וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הסיוע הורחב: ניצולי נובה יוכלו כעת לדחות את המשכנתה

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 10:58

ניצולי נובה יוכלו לדחות את תשלום המשכנתה: לאחר הערכות מצב שהתקיימו בבנק ישראל למצב הלחימה והשפעתה הכלכלית על רבים, מודיע בנק ישראל על הרחבת מתווה הסיוע. בין היתר, צורפו אוכלוסיות נוספות למעגל הראשון. המתווה המלא בכתבה

פריטי פסטיבל "נובה" במיצג הנצחה במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אקספו, תל אביב. 6 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
פריטי פסטיבל "נובה" במיצג הנצחה במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אקספו, תל אביב. 6 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

278 אלף הלוואת נדחו עד כה, בהיקף של כ-4.8 מיליארד שקל: בנק ישראל מודיע היום (א') על הרחבת מתווה הסיוע המקיף שאומץ על ידי הבנקים בהתמודדות עם השלכות המלחמה על משקי בית, עסקים פרטיים וכו'.

זאת, לאחר הערכות מצב שהתקיימו בבנק ישראל ובהתאם לכך שהמלחמה נמשכת עד ימים אלו ומשפיעה על רבים בהיבט הכלכלי, ביניהם משרתי המילואים ומשפחות רבות שפונו מביתם או לצערנו, איבדו את היקר להם מכל.

על פי נתוני בנק ישראל, מאז תחילת המלחמה ועד לסוף חודש נובמבר 2023 נדחו כ-278 אלף הלוואות במערכת הבנקאית, מרביתן משכנתאות ואשראי צרכני. סך התשלומים שנדחו עומד על כ-4.8 מיליארד ש"ח, מרביתם במגזר העסקי.

האוכלוסיות הבאות יצטרפו למעגל הראשון במתווה המורחב: חשבונות של חטופים ונעדרים, אשר נכללו בפועל גם בפעימה הראשונה, חשבונות של אחים של חטופים או נעדרים, חשבונות של משתתפי מסיבת "נובה" ברעים. בהתייחס לאוכלוסיית המעגל הראשון - מתן פטור מחיוב בריבית על יתרת חובה עד לסכום של 30,000 שקל, לחשבונות של עסקים עם מחזור פעילות של עד 5 מיליון שקל.

הרחבת המתווה תתבצע בדרך הבאה:

• הארכת תוקף המתווה הקיים בשלושה חודשים נוספים, החל מתאריך 1.1.24, לשתי קבוצות האוכלוסייה - מעגל ראשון ומעגל שני.

• בהתייחס לדחיית תשלומי הלוואות בשלושה מגזרי פעילות (משכנתאות, אשראי צרכני ואשראי עסקי):
לקוח שלא ביצע דחיית תשלומים מכוח המתווה, יהיה זכאי לדחיית תשלומים לתקופה של 3 חודשים, בכפוף להגשת בקשה; ⁠לקוח שכבר ביצע דחיית תשלומים בפועל לתקופה של 3 חודשים, יהיה זכאי לדחיית תשלומים של 3 חודשים נוספים בכפוף להגשת בקשה, כך שסך כל תקופת הדחייה המקסימלית תהיה 6 חודשים במצטבר.

• יתר הטבות המתווה ימשיכו לחול אוטומטית למשך 3 חודשים נוספים, בדומה לתנאי המתווה המקוריים אשר מפורסמים באתר האינטרנט של בנק ישראל

בנק ישראל בירושלים. ראובן קסטרו
בנק ישראל בירושלים/ראובן קסטרו

במסגרת המתווה המורחב, עסקים עם מחזור פעילות של עד 5 מיליון שקל אשר משתייכים לכל הקבוצות במעגל הראשון ואשר ערב פרסום ההודעה לציבור אודות הרחבת המתווה היו ביתרת חובה, יהיו פטורים מתשלום ריבית על יתרת החובה בחשבון העסקי עד סכום של 30,000 שקל, לתקופה של 3 חודשים. אם המידע ברשות הבנק, הפטור יינתן אוטומטית ובמקרים שהמידע לא קיים ברשות הבנק, הפטור יינתן בכפוף להמצאת אסמכתא.

בהתייחס לדחיית משכנתאות לקבוצת המעגל הראשון: חודדה האפשרות של אופן פריסת התשלומים כך שמעבר לאפשרויות של פריסה לאורך יתרת תקופת המשכנתה או הארכת תקופת המשכנתה תתווסף אפשרות של העמדת הלוואה, בסכום הדחייה, ללא ריבית, לתקופה של 4 שנים לפחות, שמועד פירעונה יחל בחלוף שנה מסוף תקופת הדחייה. מטרת החידוד היא להבהיר שהבנק רשאי להעמיד הלוואה לתקופה ארוכה יותר ללא ריבית, או לבחור בחלופות האחרות - לטובת הלקוח ובהסכמתו.

הרחבת המתווה לתקופה של 3 חודשים תיכנס לתוקף בתאריך 1.1.24, כאשר ניתן יהיה להגיש בקשה להיכלל במתווה הנוסף יהיה בין התאריכים 1.1.24-31.3.24.

בנק ישראל מבקש להבהיר כי המתווה שגובש מציג את תנאי המינימום וכל בנק רשאי להרחיבו לטובת לקוחותיו, כפי שמרבית הבנקים אכן עשו בפועל והפיקוח על הבנקים מעודד אותם להמשיך זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully