווחה קבוצת חנן מור כי ביצעה עסקת מכירה של מלוא הזכויות במקרקעין פנויים במתחם המייסדים בנס ציונה, בתמורה בסך של 45.75 מיליון שקל בתוספת מע"מ. המשמעות של העסקה: לאחר חישובים של פירעון לחובות הבנקים, תשלום הוצאות מס צפויות והוצאות בגין העסקה, לחנן מור יתקבלו 15 מיליון שקל נטו - אוויר לנשימה בתקופה הזו.

קבוצת חנן מור, כזכור, נמצאת בעיכוב הליכים לפי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בחודש האחרון, לאחר שהקבוצה הסתבכה וצברה חובות עצומים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל, מתוכן כ-1.3 מיליארד שקל עבור הקרקע שרכשה הקבוצה בשדה דב בתל אביב לטובת הקמת פרויקט יוקרה. הקבוצה לא עמדה בתשלום ריבית של 28 מיליון שקל לנושים בחודש שעבר, והפכה לחדלת פירעון.

את החלטתו לעיכוב הליכים לקבוצה, נימק השופט בין היתר בשל "חשש מפני תגובת שרשרת והשמדת ערך קולוסאלית שיספגו הנושים של כלל חברות הקבוצה, במקרה של הפלת אבן דומינו אחת או שתיים מכלל האבנים של נכסי הקבוצה".

הדמיה - הפרויקט של חנן מור במבואות הדרומיים בחיפה. שורץ בסנוסוף אדריכלים,
הדמיה - הפרויקט של חנן מור במבואות הדרומיים בחיפה/שורץ בסנוסוף אדריכלים

למרות המכירה וצמצום החובות כאמור, קבוצת חנן מור מקבלת התנגדות ממתכנן המחוז לתכנית של הקבוצה לבניית מגדל בגבעתיים בגובה 45 קומות. התכנית הוגשה במסגרת מכרז בו זכתה לפני כשנתיים, המשלב בין מסחר ותעסוקה ברחוב טבקין בעיר.

אז, עוד קיוותה קבוצת חנן מור שהמגדל יתנשא ל-50 קומות לפחות. עם זאת, אתמול נודע לה כי גם התוכנית להקמת מגדל בן 45 קומות שהגישה לפני חודש, זכתה להתנגדות מצד גורמי התכנון, שקבעו כי קיימים פערים משמעותיים בין התכנית המוצעת לבין התכנית הכוללנית. מתכנן המחוז הציע חלופות לתכנית של היזמית, והבהיר כי המליץ למליאה לסרב לתוכנית המוצעת כפי שהיא, אלא אם כן תבחן אחת מהחלופות שהציע.

מחנן מור נמסר: "החברה בוחנת את התייחסות המתכנן, אשר ניתנה בניגוד למצגים שהוצגו בפני החברה לרבות בחוברת המכרז ובכוונתה לפעול לשינוי ההמלצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully