וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתי-מבצרי: הבית המודרני מרגיש עכשיו ביטחון אמיתי

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 16:27

בישראל כמו בישראל - הביטחון בראש סדר העדיפויות, והוויתור על מערכות מיגון אלקטרוני בצמודי קרקע אינו בא בחשבון על אף הפגיעה האסתטית ברב המקרים; האם ניתן בכל זאת לשמור על עיצוב מודרני מבלי לפגוע בביטחון? פתרון חדשני מוכיח שכן

אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי שטרית. יוסי שטרית,
אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי שטרית/יוסי שטרית

הטרנד באדריכלות העולמית בשנים האחרונות - מבקש לעצב בתים צמודי קרקע עם חלונות ומפתחים רחבים, כמה שיותר רחבים, ללא תריסים כלל. עם זאת, מדינת ישראל כהרגלה אוהבת להיות מיוחדת, כאשר שני מאפיינים בולטים שלה - השמש הקיצית הקופחת והחיפוש התמידי אחר ביטחון - מתנגשים עם הטרנד העולמי הרווח, והופכים את התריסים למצרך הכרחי בכל בית ישראלי, וכך גם את מערכות המיגון.

עם זאת, האם העובדה שאנו גרים במדינת ישראל חורצת את גורלנו, והבחירה בביטחון חייבת לבוא על חשבון העיצוב המודרני של הבית? לדברי אדריכל יוסי שטרית, התשובה היא חד משמעית - לא.

אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי שטרית. יוסי שטרית,
תריס מאפשר פרטיות - חלונות מטבח צרים הצופים לרחבת הכניסה/יוסי שטרית

אדריכל שטרית מספר על זוג עם ילדים שרכשו צמוד קרקע ישן בשכונה ותיקה בקרית ביאליק. בתחילה, חשבו ששיפוץ ותוספת קומה יספיקו.

עם זאת, בישיבת העבודה הראשונה נולדה סקיצה של בית מודרני היוצרת סינרגיה מושלמת בין חללי החוץ לפנים. ברוח האדריכלות המודרנית, דלת ויטרינה רחבה ומרשימה תוכננה היישר מול דלת הכניסה, מאגדת בין חלל המגורים לרחבת הברביקיו בחוץ; הקומה הראשונה רוכבת בסיבוב של 90 מעלות, יוצרת חלל מקורה פתוח לסלון חוץ עם מטבח ושולחן סעודה מרווח, לצד בריכת השחייה הפרטית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי שטרית. יוסי שטרית,
חוץ מקורה ומואר למטבח ברביקיו ושולחן אוכל/יוסי שטרית

אדריכל יוסי שטרית מתכנן וילות למשפחות משנת 2005. לדבריו, אחת המטרות שעומדות לנגד עיניו בתכנון הדירה היא יצירת עיצוב ייחודי הוליסטי, התפור לצרכיהם ומידותיהם של המשפחות - וזאת בלי להתפשר על הנוחות והפרקטיות שמביאות מערכות אלקטרוניות חכמות לבית.

"הבתים שאני יוצר שואפים להזרים דרכם מקסימום אויר ואור", ממשיך אדריכל שטרית, "כלומר, אני אוהב לתכנן עבורם פתחים גדולים, אך יחד עם זאת נוצר אתגר השמירה על הביטחון האישי של בני המשפחה".

כמו אצל לקוחות רבים, כך גם עבור הזוג מביאליק, פתחים רבים לבית מביאים חוסר ביטחון ופחד מפריצות. תריסי אור גלילה הם פתרון גם להצללה וגם סוג של תחושת ביטחון. באקלים הישראלי החם הצללת פתחים חשובה ותריסי אור מאפשרים ויסות כניסת אור ואויר ואף יוצרים החשכה מלאה של חדרי השינה.

אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי שטרית. יוסי שטרית,
זוג צילינדרים מאירים כל עמוד פלדה/יוסי שטרית

לשמחתם של בני הזוג, אדר' שטרית הצליח להגיע לפתרון תכנוני שעונה על הצורך שלהם ומשלב בין מפתח רחב של 13 מטרים, 8 דלתות ויטרינה המקשרות את חלל המגורים אל החצר והבריכה, וכל זה מבלי לוותר על התריסים, שכה חשובים לתחושת הביטחון בבית.

על מנת לייצר את כל זה, תוכננו עמודי פלדה עגולים בגוון אלומיניום, עמודי הפלדה נותנים מראה עכשווי לבית ומצד שני מצניעים את מסילות התריס שבין הדלתות.

אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי שטרית. יוסי שטרית,
תכנון תאורה חוץ ופנים: יוסי שטרית/יוסי שטרית

"בנוסף, אומת הסטארט-אפ לא אכזבה" אומר אדר' שטרית, "על מנת להפוך את תחושת הביטחון המגיעה עם התריסים - לביטחון אמיתי - שילבתי בתכנון טכנולוגיית מיגון חדשנית בשם ShutterWall של חברת פיקוד מערכות. מדובר בחיישנים סמויים המשולבים בתוך התריס ומסילות התריס. החיישנים מתריעים מפני חיתוך, זעזועים, עקירה והרמת התריס. כך, המערכת מספקת מענה חדשני בתחום הביטחון בבית, מבלי לפגוע כלל בעיצוב המודרני, כפי שהיה קורה עם מערכות המיגון המסורתיות".

מתוך ההבנה כי תריסים בבית יוצרים תחושת ביטחון, וכי לקוחות רבים לא מוכנים לוותר על התריסים, גם מערכות המיגון הביתיות המסורתיות התפתחו והתאימו עצמן לאדריכלות המודרנית.

תשאירו בצד את מערכות המיגון המסורתיות

למזלנו, היום כבר לא צריך סורגים חיצוניים שמכערים את חזית הבית, גלאי וילון או גלאי סורג, שתלויים על הקירות ופוגעים באסתטיקה של הבית וגורמות לאזעקות שווא. כיום, ניתן למגן את הבית באמצעות מערכת מיגון ייחודית, חכמה ואמינה, לצד מענה מבחינה עיצובית שאינו פוגע במראה הנכס.

חברת פיקוד מערכות הישראלית פיתחה פתרון. המערכת החדשנית שמותקנת בילד-אין, באופן שאינו בולט כלפי חוץ ולא מופעל סתם על ידי זוחלים, ציפורים, חיות מחמד וכו', ובכך שומרת על הרעיון העיצובי והמראה המודרני של הנכס. החיישנים מוטמעים באופן סמוי בתריסי הגלילה, בשלבים ובמסילות התריס, ומשמשת כשיטה יעילה במיוחד למיגון הפתחים, תוך שמירה על הקונספט האדריכלי.

הגנה היקפית מלאה במצב "אור". בני חנוכה,
הגנה היקפית מלאה במצב "אור"/בני חנוכה

לדברי בני חנוכה, ממציא הטכנולוגיה החדשנית, מנכ"ל חברת פיקוד מערכות, "מה שאנחנו מקבלים בפועל זה בקרה אמיתית על מצב התריסים, קרי, סגור / פתוח ומיגון יעיל ובטוח שאין שני לה - נכון להיום. המשתמשים יכולים לנצל את האקלים הנוח של עונות המעבר ואת יתרונותיו של תריסי האור ולהשאיר חלק מהתריסים מורדים וסגורים במצב "אור", למשל תריסים בחדרי שינה, בחדר המגורים ובמטבח לצורך מעבר של אור ואוויר בחריצי תריס "האור", ולדרוך את מערכת האזעקה ולהיות מוגנים בהגנה היקפית מלאה".

המצב הזה מתאים במיוחד לדריכת מערכת אזעקה בלילה "במצב בית" וגם במצב שההורים משאירים את ילדיהם לבד בבית ומאפשרים לילדים להסתובב בשטחי הבית ללא הגבלה.

עוד, לדברי חנוכה, "אני שמח שלקוחות שכבר משתמשים במערכת באופן יומיומי, מספרים על נוחות בתפעול המערכת ומיגון אמין - מרגישים ביטחון אמיתי".

אדריכלות ועיצוב פנים: יוסי שטרית. יוסי שטרית,
אינטרקום ומצלמות אבטחה בשביל הכניסה/יוסי שטרית

אדריכל יוסי שטרית מסכם ואומר כי "במיוחד בתקופה הקשה בה אנחנו נמצאים כעת, הביטחון האישי שלנו חשוב כמו תמיד. הודות לטכנולוגיה החדשנית מומלץ לאדריכלים נוספים ולבונים לקחת בחשבון את הפתרון של חברת פיקוד מערכות ולשלב את המערכת עוד בשלב התכנון המוקדם של הבית, מדובר בפתרון יעיל ואמין עבור צמודי קרקע ודירות גן".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully