וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים על ביטחון: 12 אלף דירות אושרו להקמה בהליך מהיר בק"ש ואופקים

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 11:55

התושבים יבואו לגור? הממשלה אישרה היום תכנון של 12,000 יחידות דיור בקריית שמונה ואופקים, שיקודמו בהליך מהיר. השאלה שעולה, האם הביטחון לתושבים יוחזר לפני שבונים כל כך הרבה? | שר הפנים, משה ארבל: "אנחנו כאן בשביל להישאר"

קריית שמונה, מאי 2016. ראובן קסטרו
12 אלף דירות אושרו להקמה בהליך מהיר בק"ש ואופקים/ראובן קסטרו

שר הפנים, משה ארבל, ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, הכריזו היום (ב') על הקמת 12 אלף יחידות דיור חדשות בשני מתחמים מועדפים בקרית שמונה ואופקים, אשר יקודמו בהליך מהיר בוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור. זאת, כחלק מהמהלך לביצור יישובים אלה, שנפגעו במהלך המלחמה.

ובכל זאת, השאלה המתבקשת בימים אלו, לפני שבונים כל כך הרבה - האם יהיו מי שירצו לגור ביישובים אלו, למרות המצב הביטחוני, ובמידה ולא יהיה שינוי דרסטי מהמצב הנוכחי? כולנו תקווה שהתשובה תהיה חיובית.

מתחם קרית שמונה: 2,000 דירות חדשות

מתחם קרית שמונה משתרע על שטח של כ-1,702 דונם ומצוי ברובו בתחום השיפוט של מועצה אזורית גליל עליון, ובחלקו בדרום העיר קרית שמונה. המתחם מציע תכנון של 2,000 יחידות דיור לצד הרחבת איזור התעשייה הקיים תוך חיזוק שטחי מסחר, מבני ציבור ותעסוקה.

כמו כן, מציע תכנון של מרכז תחבורה משמעותי בסביבת תחנת רכבת שעתידה להיבנות בעיר. המתחם תואם את עקרונות מסמך המדיניות של העיר; פיתוח מוקד עירוני ושכונת מגורים בסביבת תחנת רכבת לצד פיתוח והתחדשות של אזור התעשייה המרחבי.

מתחם אופקים: 10 אלף דירות חדשות

מתחם אופקים משתרע על שטח של כ-7,347 דונם וכלול בתחום השיפוט של מועצה אזורית מרחבים. המתחם מציע תכנון רחב היקף של כ-10,000 יחידות דיור לצד פיתוח עירוני משמעותי של אזורי מסחר, תעסוקה ושטחים פתוחים. תכנון המתחם יאפשר חיבור והמשכיות למרקם העירוני הקיים תוך מתן מענה להגדלת היצע הדיור בעיר.

קידום המתחם החדש מצטרף לשורה של תוכניות המקודמות בותמ"ל ובמחוז דרום, ומוסיף לתנופת הפיתוח והשגשוג של העיר.

שר הפנים, משה ארבל: "דווקא היום, בעוד העיר קרית שמונה מפונה, ממשלת ישראל מאשרת תכנון מהיר לאלפי יחידות דיור בקרית שמונה ואופקים שיביאו פתרונות דיור בר השגה בין היתר לחיילי צה"ל שנלחמים בגבורה בצפון ובדרום. אנחנו כאן כדי להישאר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully