וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב אלוף בהתנדבות: הכירו את קבלן המנגלים הגדול בישראל

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 16:15

דודו עזרן מדימונה, קבלן הגינון שהפך לקבלן המנגלים הגדול בישראל בהתנדבות, מנהל אופרציה של עשרות מתנדבים ומוציא 20 אלף מנות בשר ביום לחיילי צה"ל במתחם עצום עם עשרות מנגלים ופינוקים אחרים. הכירו את האנשים הטובים שבאמצע הדרך

דודו עזרן מדימונה, קבלן הגינון שהפך לקבלן המנגלים הגדול בישראל/דודו עזרן

קבלן הגינון דודו עזרן - הפך מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל לקבלן המנגלים הגדול בישראל בהתנדבות, שמחזיק "צוות לעניין".

רבים וטובים שותפים בהקמת המתחם העצום שקם בצומת "גילת" לטובת חיילי צהל, אך איש השטח כאמור הוא דודו עזרן מדימונה בעל הלב הענק, עצמאי במקצועו, המשמש קבלן גינון ברשויות המקומיות ים המלח, אילת ועוד בימים רגילים - ובימי המלחמה מתפעל את כל המתנדבים במתחם הענק עם עשרות מנגלים שמוציאים 20 אלף מנות בשר ביום לחיילי צה"ל.

המוני החיילים שמגיעים למתחם בכל יום נהנים מבשר על האש ועוד מיני פינוקים בזכותם של אנשים רבים וטובים שתורמים את הכספים כדי שהמתנדבים הרבים והמדהימים יוכלו לעשות על האש ולהחזיק את המתחם העצום שיש בו הכול, מאוכל ושתיה, דרך מספרה, מקלחות ואפילו קראוון מתנייד עם מספר עמדות מקלחת שנבנו במיוחד וכוללים אף כלי רחצה ומאות מגבות נקיות לשימוש החיילים - אותו מנייד עזרן עם הטנדר שלו ליחידות בשטח שלא יכולות להגיע למתחם.

האלוף תמיר ידעי מפקד זרוע היבשה עם דודו עזרן. הגיע למתחם לפרגן לפעילות. באדיבות המצולמים
האלוף תמיר ידעי מפקד זרוע היבשה עם דודו עזרן. הגיע למתחם לפרגן לפעילות/באדיבות המצולמים

דודו עזרן, אחריו עקבתי מספר פעמים בביקורי במתחם, הוא דמות צבעונית ותזזיתית אותה לא ניתן לפספס. הוא זה שמגיע באופן קבוע לפני כולם למתחם. אנו פוגשים אותו באחד מימי שישי, כשאין נפש חיה במתחם בשעות הבוקר המוקדמות, כשהוא מגיע עם הטנדר שלו תוך שהוא פורק ממנו עוד 4 מתקני מנגל על פחמים שנעשו אתמול במסגרייה בדימונה.

דודו שהולך תמיד יחף הוא איש המדבר, חובב טיולים רגליים, איש שלא נח לרגע. הנה, רק סיים לטאטא, לסדר ולהכין את המתחם לקראת הפעילות בצהרים והוא בשיחה עם אמא של חיילת מרמת השרון שהביאה את הבת לשירות בדרום ומבקשת להתנדב, לעשות משהו, העיקר לתרום את תרומתה ולא חשוב מה. דודו נותן לה משימה להשקות את האדמה כדי שהאבק לא יתרומם ולעזור לו לרוקן את הפחים. המרצדס שלה חונה ליד והיא מפשילה שרוולים וניגשת מיד למשימה. מדהים לראות את עם ישראל במיטבו כולם וכולן עוזרים ועוזרות, וזה חיוני, לא פשוט להכין מתחם המשרת אלפי חיילים ביום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
סמנכ"ל קבוצת אלבר, חיליק אלעזרא, הגיע עם 50 מתנדבי אלבר לסייע. ג'ק אזולאי,
סמנכ"ל קבוצת אלבר, חיליק אלעזרא, הגיע עם 50 מתנדבי אלבר לסייע/ג'ק אזולאי

את עזרן מלווים עשרות ומאות מתנדבים מהוללים במשימת הפעלת המתחם, ביניהם בולטת קבוצה של עשרות עובדי אלבר המגיעים בשליחות המנכ"ל של אלבר, דוד לנקרי, והיו"ר אור אלעזרא, פעם בראשותו של סמנכ"ל קבוצת אלבר חיליק אלעזרא, פעם אחרת בראשותו של חבי ברק סמנ"כל יורופקאר מקבוצת אלבר וכולם בחיוך ענק מפשילים שרוולים ומרגישים נפלא כשנותנים להם לעזור ולסייע בתפעול המנגלים הרבים של בשר על האש, חיתוך הלחמניות, הירקות ומה לא כולם עושים דרך הבכירים ביותר, באהבה וכתף אל כתף.

"התותחים האמיתיים כאן זה עם ישראל שמגיע בהמוניו"

האופרציה של דודו היא רבה. החל מלדאוג לתפעול המתנדבים במתחם, להזין את המתקנים כל הזמן בפחמים אותם יש גם להדליק ולהיות שעות רבות בעצמו על המנגל, גם בחום הקיץ הכבד של הדרום הלוהט. דודו, שהפך לאייקון של המתחם, הוא דמות צבעונית מאד וישירה שאומר את כל אשר על ליבו, הוא מחזיק גם את המורל במתחם ומהווה כל כולו דוגמה לנשמה אחת גדולה. איש של נתינה.

על עצמו הוא מסרב לדבר. כששואלים אותו מה הוא עושה, הוא אומר: "אני כמו כל אחד אחר כאן, נותן מעצמי מה שאני יכול, קצת מסדר ועוזר, התותחים האמיתיים כאן זה עם ישראל שמגיע בהמוניו, גברים ונשים להתנדב ולעזור לשמח את החיילים הגיבורים שלנו שמחרפים את נפשם בעבור זה שנוכל לחיות כעם חופשי במדינה שלנו".

חברים שמכירים את דודו מהמתחם ומדימונה מספרים עליו כי מדובר באדם שכל כולו לב, נתינה ואהבת המולדת וחיילי צה"ל. דודו, כמו השר חיליק טרופר, הוא מהאנשים שהנתינה שלהם אמיתית ואין סופית עד כדי כך שתרם כליה לאדם זר - נתינה ברמות הכי גבוהות.

צוותי אלבר בעבודה. ג'ק אזולאי,
צוותי אלבר בעבודה/ג'ק אזולאי

החברים במתחם לא חוסכים מחמאות ממנו ואומרים כי לולא דודו, הדינמיות שלו, הפעלתנות הבלתי פוסקת והמרץ של אנרג'יזר 24 שעות סביב השעון, אין סיכוי שהיה קם כזה דבר ענק שמתפקד באופן כל כך מושלם. "אין ספק שהכספים שנתרמים כאן הם קריטיים, אך בלי דודו כל זה לא היה מתפקד", אומר אחד החברים שתורם לא מעט בעצמו ומוסיף: "הוא איש ארגון ומקצוען ברמות על. מה שיפה בו שהוא יודע לא רק להפעיל אחרים בצורה מיטבית, אלא הוא מנהיג שנותן קודם דוגמה אישית ועושה בעצמו כל כך הרבה".

לפני שהצומת הנוכחי, שהפך כבר לידוע וממוסד, פעלו אזרן וחבריו ממש על גבול עזה. אולם הצבא, שחשש מההתקהלויות הגדולות, ביקש מטעמי ביטחון כי יעלו קצת צפונה יותר לצומת מרכזי וגדול שפחות מסכן את חיי החיילים והמתנדבים. והיום מגיעים לצומת החדש אלפים מאנשי כוחות הביטחון הנהנים מאופרציה מטורפת של מתנדבים שמשרתים אותם באהבה גדולה מהמבורגר על האש, שתיה תוססת וקרה, דרך תספורות לחיילים, כביסה ומה לא.

ייתרה מכך, לאחרונה הכשירה המועצה האזורית גם מתחם אספלט ואף קירוי למקום לקראת החורף. עם ישראל בשעתו היפה על מתנדביו הרבים הנותנים את כל הנשמה שלהם - ובראשם דודו עזרן אחד שכל כולו נשמה גדולה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully