וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכון להיום, אין לנו את היכולת לשפץ את הנזקים בעוטף עזה"

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 16:24

אזהרה של קבלני השיפוצים: "נכון להיום, אין לנו את היכולות והאפשרות לשפץ את הנזקים בעוטף עזה". לדברי סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, הפתרון הוא העסקה ישירה של עובדים זרים, ולא דרך חברות כח אדם

בית הרוס ושרוף, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
בית הרוס ושרוף, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

האם לא יהיה כח אדם לשיקום העוטף? בפגישה של נשיאות לשכת תיאום הארגונים העסקיים עם שר העבודה, יואב בן צור, טען ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, כי חברי ההתאחדות אינם יכולים, נכון להיום, לשפץ את עוטף עזה. זאת, מבחינת כח עבודה מצומצם וכן מבחינה לוגיסטית.

סיב טען בפני השר כי גם הפתרון שעל הפרק, הבאת עובדים זרים לענף השיפוצים דרך תאגידי כוח אדם, לא יסייע, משני טעמים: התנאי שגורס העסקה חודשית של מינימום 236 שעות של כל עובד פחות מתאים לתנאי ענף השיפוצים; הרווח של תאגידי כוח האדם על כל עובד גורם לאי כדאיות כלכלית לקבלן השיפוצים להעסיק את העובד הזר.

לדברי סיב, "הפתרון היחיד הינו העסקה ישירה של העובדים הזרים בענף השיפוצים, תוך מתן ערבויות של קבלני השיפוצים לקיום התנאים הסוציאליים של העובדים".

כמו כן, סיב הדגיש בפני השר כי מעולם לא היה פיגוע של עובד פלסטיני עם רישיון עבודה מבוגר מעל גיל 45, וכי יש לבחון בשנית את מהלך הכנסת העובדים המבוגרים מיו"ש, גם כקרש הצלה לענף השיפוצים בארץ וגם כדי להוריד את הלחץ הכלכלי ביו"ש.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully