וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,460 דירות: הדיירים בחרו - התחדשות הענק בבאר שבע יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 12:33

פינוי בינוי ענק בבאר שבע: אחרי מכרז יזמים בהשתתפות החברות הגדולות בתחום, דיירי מתחם וינגייט בחרו בחברת מטרופוליס לביצוע פרויקט פינוי בינוי מהגדולים בב"ש, הכולל הריסה של 12 בניינים ישנים

פינוי בינוי במתחם וינגייט באר שבע. HQ אדריכלים,
פינוי בינוי במתחם וינגייט באר שבע/HQ אדריכלים

חברת מטרופוליס מודיעה היום (ב') כי נבחרה על ידי הדיירים במתחם וינגייט הוותיק שבעיר באר שבע להקמת פרויקט פינוי בינוי, אחד ממתחמי הדגל אותה מקדמת העירייה.

במסגרת הפרויקט, החברה תהרוס ותפנה 174 יחידות דיור קיימות ב-12 בניינים ישנים, ועל פי נתוני התכנית המתגבשת תבנה במקומם 1,460 יחידות דיור חדשות בבנייה שתשלב מגדלי מגורים בני 20 קומות, בניינים בבנייה מרקמית בני 9 קומות, שטחי מסחר ומבנה ציבור.

הדירות החדשות צפויות להבנות בשני מתחמים: 799 יח"ד יבנו בשטח הבניינים הקיימים ו- 665 יח"ד בקרקע משלימה. לאור חשיבותו של הפרויקט, העירייה יחד עם המנהלת להתחדשות העירונית המקומית והארצית הם אלה אשר מקדמים את התוכנית של המתחם הצפויה להתפרסם להתנגדויות בקרוב.

"התחדשות עירונית זו צו השעה, במיוחד בבאר שבע"

מתחם וינגייט ממוקם בלב שכונה ג', במפגש שבין רחוב וינגייט ל'ציר לב השכונה' אותו הגדיר מסמך המדיניות להתחדשות שכונה ג'. התכנית, כאמור, מציעה פינוי-בינוי של מספר שיכוני מגורים ומספר מבני ציבור ומסחר קיימים והקמה במקומם של מתחם מגורים מעורב שימושים הכולל שימושי מסחר, תעסוקה וצרכי ציבור.

מסמך המדיניות לשכונה ג' הגדיר את המתחם כמתחם המיועד להתחדשות עירונית בעצימות גבוהה ומעורבת שימושים הכוללת מגורים, מסחר מבנים ומוסדות ציבור, תוך טיפול והשלמת השלד השכונתי והפיכת רחוב וינגייט לרחוב עירוני פעיל עם חזיתות מסחריות.

פינוי בינוי במתחם וינגייט באר שבע. HQ אדריכלים,
פינוי בינוי במתחם וינגייט באר שבע/HQ אדריכלים

אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס, אמר כי "במסגרת התוכנית האסטרטגית של חברת מטרופוליס להרחבת פעילות החברה, החברה גאה ושמחה על האמון שניתן לה לבניית מתחם ייחודי זה. תכנון המתחם מקודם ע"י העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מה שמראה על החשיבות הגבוהה בחידוש מתחם זה. בימים מורכבים אלה מתחדד הצורך בהתחדשות עירונית כצו השעה כאשר עשרות אלפי דירות נמצאות חשופות ללא ממ"ד ובייחוד בעיר כמו באר שבע הנמצאת בטווח המחייב מתן פתרונות מיגון באופן מיידי. אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו ומבטיחים לעשות הכול על מנת שפרויקט זה יתממש בדרך ובצורה המהירה והטובה ביותר".

את הדיירים מייצגים עו"ד אילן גלזר ועו"ד אורן שירזי ממשרד גלזר ושות'; את מטרופוליס מייצגים עו"ד שי הוברמן וזהר בן ישראל ממשרד מ.פירון ושות'; משרד האדריכלים אשר ילווה את התוכנית מטעם היזם הינו משרד HQ אדריכלים, בהובלת האדריכל ארז אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully