וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבירה ממשיכה להתחדש: באיזו שכונה יוקמו 250 דירות חדשות?

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 15:26

אושרה להפקדה תכנית פינוי בינוי בארמון הנציב של חברת אזורים הכוללת 250 דירות חדשות בעיר בשני מגדלים בני 23 קומות ובניין בן 11 קומות - על חשבון 65 דירות קיימות בשני מבנים ישנים

התחדשות עירונית של חברת אזורים בארמון הנציב בירושלים. משרד אדריכלים קולקר קולקר אפשטיין,
התחדשות עירונית של חברת אזורים בארמון הנציב בירושלים/משרד אדריכלים קולקר קולקר אפשטיין

ירושלים של התחדשות: הוועדה המחוזית בירושלים הודיעה היום (ד') על הפקדת תוכנית התחדשות עירונית ברחוב אבשלום חביב - מתחם ד'. במסגרתה מתוכנן פרויקט עירוב שימושים, הכולל מגורים ומסחר ומבני ציבור בתא שטח שנמצא על הצומת שבין הרחובות אבשלום חביב ועולי הגרדום בשכונת ארמון הנציב ירושלים.

התוכנית המקודמת בשיתוף פעולה עם חברת תכלת ישראל מציעה הריסת שני מבנים בני 65 יח"ד קיימות ובמקומן הקמה של שלושה מבני מגורים חדשים הכוללים כ-250 יח"ד חדשות, כאשר בשני מבני מגורים יהיו כ-23 קומות, ובמבנה אחד יהיו כ-11 קומות.

התוכנית כוללת חזית מסחרית לאורך רחוב עולי הגרדום. כמו כן במסגרת התוכנית תוקם כיכר חדשה הכוללת מסחר ומבני ציבור במפלס רחוב עולי הגרדום יחד עם תכנית נוספת צמודה שמקדמת החברה.

המתחם יכלול מבני ציבור: שתי כיתות גן ילדים בגודל 130 מ"ר כל אחת, עם חצרות צמודות בגודל 175 מ"ר לכל כיתה, אשכול מעונות בשטח 440 מ"ר וחצר צמודה בשטח 305 מ"ר ובית כנסת בשטח 300 מ"ר, ושבילי הליכה ירוקים שישתלבו בתכנית האב של השכונה. התוכנית כוללת גם הפרשת קרקע עבור שטח ציבורי פתוח.

שכונת ארמון הנציב בירושלים. יניב ברמן, רשות העתיקות
שכונת ארמון הנציב בירושלים/רשות העתיקות, יניב ברמן

בשנים האחרונות מקדמת אזורים פעילות ענפה בעיר ירושלים בתחום ההתחדשות העירונית. לחברה כבר מספר תכניות פינוי-בינוי שאושרו על ידי הועדה המחוזית והופקדו, ביניהן ניתן למצוא תכנית בשכונת קריית יובל ברחוב גואטמלה (הקמה של כ-612 יח"ד), תכנית בשכונת הקטמונים ברחוב סן מרטין (הקמה של כ-300 יח"ד), תכניות פינוי בדרך חברון ותלפיות בירושלים. כמו כן, עוד פרויקטים שנמצאים בתהליכים מתקדמים הם תכנית פינוי בינוי בשלום יהודה (הקמה של 144 יח"ד) שנמצאת לאחר החלטת ועדה ותוכנית פינוי-בינוי בגולומב 23 (כ-390 יח"ד) שנמצאת לקראת בקשה להיתר.

מעבר לפרויקטי הפינוי-בינוי שמקדמת החברה בירושלים, לאזורים פרויקטי מגורים נוספים הנמצאים בשלבי ייזום, תכנון, שיווק והקמה וביניהם פרויקט "נופי ארנונה" הנמצא בימים אלה בשיווק בשכונת ארנונה, כמו כן תכניות נוספות שהחברה מקדמת במתחם "אמת המים" הנמצאת על דרך חברון ופרויקט בשכונת רוממה קיבלו לאחרונה אישור הפקדה מהועדה המחוזית. בנוסף לכל אלה, החברה מקדמת פרויקטים בשכונת בית הכרם בירושלים, בצומת פת ובשכונת הר נוף.

מאיר שמחה, סמנכ"ל הנדסה ותכנון בחברת אזורים: "הועדה המחוזית ירושלים ועיריית ירושלים פועלות ביעילות רבה בקידום מדיניות המעודדת התחדשות עירונית ובתוך כך פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם היזמים. ניתן לראות את פירותיו של שיתוף הפעולה בקצב קידום התכניות השונות ולראייה מספר הפרויקטים הרבים שחברת אזורים מקדמת בעיר. אנו שמחים ומברכים את הועדה המחוזית על התהליך המהיר והיעיל שהביא לקידום הפרויקט בשכונה המבוקשת בארמון הנציב. חברת אזורים תשקיע את מלוא מאמציה לקידומו של פרויקט מודרני וחדשני עבור הדיירים. כמו כן, אנחנו נמשיך בשיתוף הפעולה ההדוק עם הרשויות לקידום שאר הפרויקטים המגוונים של החברה בעיר".

הפרויקט שצפוי לקום בשכונת ארמון הנציב מקודם יחד עם משרד האדריכלים קולקר קולקר אפשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully