וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיונים מוכנים: מתי יגיעו אלפי עובדי בניין מהודו, סרילנקה ואוזבקיסטן?

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 13:05

התאחדות הקבלנים הודיעה כי השלימה את ההכנות למיונים של עובדי בניין ותשתיות במדינות הודו, סרי לנקה ואוזבקיסטן. אלפי העובדים שיעברו את המיונים צפויים לנחות בישראל כבר בתחילת ינואר

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
לראשונה: אלפי עובדי בניין מהודו, סרילנקה ואוזבקיסטן יגיעו לישראל/יותם רונן

התאחדות הקבלנים בוני הארץ מודיעה היום (א') כי השלימה את ההכנות לביצוע מבחני מיון לעובדי בניין ותשתיות במדינות הודו, אוזבקיסטן וסרי לנקה - שיהיו למעשה המדינות הראשונות מהן יגיעו העובדים הזרים החדשים לענף הבנייה והתשתיות.

מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר, כי המיונים יחלו כבר בתאריך 26 בדצמבר והצפי הוא למתן אישור לאלפי עובדי בנייה ותשתיות בכל שבוע. להערכת ההתאחדות, ראשוני העובדים החדשים ינחתו בישראל בתחילת חודש ינואר.

נזכיר, כי בשבועות האחרונים התקבלו, בעקבות לחץ של נציגי ענף הבנייה והתשתיות סדרת החלטות של המדינה במטרה לטפל מיד במחסור הענק בעובדי בנייה ותשתיות, בשל הפסקת עבודתם של מעל 82,000 עובדים פלסטינים, שעבדו באתרי בנייה ותשתיות בישראל עד לחגי ספטמבר. לכך נוספה עזיבה של אלפי עובדים זרים את ישראל עם פרוץ המלחמה.

"מנת חמצן משמעותית לענף"

בהחלטת הממשלה נכללו מספר הוראות, בהן: הגדלת מכסת העובדים הזרים מ-20,000 ל-50,000 והבאת 10,000 עובדים זרים ראשונים על ידי המגזר העסקי לשם קיצור הבירוקרטיה. התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הגוף המייצג את קבלני ישראל מול המדינה, תקצה גם הפעם, כפי שעשתה לאורך השנים, אנשי מקצוע מומחים שעורכים מבחנים מעשיים לעובדים במדינות המוצא שלהם. תאגידי כוח אדם ייעודיים לענף הבנייה והתשתיות ימשיכו לקלוט את עובדים הללו ולהעסיק אותם תחת פיקוח הממשלה.

ביקור ההכנה של נציגי ההתאחדות בהודו וסרילנקה הסתיים בהצלחה ובמסגרתו בוצעו כלל התאומים הנדרשים לפתיחת מהלך גיוס ומיון של רבבות עובדים ממדינות אלו לעבודה בענף הבניה והתשתיות בישראל.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, יגאל סלוביק מסר: "הבאתם המהירה של העובדים שנמיין על ידי משרד הבינוי והשיכון והרשות לאוכלוסין והגירה תהווה מנת חמצן משמעותית לענף שרובו אינו פועל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

"הצורך להביא רבבות עובדים בפרק זמן קצר מאוד מחייב את המגזר העסקי והממשלה לחשיבה יצירתית, הסרת חסמים ושיתוף פעולה מרבי להשגת המטרה. רק שיתוף פעולה שכזה יוכל לייצר רציפות ממשית של הגעתם המהירה של עובדים מרחבי הגלובוס. פעילות זו מבוצעת למען עתיד ענף הבניה והתשתיות ולמען עתידה הכלכלי של ישראל ותושביה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully