וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות ענק על גבול תל אביב: היכן יוקמו 1,654 דירות חדשות?

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 13:05

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה להפקיד תכנית ענק להתחדשות עירונית בצפון-מזרח בת ים, בגבול עם תל אביב. התכנית כוללת הקמת 1,654 דירות ב-20 מבנים, חלקם מגדלים עד 40 קומות

תוכנית להתחדשות עירונית בצפון מזרח בת ים. hq architects,
תוכנית להתחדשות עירונית בצפון מזרח בת ים/hq architects

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, הודיעה היום (ג') על החלטתה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בצפון מזרח בת ים, בגבול עם תל-אביב, הכוללת 1,654 דירות שיוקמו ב-7 מגדלים בגבהים של 25-40 קומות ועוד 13 מבנים מרקמיים של עד 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-590 יוקצו לטובת דירות קטנות.

כיום מצויים במתחם 400 יחידות דיור בכ-30 מבני מגורים בני 4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התכנית, המקודמת על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית בת ים והמינהלת העירונית, הינה על שטח כולל של כ-92 דונם וממוקמת מערבית לאיילון ובקרבת תחנת רכבת ישראל ותחנת המטרו העתידית בבי"ח וולפסון. כמו כן, התכנית מצויה במרחק של כ-500 מ' מתחנת "מחרוזת" של הקו האדום.

תוכנית להתחדשות עירונית בצפון מזרח בת ים. hq architects,
תוכנית להתחדשות עירונית בצפון מזרח בת ים/hq architects

במגדלים הסמוכים לכיכר תחנת המטרו העתידית ונתיבי איילון, ישולבו שטחי תעסוקה בהיקף של 18,000 מ"ר ו-5,000 מ"ר שטחי מסחר שיהוו חזיתות מסחריות לכיוון הכיכר העירונית ולאורך רחובות חלמית והמחרוזת.

כמו כן, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור בהיקף של כ- 70,000 מ"ר שישמשו בין השאר לטובת הקמת בתי ספר וגני ילדים, 4,600 מ"ר שטחי ציבור שישולבו במבני המגורים, וכ-22 דונם של שטחים פתוחים.

במסגרת התכנון נעשה שימוש ברישום תלת מימדי, זאת על מנת לאפשר פיתוח שטחים פתוחים ציבוריים מעל לקרקע, שימוש לחניה פרטית מתחת לקרקע, ועל ידי ניצול גגות המבנים לטובת שימושים ציבוריים וסביבתיים: ניהול מי נגר, יצירת אנרגיה סולארית, גינות לשימושים הציבוריים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"המתחם יהווה מעתה שער כניסה חדש לעיר"

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "תכנית מתחם חלמית שאושרה כעת להפקדה, מחדשת מתחם רחב היקף ומשמעותי מאוד, שיהווה מעתה שער כניסה חדש לעיר. בת ים ממשיכה גם בשנה זו בתנופת ההתחדשות, והתוצאות כבר ניכרות. עבודה משותפת טובה עם העירייה והמינהלת העירונית, הנמצאת בקשר ישיר עם הדיירים, הם הבסיס להצלחה של כל מיזם כזה, כפי שנוכחנו גם הפעם".

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן: "בת ים מתקדמת לעידן של תוכניות התחדשות מתחמיות גדולות. תוכנית חלמית משלבת עשרות אלפי מטרים של מבני ציבור, בניינים גבוהים של 45 קומות לאורך ציר איילון ובניינים מרקמיים בשכונה עצמה. התוכנית תהפוך את אזור חלמית לאזור מתחדש ומועצם המשלב מגורים מסחר ותעסוקה".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן-אליעזר: "התוכנית מייצרת מתחם אינטנסיבי בעירוב שימושים התואם את מיקומו האסטרטגי ותומך את רחוב המחרוזת כרחוב פעיל המקשר בין תחנת המטרו לבין התוואי האדום של הרכבת הקלה. כמו כן התכנית משפרת את הקישוריות למרקם העירוני הסובב תוך הוספת רחובות נעימים להליכה ורכיבה על אופניים.

התוכנית נערכה על ידי משרד האדריכלים HQ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully