וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד כ-3 שנים: צעד משמעותי בהקמת התחנה המרכזית החדשה באילת

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 11:38

ארי נדל"ן בשליטת צחי אבו מדווחת על חתימת מזכר עקרונות מחייב לרכישת מרבית הזכויות על המגרש עליו ניצבת כיום התחנה המרכזית באילת, המיועדת להריסה לטובת הקמת מיזם מסחר, מגורים ומסוף תחבורה חדש

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אילוסטרציה/ראובן קסטרו

חברת ארי נדל"ן (ארנה) השקעות, שבשליטת היזם צחי אבו, מודיעה לבורסה כי חתמה בסוף השבוע האחרון על מזכר עקרונות מחייב לרכישת 50.2% מהון המניות של בר גיל פרויקטים ונדל"ן, אשר הנכס המרכזי שבו היא מחזיקה הוא המגרש עליו ניצבת כיום התחנה המרכזית העירונית, המיועדת להריסה לטובת הקמת מיזם מסחר, מגורים ומסוף תחבורה מודרני. את המניות צפוי אבו לרכוש מידי אנשי העסקים אברהם נניקשווילי וג'קי בן-זקן תמורת 75 מיליון שקל.

כאמור, בר גיל פרויקטים היא בעלת מלוא זכויות החכירה במקרקעין בשטח של כ-19.54 דונם שבהם ניצבת כיום התחנה המרכזית אילת. בהם מאושרת תוכנית בשטח כולל של כ-30,000 מ"ר שיכלול מסחר, דיור להשכרה, חניונים וכן מסוף תחבורה וכל ייעוד אחר שיאושר במקרקעין. בין המחזיקים בחברת בר גיל נמנה גם כדורגלן העבר חיים רביבו, המחזיק ב-5% ממניות החברה.

על פי הדיווח של ארי נדל"ן, מלבד הזכויות המאושרות כיום בקרקע, המליצה הוועדה המקומית לתכנון ולבניה אילת לאשר תוספת של כ-8,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, וכן בניית 300 יח"ד נוספות במקרקעין. החברה מעריכה את עלות ההקמה של הפרויקט, כולל עלות הקרקע, בכ-900 מיליון ש"ח ואת ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו) הצפוי מהפרויקט בכ-70-80 מיליון שקל בשנה בהנחת תפוסה מלאה.

צחי אבו. יובל אליאס,
צחי אבו/יובל אליאס

נכון למועד הדוח, קיים היתר חפירה ודיפון לפרויקט והיתר בניה סופי צפוי להתקבל בתוך כ- 90 ימים. כמו כן, החלו עבודות הריסה על המקרקעין בהתאם להיתר ומשך הקמת הפרויקט מוערך בכ-3 שנים.

צחי אבו מסר: "מדובר במהלך נוסף שהחברה מבצעת בדרך להגשמת חזונה להחזיק מרכזים מסחריים בפריסה ארצית. המתחם מצטרף לסטאר סנטר באשדוד, לקניון ארנה נהריה (ששמו ישונה בהמשך לסטאר נהריה) ולמתחם סטאר בתל השומר שנמצא בשלבי תכנון".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully