וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה העסקת 4,000 עובדים זרים - במקום פלסטינים: "לא נחזור למה שהיה בעבר"

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 19:39

רשות האוכלוסין התירה לקבלני השיפוצים להעסיק מהגרי עבודה ממדינות שונות, במקומם של תושבי הרשות הפלסטינית ועזה שאינם מורשים לעבוד בישראל מאז פרוץ המלחמה: "בלי העובדים לא יהיה מי שישפץ את העוטף"

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה באריאל, 3 בפברואר 2016. רויטרס
פועלים פלסטינים בישראל/רויטרס

אושרה העסקה של אלפי עובדים זרים בתחום הבניין והשיפוצים במקומם של הפועלים הפלסטינים: רשות האוכלוסין התירה לקבלנים להעסיק עובדים ממדינות שונות, זאת אחרי שורת דיונים בוועדה לעובדים זרים בכנסת בראשות ח"כ אליהו רביביו.

מתן ההיתר נועד לאפשר לקבלנים לחזור לעבודה, לאחר שלמעשה מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר פועלים פלסטינים שעבדו בישראל אינם מורשים להיכנס למדינה, מה שהביא להפסקת העבודה בתחום זה.
בהקצאה הקרובה של העובדים הזרים יוקצו 4,000 עובדים לענף השיפוצים ולקבלנים קטנים. כמו כן, בהתאחדות החליטו על פתיחת בנק עובדים ישראליים לצורך השמה של עובדים ישראליים לחברי ההתאחדות בכדי לנסות לעזור לקבלני השיפוצים רק לעבור את התקופה הזאת.

יו"ר הוועדה ח"כ רביבו אמר כי "קבלני השיפוצים העסיקו פלסטינים טרם המלחמה וכיום בעקבות המצב הבטחוני ובעקבות חששות האזרחים בטווח הארוך החלטתי שיש להחליף את העובדים הפלסטינים בעובדים זרים ולאפשר צינור חמצן לקבלני השיפוצים המהווים נדבך חשוב בשוק הבנייה בישראל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, בירך את עזרתו של ח"כ רביבו והדגיש שענף השיפוצים חייב את עזרת מדינת ישראל בעת הזאת בכדי לעבור את התקופה. "ללא עזרת המדינה לא יהיה מי שישפץ את עוטף עזה ביום שלאחר המלחמה", טען סיב, והודה לאמונים על קידום המהלך - ח"כ רביבו, עינבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וראש הרשות אייל סיסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully