וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופקדה תכנית הענק בכניסה לירושלים: חלק מהמגדלים יוגבהו ל-45 קומות

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 10:09

התכנית לקירוי כביש בגין יוצאת לדרך: כוללת למעלה מ-2,000 דירות מגורים, 300 חדרי מלון ועשרות אלפי מ"ר לתעסוקה ומסחר על כביש בגין בכניסה לעיר. הוועדה החליטה להגביה את 5 המגדלים בצפון שטח התוכנית מ-40 קומות ל-45 קומות

הדמיה: תכנית קירוי כביש בגין ירושלים. דגן פתרונות ויזואליים; משרד קולקר, קולקר, אפשטיין אדריכלים,
הדמיה: תכנית קירוי כביש בגין ירושלים/דגן פתרונות ויזואליים; משרד קולקר, קולקר, אפשטיין אדריכלים

בשורה גדולה לתושבי הבירה: הועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים הודיעה על החלטתה להפקיד את תכנית הענק לקירוי כביש בגין בכניסה לעיר, שתאפשר בין היתר הקמה של כ-2,000 דירות חדשות.

התוכנית, שתשתרע ממחלף וולפסון בצפונה ועד מחלף בייט (גבעת מרדכי) בדרומה לאורך כ-1.5 ק"מ, כוללת כ-2,000 יחידות דיור, 250 יחידות דיור מוגן, כ-300 חדרי מלון, כ-15,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-10,500 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-75,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-70 דונם של שטחים פתוחים.

מדובר במתחם בשטח של כ-215 דונם, בתחום שדרות מנחם בגין, אשר התכנית מציעה בו קירוי מלא לאורך של כ-1,700 מ', בין מחלף בייט לגשר וולפסון, ויצירת רובע עירוני חדש. התוכנית יוצרת חיבור פיסי בין שכונת בית הכרם לקמפוס גבעת רם, המנותקים כיום על ידי כביש מנחם בגין.

לפני-אחרי: התכנית לקירוי כביש בגין. קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים,
לפני-אחרי: התכנית לקירוי כביש בגין/קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

בהמשך לדיון שנערך בוועדה המחוזית בעניינה של התוכנית ביום 9.10.2023, הוועדה החליטה להגביה את חמשת המגדלים בצפון שטח התוכנית, מגובה של 40 קומות ל-45 קומות. בנוסף קבעה הוועדה הנחיות להבטחת איכות הסביבה בהתאם להערות המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, על מנת למזער את השפעת עבודות הבניה, ולהבטיח את התרומה המשמעותית של התכנית לסביבתה על ידי קירוי הכביש וקביעת שטחים פתוחים בשטח התכנית וסביבתה

התוכנית מציעה מערכת דרכים עילית חדשה אשר תשרת את המתחמים החדשים, ותתחבר למערכת הדרכים העירונית.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "מדובר בתוכנית אסטרטגית לעיר ירושלים, אשר יוצרת קרקע עירונית חדשה "יש מאין" ומהווה "ייבוש ביצות" של ממש. התוכנית מציעה פתרון אדריכלי יצירתי של קירוי הכביש וצפויה להשתלב בתנופת הפיתוח הצפויה לאזור הכניסה לעיר, להוסיף אלפי יחידות דיור לצד שימושים מעורבים אחרים, ולהוות גשר בין חלקי עיר המנותקים כיום זה מזה. כמו כן לתוכנית השפעה סביבתית חיובית בכך שהיא עתידה להפחית באופן דרמטי את ההשפעה השלילית של זיהום אוויר ורעש בגין הכביש הפתוח כיום".

התוכנית הינה ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, ונערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully