וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לקבל החלטות אמיצות, במלחמה הכלכלית כבר הפסדנו"

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 11:14

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, תוקף את הממשלה לאחר דחיית ההצבעה בקבינט, בנוגע להכנסת עובדים פלסטינים לעבודה בישראל. "שרים וחברי כנסת עושים פוליטיקה קטנה על חשבון העובד הפשוט" | גם בענף החקלאות לא מרוצים: "מכת מוות לחקלאות"

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015/שלומי גבאי

לאחר דחיית ההצבעה בקבינט אתמול (א') בנוגע להכנסת עובדים פלסטינים לעבודה בישראל בתנאים, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ורני בר-נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, הביעו מורת רוח וטענו כי מדובר בהחלטה נמהרת שלא מתחשבת בטובת המשק הישראלי.

לדבריו של סיב, "בימים שבהם צריך לקבל החלטות אמיצות ובעד המשק והכלכלה, לדעתי במלחמה הכלכלית כבר הפסדנו, ושרים וחברי כנסת עושים פוליטיקה קטנה על חשבון העובד הפשוט. הגיע הזמן שבמדינת ישראל יקשיבו לבעלי המקצוע, ביניהם גופי הביטחון ומשרד ראש הממשלה שמבינים את גודל השעה במצוקת ענף השיפוצים והבנייה שנעצר כמעט לחלוטין וחסרות לו למעלה מ-15,000 ידיים עובדות. אין שום סיבה בעולם לא להכניס לפחות עובדים פלסטינים מאיו"ש מעל גיל 45 לאחר בדיקה ביטחונית לעבודה בענפי הבנייה והשיפוצים".

"מכת מוות לחקלאות"

רני בר-נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים: החלטת הקבינט החברתי-כלכלי שלא להכניס עובדים פלסטינים לישראל עלולה להיות מכת מוות לחקלאות".

"ההחלטה שלא להכניס עובדים פלסטינים לישראל פוגעת אנושות בחקלאות הישראלית, שגם כך נמצאת כרגע על סף קריסה. במשך שנים ממשלות ישראל עודדו את החקלאים להתבסס על עובדים זרים ועל עובדים פלסטינים, וכעת הממשלה סגרה את כניסתם ונוצר מחסור קריטי בידיים מקצועיות בענף. עזרתם של המתנדבים מבורכת, אך לצערי רחוקה מלהספיק", אומר בר-נס.

"אם ממשלת ישראל מחליטה שלא להכניס עובדים פלסטינים, אנו מצפים ממנה למצוא פתרון חלופי, ולהביא באופן מיידי עובדים ממדינות אחרות בעולם - ולפטור את החקלאים מרישיונות וויזות על הבאתם. זה הזמן לחזק את החקלאות בישראל ששומרת על גבולות המדינה ובזכותה כולנו נהנים מביטחון תזונתי, זה לא הזמן לפגוע בה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully