וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכומי ענק: הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן תצא לדרך

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 16:11

לאחר עיכובים, חברת אלקטרה ושותפותיה השלימו בהצלחה סגירה פיננסית לפרויקט בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל. במקביל, נחתם עם חברת הבת, אלקטרה תשתיות, הסכם לתכנון והקמה של הפרויקט בסך של כ-2.7 מיליארד שקל

הדמייה של הקו הירוק העתידי בגוש דן. נת"ע, מערכת וואלה!
הדמייה של הקו הירוק העתידי בגוש דן/מערכת וואלה!, נת"ע

הכנסות של כ-9 מיליארד שקל: קבוצת אלקטרה בע"מ מעדכנת אמש כי נחתמו שורה של הסכמים במסגרת הסגירה הפיננסית למימון הפרויקט. חברת טי. אם. טי, בה שותפה אלקטרה (40.5%) יחד עם דן תחבורה וקונצרן אלסטום הבינלאומי, חתמה על הסכמי הפרויקט והמימון בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל בקשר עם תכנון, מימון, הקמה ותחזוקת פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן.

הקו הירוק של הרכבת הקלה אשר מתוכנן לעבור במרכז הארץ, הינו קו מרכזי ומשמעותי ועובר דרך תל אביב בין ראשון לציון וחולון בדרום להרצליה בצפון, כולל תחנות במרכזי התעסוקה של מערב הרצליה ובקרית עתידים בתל-אביב. בסך הכל, מתוכנן הקו לכלול 62 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות, והוא יתפרס לאורך של כ-39 ק"מ. הקו צפוי לשרת כ-275 אלף נוסעים ביום.

הסכמי המימון נחתמו עם קונסורציום מממנים, הכולל את בנק ההשקעות האירופאי EIB וכן קונסורציום של מממנים מקומיים בראשות בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות. ההסכמים כוללים העמדת מסגרות אשראי לטווחי זמן שונים בהיקף כולל של כ-6.5 מיליארד שקל, עד לתום תקופת הזיכיון בפרויקט שהינה כ-25 שנים, מתוכן 5 שנות הקמה, ו-20 שנות תחזוקה.

הקו הירוק של הרכבת הקלה. הדמיה אורבך הלוי אדריכלים,
הקו הירוק של הרכבת הקלה/הדמיה אורבך הלוי אדריכלים

המימון מורכב מהלוואות המענק ומהלוואה לזמן קצר, שתישאנה ריבית Euribor משתנה וריבית בנק ישראל, ולצד זאת הלוואות לטווח הארוך שתישאנה ריבית קבועה בהתאם לריבית ה-Euroswap בתוספת מרווח של בין 2.7% ל-1.3% שנתי. כמו כן, במסגרת הסכמי המימון, יועמד לטי אם טי מימון נוסף, בהיקף של כ-500 מיליון שקל, לגישור סכומי ההון העצמי שעל טי אם טי להעמיד כחלק מתנאי הפרויקט. פרט להלוואת הגישור, הסכמי המימון הינם בתנאי non-recourse ויינתן למלווים בטוחות ויירשמו לטובתם שעבודים שונים.

לצד הסכמי המימון, טי אם טי התקשרה בהסכמים נוספים לצורך ביצוע הפרויקט וביניהם הסכם לתכנון והקמת הפרויקט, בין היתר עם אלקטרה תשתיות, המשמשת כאחת מחברות קבלן ההקמה בהיקף של כ- 2.7 מיליארד ש"ח וכן הסכם תחזוקה עם חברה ייעודית שהוקמה לצורך תחזוקת הפרויקט, בה אלקטרה מחזיקה 20% מהמניות.

סך ההכנסות הצפויות לזכיין לאורך תקופת כל תקופת הזיכיון מוערכות בכ-9 מיליארד שקל, מתוכן מענק הקמה שישולם לזכיין בסך כ-3.3 מיליארד שקל, על פי אבני דרך במהלך תקופת ההקמה של הפרויקט.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"מדובר בפרויקט לאומי מורכב ומשמעותי"

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן הוא פרויקט לאומי מורכב ומשמעותי, והוא מביא לידי ביטוי את המנעד הרחב של יכולותיה הביצועיות והמקצועיות של קבוצת אלקטרה בע"מ, בהמשך ליישום אסטרטגיית החברה להעמיק פעילותה בעולמות התחבורה".

"השלמת הסגירה הפיננסית, הסוללת למעשה את הדרך לתחילת ביצוע עבודות ההקמה של הפרויקט, הינה ציון דרך חשוב, המבטא את האמון של המערכת הפיננסית בכלכלת ישראל וביכולת של אלקטרה ושותפותיה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully