וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה קוראת לאזרחים: סייעו לנו להבין את הכאוס בשוק השכירות

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 19:29

מאז פרוץ המלחמה מאות אלפי אזרחים גויסו לצה"ל ורבבות אחרים פונו מבתיהם. המצב יצר כאוס מסוים בקרב בעלי דירות ושוכרים שנדרשים להמשיך לשלם גם כשאינם מתגוררים בבתיהם או עבודתם הופסקה בשל המצב. כעת, משרד המשפטים פרסם סקר שמטרתו לפתור את הבעיות שנגרמו בשל המצב

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ כפר עזה. 17באוקטובר 2023. אילן רוזנברג, רויטרס
ההרס בקיבוץ כפר עזה/רויטרס, אילן רוזנברג

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מאות אלפי אזרחים גויסו לצה"ל ורבבות אחרים פונו מבתיהם, בהוראת המדינה או באופן עצמאי. מצב זה יצר כאוס מסוים בשוק הדיור והמשכנתאות באזורים רבים בארץ, במסגרתו שוכרים רבים לא מצליחים לשלם שכר דירה ובעלי דירות מסתבכים עם המשכנתא בגלל התחייבויות לתשלום.

בניסיון לערוך סדר במצב, משרד המשפטים מפרסם סקר לאזרחים ביחס לשוק השכירות למגורים בימי המלחמה. במשרד אומרים כי מאז 7 באוקטובר התעוררו קשיים במקרים רבים בקיומם של חוזים בכלל, וחוזי שכירות בפרט. זאת אחרי שהחוק לדחיית מועדי תשלום לא ענה על כלל המקרים שנוצרו בשל המלחמה.

החוק נועד להעניק בשלב הראשון פתרון זמני של דחיית מועדי התשלום עבור חיילי הסדיר והקבע, משרתי מילואים, אנשי כוחות הבטחון, סוהרים, תושבים בישובים שהתפנו, ובני משפחות החטופים והנעדרים.

"בימים אלה המחלקה למשפט אזרחי בייעוץ וחקיקה בשיתוף עם חטיבת תכנון מדיניות ואסטרטגיה פועלים לקדם פתרונות נוספים שיסייעו לשוכרי הדירות ולמשכירים בתקופה זו", מסרו במשרד.

"כדי לגבש מדיניות אשר תיתן מענה לקשיים שמתעוררים בשטח, משרד המשפטים מפיץ לציבור סקר אנונימי קצר שיסייע למחלקת ייעוץ וחקיקה לגבש מדיניות מתאימה בנושא", הוסבר.

עו"ד כרמית יוליס, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט אזרחי), קוראת לציבור למלא את הסקר כדי לשפר את תמונת המצב של הרשויות בעניין. "מאז תחילת הלחימה המחלקה האזרחית פעלה לתת מענה מידי לקשיים שהתעוררו בין היתר בחקיקה ובגיבוש חוות דעת בנושאים שונים על מנת להתאים הסדרים משפטיים שונים למצב ולקשיים שנוצרים בתקופה זו", אמרה.

"היום אנו קוראים לציבור למלא סקר קצר על מנת שתהיה בפנינו תמונת המצב של שוק השכירות בישראל ובהתאם לכך ייבחנו פתרונות שאנו מקווים שיסייעו הן לציבור השוכרים והן לציבור המשכירים בתקופה זו", הוסיפה יוליס.
.
הסקר מבוצע באמצעות חברת רייז איט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully