וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה לחגים: איך נראות דירות הנופש של יהודי העולם בישראל?

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 10:02

לאור האנטישמיות המתגברת בעולם, עושה רושם כי יהודים תושבי חוץ שהגיעו לישראל בחגים ובחופשות מתבוננים כעת בדרך שונה על מדינתנו, ואף שוקלים להפוך את דירת הנופש בארץ לדירת קבע. איזו דירה מחכה להם בארץ? בדקנו

עיצוב שבי מזרחי, באדיבות ELLA DECOR. ארקדי רסקין,
עיצוב שבי מזרחי, באדיבות ELLA DECOR/ארקדי רסקין

דירות הנופש יהפכו לדירות קבע? עושה רושם שתושבי חוץ יהודים בעלי דירות יוקרה בישראל, שהגיעו אליה באופן קבוע בחגים ובחופשות, גם כדי לבקר את המשפחה וגם כדי להריח קצת את האוויר של ארץ הקודש - מתבוננים כעת בדרך שונה על מדינתנו וחלקם אף שוקלים להפוך את דירת הנופש לדירת קבע. זאת, לאור האנטישמיות המתגברת בעולם לאחר ה-7 באוקטובר ותחושת חוסר הביטחון.

בחרנו עבורכם מספר דירות יפהפיות, שמשמשות את יהודי התפוצה בעת ביקורם בישראל, וכן זוג תושבי חוץ יהודים שהחליט לחזור ומצא את דירת חלומותיו ביפו.

ביקשו קרוב לים

עיצוב תהילה גור באדיבות OKNIN, ריהוט בהתאמה אישית. אלעד גונן,
עיצוב תהילה גור באדיבות OKNIN, ריהוט בהתאמה אישית/אלעד גונן

מעצבת: תהילה גור
ריהוט: OKNIN
צלם: אלעד גונן
בעלי הדירה: זוג + 2 ילדים מאנגליה

המשפחה, זוג ו-2 ילדיהם, גרה באנגליה. היא החליטה לרכוש דירת קבלן בנתניה שתשרת אותה בעת ביקוריה התכופים בישראל, בעיקר בחגים וחופשות ארוכות. זוהי דירת קבלן בפרויקט עיר ימים, שנבחרה לאור הקרבה שלה לים ולבני משפחה הגרים באזור.

הדירה בת 130 מ"ר, דירת קבלן סטנדרטית שהפכה לדירת חלומות. "ביקשו דירה שתרגיש כמו בית מלון", מסבירה המעצבת תהילה גור. לדבריה, "דירה בוטיקית, עם צבעי קפה נעימים, הרבה שימוש בעץ, זכוכית וטקסטיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עיצוב תהילה גור, באדיבות OKNIN ריהוט בהתאמה אישית. אלעד גונן,
עיצוב תהילה גור, באדיבות OKNIN ריהוט בהתאמה אישית/אלעד גונן

המטבח בצבע אבן מוקה בשילוב משטח פראי בגווני קרם חום זהב שחור ובאג'. איזור פינת האוכל עטוף בנגרות מעץ כהה וקיר נוסף בנגרות מסורקת בגוון אבן דומה לנגרות של המטבח וקיר הטלוויזיה.

החלק האהוב על בעלי הבית הוא הסלון המרווח עם מערכת ישיבה מפנקת מקטיפה בצבע טבעי ובהיר, אך פרקטי בתחזוקה, עם הדום תואם שיכול להיצמד לספה לנוחות מקסימלית, שעוצבו ותוכננו בגלריית OKNIN.

כיף לחזור הביתה: דירת הנופש החלומית

תכנון ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם

עיצוב ותכנון: שירלי דן
צלם: שי אפשטיין
בעלי הדירה: זוג מארה"ב

זהו פרויקט מיוחד עבור משפחה שגרה בארה"ב וביקשה בית בו תוכל להתגורר כאשר הם מתארחים בחגים וחופשות. משפחה חמה ומארחת, עם שפע של חברים וקרובים כאן בישראל, שמתקבצים סביבה בעת שהותה בארץ.

הדירה שופצה ועוצבה כליל מחדש, כולל התשתיות. לדברי שירלי דן, "היה לי חשוב ליצור עבורם קודם כל בית. כזה שירגיש בית אמיתי, ולא בית של נופש. הסגנון הנבחר היה אירופאי, ובהתאם לכך כלל שפע חומרים טבעיים, הרבה מאוד נגרות, קרניזים, הרבה אבן ועץ, לייסטים ודקורים, תאורה עם זכוכיות, טפטים ועוד מוטיבים ואלמנטים שמאפיינים את העיצוב האירופי, שמוסיף הרבה גלאם ויוקרה.

תכנון ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם

החלל הציבורי מאוד מזמין ויחד עם זאת אוורירי. פרקט עץ כהה מכסה את החלל הציבורי.

הסלון כולל ספות רביצה אלגנטיות על רגליים, ממוקמות בצורת ר, מול קיר כח מחופה אבנים טבעיות הכולל קמין נוסטלגי ואלגנטי.

מנורת שנדלייר מתנוססת בסלון, עם אהילי זכוכית, ושולחן עץ סלוני במרכז הסלון.

פרובנס בתל אביב

עיצוב: צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב: צביה קזיוף/אלעד גונן

עיצוב ותכנון: צביה קזיוף
צלם: אלעד גונן
בעלי הדירה: זוג + ילד מצרפת

זוהי דירה בסגנון פרובנס הממוקמת בשדרות רוטשילד בתל אביב, מהמקומות היפים והשוקקים ביותר בארץ. הדירה נרכשה על מנת לשמש את בני הזוג וילדם בעת הגיעם ארצה. ההתנהלות בשלט רחוק נעשתה מול הלקוחה הצרפתייה, בעלת טעם ייחודי ומשובח. בימים אלה, המשפחה אף שוקלת לעשות עלייה ארצה.

עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן

תהליך העבודה למרות שהתבצע בשלט רחוק, נעשה ללא פשרות ובדיוק מוחלט. שילוב של חומרים מפתיעים - עץ ממוחזר ועץ מלא, טקסטיל חמים, גופי תאורה מודרניים, חיפויים קירות ברזינה, בריקים, פרטי ריהוט משלימים ועוד.

כל אלה ייצרו יחד בית שהופך למעין יצירה אקלקטית ייחודית ותכנון שמאפשר את כל הבחירות הללו. כל חלקי הבית מהסלון ועד חלל המדרגות טופלו וקיבלו יחס כדי ליצור עיצוב הוליסטי בקו אחיד ושלם.

על חוף הים של תל אביב

עיצוב שבי מזרחי, באדיבות ELLA DECOR. ארקדי רסקין,
עיצוב שבי מזרחי, באדיבות ELLA DECOR/ארקדי רסקין

עיצוב: שבי מזרחי
צילום: ארקדי רסקין
טקסטיל: ELLA DECOR
בעלי הדירה: זוג מקנדה

זוג מבוגר מקנדה, שמחלק את חייהם בין קנדה לישראל - רבעון אחד בישראל ורבעון אחד בקנדה - רכשו את הדירה היוקרתית שברחוב הרברט סמואל בתל אביב, הצופה על חוף הים של תל אביב. הדירה בת 150 מ"ר וכ-30 מ"ר מרפסת.

הקונספט הנבחר היה עיצוב מודרני, חם ורגוע בגווני השמנת הבהירים ועד החומים המעושנים, כולל ספת LOVESEAT אמורפית בגוון כחול שמכניסה את הים פנימה. הדירה רגועה ומאפשרת לים לככב מבעדה, נותנת לו מקום ובמה. בעלת טקסטיל עשיר ומשובח שתוכנן בשיתוף ELLA DÉCOR.

עיצוב שבי מזרחי, באדיבות ELLA DECOR. ארקדי רסקין,
עיצוב שבי מזרחי, באדיבות ELLA DECOR/ארקדי רסקין

הטקסטיל מעשיר ונותן רבדים עמוקים לדירה, שבא לידי ביטוי בטפט טבעי עשוי מרפייה (קש מבריק), ריפודים, שפע כריות נוי, ווילונות כפולים שמסתירים את מפתחי הזכוכית שכה מאפיינים את תל אביב.

חדר השינה עטוף כולו בטפט ווילונות, והמיטה עם כריות נוי, מצעים, וכיסוי, הספסל עצמו רופד בבד בתואם את הכריות נוי. מכלול הרמוני ותואם של כל פרט לטובת TOTAL LOOK.

בפנטהאוז הזה יש מרפסת לכל צורך

אדריכלות: לילילאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות: לילילאן בן שוהם/אלעד גונן

אדריכלות ועיצוב: ליליאן בן שוהם
צילום: אלעד גונן
בעלי הדירה: זוג מארה"ב

כשנכנסים לפנטהאוז הדו קומתי ביפו העתיקה אי אפשר שלא להתמסר לאווירת הרוגע והנועם השולטת במרחב. בית רחב ידיים, אך עם זאת חם וצנוע, שמשרת את בני הזוג שחזרו ארצה לאחר שהות ממושכת בארה"ב.

הדירה שופצה שיפוץ מאסיבי עבור בני זוג בשנות ה-60 לחייהם שביקשו מהאדריכלית ליליאן בן שוהם שתיצור עבורם דירה מוארת ורגועה, בה יוכלו לארח גם באופן אינטימי וגם באופן המוני יותר. בקומה העליונה של הפנטהאוז נמצא החלל הציבורי הכולל מטבח, סלון, סוויטת הורים ושירותי אורחים. בקומה התחתונה נמצא אגף האורחים ובו חדרי שינה, חדרי רחצה ופינת עבודה.

אדריכלות לילילאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות לילילאן בן שוהם/אלעד גונן

תקרת הבית משופעת ובה קורות עץ, כשקורת עץ ראשית חוצה את כל החלל הציבורי ומעניקה תחושת המשכיות ומרחב. תאורת אווירה נסתרת שולבה בין הקורות ויוצרת אפקט אור יפיפה כשהשקיעה מפציעה מהמרפסת המערבית. גרם מדרגות קונזולי עם מעקה זכוכית מחופה פרקט עץ הממשיך את חיפוי הרצפה בכל הבית, יוצר זרימה בין שני המפלסים.

הקו העיצובי מינימליסטי, אלגנטי וחם. פלטת הצבעים והחומרים שנבחרו לבית היא גווני פסטל עם נגיעות של עץ טבעי, בשילוב מתכת וצבע שחור המעניק מראה אלגנטי ויוצר עניין בחלל הרגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully