וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעיד על העתיד? דווקא עכשיו - נסגרה העסקה היקרה ביותר בבאר שבע

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 11:41

הדרום מתעורר? למרות שמלחמת חרבות ברזל תימשך עוד חודשים רבים על פי הערכות גורמי הביטחון - בימים האחרונים נשבר שיא כל הזמנים בבאר שבע עם העסקה היקרה ביותר שנסגרה בעיר עד היום. כמה היא עלתה?

הדירה היקרה ביותר בתולדות באר שבע. יח"צ,
הדירה היקרה ביותר בתולדות באר שבע/יח"צ

בשביעי באוקטובר הכל השתנה עבור אזרחי ישראל בכלל, ותושבי הדרום בפרט. משפחות שלמות ובתים נהרסו, המשק נעצר ועם ישראל חווה את אחד מאסונותיו הגדולים בהיסטוריה. במקבל, דווקא בימים קשים אלו, גילינו גם את חוזקו ועוצמתו של עם ישראל, המאוחד, המתנדב והאוהב, המעיד שאנחנו כאן בשביל להישאר.

תחושת הנצח הזאת והאופטימיות לגבי העתיד מולידה הצלחות נוספות, גם בתחום הנדל"ן. דווקא עכשיו, במקום שהכי לא היינו מצפים, אנו עדים לתופעה מרתקת של התעוררות בדרום הארץ - עם דיווחים על שיא שנשבר בבאר שבע בעסקה הכי יקרה עד היום; קורסי ייעוץ משכנתאות שניתנים למפונים בחינם; משרד תיווך חדש של רי/מקס שקם באשקלון המטווחת דווקא בימים אלו וה-"טלפונים שלא מפסיקים לצלצל" בשדרות.

לצורך הכתבה יצרנו קשר עם שלושה זכייני רי/מקס: אסף מויאל מבאר שבע, כפיר אסולין משדרות ומשה זיו מאשקלון. עוד, דיברנו עם אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל מאני, חברת ייעוץ משכנתאות מובילה בישראל, המשרת כיום במילואים.

"דווקא עכשיו - קבענו שיא חדש"

אסף מויאל, זכיין רי/מקס באר שבע, פתח את דבריו עם מסר חד משמעי ומפתיע: "דווקא עכשיו - קבענו שיא חדש. נחתמה העסקה היקרה ביותר בדירת קומות בתולדות העיר באר שבע", והסביר כי בפרויקט גראנד אביסרור בבירת הנגב נמכרה דירה בעלת שישה חדרים בקומה ה-28 מתוך 30 בעלות של 3,550,00 שקל. "הדירה, לה שתי מרפסות ענקיות עם נוף פנורמי (18+60 מ"ר), משתרעת על 386 מ"ר, ונמכרה בסכום דמיוני לתקופה זו ולעיר בכלל, בתוך חודש שיווק אחד בלבד".

"השוק בדרום בכלל ובבאר שבע בפרט מתעורר", מכריז מויאל, "אנו רואים בשטח עוד ועוד עסקאות, נראה כי המשקיע הישראלי מאמין בדרום ורואה בתקופה זו הזדמנויות להשקעה טובה לטווח הארוך בעיר. ואגב, לא רק בעיר, עסקאות נחתמות גם ביישובים הסמוכים דוגמת להבים, שם נסגרה לאחרונה עסקה על וילה בעלת חמישה וחצי חדרים ב-2,875,000 שקל".

תמונה של הדירה בלהבים. יח"צ,
תמונה של הדירה בלהבים/יח"צ

"בחודש אוקטובר רשמנו 20 עסקאות, בנובמבר כבר טיפסנו ל-41 עסקאות. המגמה היא חיובית מאוד, הציבור מבין שננצח את המלחמה הזאת, והעיר והאזור יהפכו לשקטים יותר מבעבר. אני מעודד לראות את מה שתמיד ידעתי, יש לנו המון כוח בעם, ויש לנו דרום מדהים שהציבור משקיע בו", מסכם מויאל.

"יש הזדמנויות, הבנקים מבינים את גודל השעה ומסייעים"

"יש עכשיו הזדמנויות עבור המשקיע הישראלי, והקלות כספיות למיגון הבתים כדי לתת פתרון בטחוני. הבנקים מבינים את גודל השעה ומסייעים", משתף אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל מאני, חברת ייעוץ משכנתאות מובילה בישראל.

"מעבר להקלות להוצאת היתר להוספת ממ"ד בקלות ובמהירות ע"י הורדת חסמי ביורוקרטיה. אין ספק שהוספת עוד חדר משביחה את הנכס גם בשכירות שלו וגם במכירה שלו. בנוסף, הבנקים מסייעים במימון בניית ממ"דים בבתים עם הטבות ייחודיות. כל אחד ואחת יוכלו לדעת בדיוק לאיזה הטבות הוא או היא זכאים בתקופה הקשה הזאת"

קירשנפלד ממשיך: "אנחנו מזהים התעוררות בשוק וזו בשורה רצינית למשקיעים. כמו כן אנו מזהים התעוררות בהתעניינות של יהודי התפוצות שמבינים שאין לנו ארץ אחרת, וכאן הם רוצים לרכוש את ביתם".

אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל חברת מאני לייעוץ משכנתאות. ישראל כהן,
אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל חברת מאני לייעוץ משכנתאות/ישראל כהן

סמנכ"ל מאני מסכם בפניה אישית למפונים הרבים: "ליבי איתכם, מה שעברתם אף אדם לא צריך לעבור. ברשת מאני אנחנו מנסים לעזור כמה שאפשר, לכן פתחנו קורסים מקצועיים בחינם עבורכם, מפוני הדרום והצפון, ביניהם קורס ייעוץ משכנתאות וקורס זינוק לעסקים. אנחנו רוצים להעניק לכם את כל הכלים כדי שתוכלו לצאת לדרך חדשה עם עצמאות כלכלית".

חברת מאני יצאה בשלל מבצעים ואירועים על מנת לעזור לציבור הרוכשים, וביניהם מפגש לקוני דירות בשיתוף רי/מקס ישראל שייערך ב-26.12.23 במטרה להעניק מידע וכלים כיצד לרכוש ולממן נכס בצורה נכונה.

"אחרי כל סבב השוק באשקלון עולה"

"הניסיון מלמד כי אחרי כל סבב ומלחמה השוק באשקלון עולה", משתף משה זיו, תושב אשקלון שלא מוכן להיכנע לתכתיבי החמאס, והקים תוך כדי המלחמה סניף רי/מקס חדש בעיר. לדבריו, "יש אור בקצה המנהרה".

זיו בנה ושיפץ סניף חדש של רי/מקס, "רי/מקס פרומיס", ולא נבהל מהאזעקות. הוא מאמין בלב שלם שהשוק יתעורר ומשרדו יספק דירות למאות אם לא אלפי משקיעים חדשים שיגיעו למלא את הדרום. הוא הגדיל לעשות ואף גייס כבר שני סוכנים, אותם כבר שלח לקורס מתווכים של רי/מקס.

זיו משתף: "להשקיע עכשיו זה גם חכם, גם משתלם וגם ציוני. המחירים כעת טובים והעיר תחזור להיות פנינה בקרוב, ובעזרת השם החמאס כבר לא תהווה איום אחרי המלחמה הנוכחית. אשקלון מתפתחת משנה לשנה והופכת בצעדים גדולים, אך בטוחים, לאחת הערים הנחשקות בישראל, כשמחירי הדירות הם עדיין נמוכים משמעותית מתל אביב ורמת גן".

הזכיין החדש המשיך באותו הקו: "ציונות אמיתית והרוח של העם הנפלא שלנו נמדדים בעת קושי, וזאת העת. אסור לנו להיכנע, זה בדיוק מה שהחמאס רוצה, שכולנו נעזוב את הערים הקרובות, שנתחבא, שנברח. אני חושב שאנחנו צריכים להעביר מסר אחר - דווקא עכשיו בונים, קונים, מאכלסים, חיים".

"הטלפונים לא מפסיקים לצלצל"

"אני הופתעתי - הטלפונים לא מפסיקים לצלצל", כפיר אסולין, זכיין רי/מקס שלי שדרות שנמצא במילואים, חזר למשרד לחופשה קצרה והופתע לטובה - כשראה כמה פונים ומתעניינים בקניית דירות עכשיו בעיר הדרומית.

"אלו לא זמנים קלים וזה לא סוד, אך האופטימיות היא מעבר לפינה", לדברי אסולין "אנחנו נשתקם מזה ונקום חזקים יותר. ענף הנדל"ן בעיר ספג מכה משמעותית, אבל הוא מראה סימנים של התעוררות. ההתעניינות הרבה מוכיחה כי גם עם ישראל מאמין בעיר, ומאמין שקיימת כאן הזדמנות מיוחדת להשקעה לטווח ארוך".

תמונה של הבניין בשדרות. יח"צ,
תמונה של הבניין בשדרות/יח"צ

אסולין משתף כי "התרגשתי השבוע כשזוג צעיר משדרות החליטו שלמרות המצב, הם ממשיכים בתהליך שהתחילו עוד לפני המלחמה, ורכשו דירה בעיר ב- 1,350,000 שקל. הם נתנו חותמת שהם מאמינים בעיר הזאת. הדירה, אותה הזוג רכש, היא בעלת ארבעה חדרים בבניין יחסית חדש, בן ארבע שנים, משתרעת על 110 מ"ר ונמצאת בקומה השביעית. כוללת מרפסת וחנייה".

"העסקה בוצעה בצורה מדורגת בגלל שהמוכרים והקונים פונו לאזורים שונים בארץ. כל צד חתם בנפרד והחוזה הועבר דרך הסוכנים שלנו מצד לצד למקומות השונים, זאת על מנת שבסופו של דבר החוזה יחתם בצורה תקינה", אסולין פירט והמשיך "גם בזמנים אלו, נעשה הכל כדי להחזיר את השוק לשדרות. מלבד העובדה שזאת השקעה טובה, זאת השקעה ציונית ומגיע לעיר שלנו אנשים שמאמינים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully