וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז חדש מציע ליזמים לבנות צמודי קרקע בשרון - במחיר נמוך מהממוצע

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 16:52

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים היום מכרז מקוון לרכישת זכויות חכירה לבניית 27 יח"ד ב-13 מגרשים בבניה נמוכה-צמודת קרקע בשכונת "נוף השדות", קדימה-צורן. מבדיקה עולה: מחיר המינימום במכרז נמוך משמעותית ביחס לממוצע

שיפוץ בית משפחתי בקדימה. שי אדם, בנין ודיור
מכרז חדש מציע ליזמים לבנות צמודי קרקע בשרון - במחיר נמוך מהממוצע/בנין ודיור, שי אדם

בהמשך לשיווקן של 327 יחידות במסגרת מחיר מטרה, רשות מקרקעי ישראל מפרסמת היום (ד') מכרז לבניית 27 צמודי קרקע בשכונת "נוף השדות" בקדימה-צורן ב-13 מגרשים המיועדים לבניה נמוכה וממוקמים בקטעו הדרום מערבי של הישוב. התכנית מתפרשת על שטח של כ-633 דונם.

מה שמעניין במכרז הוא שהמגרשים בקדימה צורן משווקים במחיר מינימום של 1.7-1.9 מיליון שקל לבניית 2 יחידות דיור. כלומר, גם אם מחשבים את הוצאות הפיתוח, מקבלים עלות של כ-2.8 מיליון שקל לקרקע עבור שתי יחידות דיור - מחיר נמוך מאוד ביחס לממוצע בשוק הנדל"ן הישראלי.

מה שקובע בסופו של דבר, כמובן, הוא המחיר בו ייסגר המכרז, אבל ללא ספק - מדובר במכרז בעל פוטנציאל גבוה ליזמים. השאלה הגדולה - במידה והמחיר הסופי יהיה גם הוא נמוך מהממוצע, האם ואיך זה ישפיע על המחיר הסופי לרוכשים.

יער הפירות המיוחדים של קדימה צורן. צילום - יואב פלד, אתר רשמי
יער הפירות המיוחדים של קדימה צורן/אתר רשמי, צילום - יואב פלד

כאמור, המגרשים בגדלים של כ-440-800 מ"ר כל אחד, מיועדים לבנייה של 1-3 יח"ד בכל מגרש ונמצאים בחלק הצפון מערבי של השכונה, בסמוך למבני ציבור. תוכנית מתחם A כוללת שכונת מגורים בת כ-1,380 דירות סה"כ, מתוכן 212 דירות קטנות ו-164 מיועדת לדיור מוגן ליחידים וזוגות בגודל ממוצע של 40 מ"ר.

כמו כן, התוכנית מציעה תמהיל בינוי של מבני מגורים בבניה רוויה ובתים צמודי קרקע כך שיצרו רחובות מגורים בעלי אופי מגוון, משולב במוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

שכונת "נוף השדות" כוללת שטחים למגורים (כ-26 דונם), מגורים משולבים במוסדות ציבור (כ-4 דונם), מוסדות ציבור ובהם ביה"ס (כ-50 דונם), מסחר ומשרדים ובהם מרכז מסחרי (כ-49 דונם), שטחים ציבוריים פתוחים משולבים בשדרות עצים קיימות עם פארק מרכזי של השכונה ובית קפה (כ-88 דונם) וכן תשתית דרכים (כ-152 דונם).

קרן גרין, ראש מועצת קדימה צורן, שיתפה: "מדובר בשכונה שתהיה שכונת דגל, עם מוסדות חינוך ותרבות מתקדמים, שיתכתבו עם הקהילה המיוחדת והעוצמתית שיש לנו כאן. קדימה צורן שומרת על האופי הכפרי הנהדר שלה ובונה עוד שכונה איכותית, קהילתית וכזאת שתגרום לכל תושביה להרגיש בית, כפי שמרגישים כל תושבי המועצה".

המועד האחרון להגשת הצעות הינו 31/12/2023 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully