וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל מחאת חוק הלאום: בדרך להקמת אלפי יחידות דיור ביישוב הדרוזי

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 18:25

ועדת הפנים של הכנסת אישרה תיקון שיאפשר לקדם שתי תוכניות ענק בדליית אל כרמל המאפשרות הוצאת היתרי בנייה באופן מיידי. התוכניות, שמקודמות במקביל ללחצים לתיקון חוק הלאום והדרתו של המיעוט הדרוזי, כוללת בניית אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר ופנאי

כיכר הכניסה ליישוב דליית אל כרמל. אין, אתר רשמי
דלית אל כרמל/אתר רשמי, אין

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (שני) תיקון שיאפשר קידום שתי תוכניות ענק ביישוב הדרוזי דליית אל כרמל, המאפשרות הוצאת היתרי בנייה באופן מיידי. התוכניות מקודמות במקביל ללחצים לתיקון חוק הלאום שיעניק התייחסות למיעוט הדרוזי, והן כוללת בניית אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר ופנאי.

התוכנית להקמת שכונת המגורים החדשה "אל ראנדה" הינה על שטח כולל של כ-630 דונם, והיא ממוקמת במערב היישוב, לאחר גריעת שמורת טבע במקום. מדובר בתוכנית ראשונה ביישובי הדרוזים שכוללת איחוד וחלוקה של קרקעות פרטיות אשר תכנונה התחשב בדפוסי הדיור של החברה הדרוזית.

התוכנית, שיזם מינהל התכנון, כוללת כ-3,200 יחידות דיור בבינוי של 8 יחידות דיור לדונם שיוקמו במבני מגורים של 4-5 קומות, חלקם משולבים בחזיתות מסחריות. כמו כן, התוכנית מספקת מענה הן ברמת צרכי השכונה והן ברמת הצרכים של היישוב, זאת באמצעות קריית חינוך יסודי ועל יסודי אשר תיתן מענה לשכונה ולשכונות הסמוכות. התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים פתוחים, ערכי הטבע והנוף הייחודים לאזור, וכוללת טיפול בוואדיות שבתחומה ועל ידי יצירת קשר לוואדיות הסובבים ולגן הלאומי.

התוכנית ברובה הינה על קרקע פרטית, וקדם לה מהלך מורכב ויסודי של שיתוף הציבור, שכלל בחינת והתאמה של המגרשים בתוכנית לבעליהם. התוכנית אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה כבר בספטמבר 2022.

לצד זאת אושרה בוועדה תוכנית המגורים החדשה "ח'לת נאסר", המשתרעת על שטח של כ-207 דונם וכוללת 1,000 יחידות דיור חדשות במבנים בני 4 קומות. התוכנית הינה תוכנית איחוד וחלוקה, ושומרת על חיבור לשכונות הקיימות בדרום היישוב התוכנית, שקודמה על ידי אגף מינהל התכנון, כוללת מבני ציבור, שטחי מסחר, שטחים לספורט, פנאי ונופש.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מברך על החלטת ועדת הפנים ואת יו"ר הוועדה חה"כ יעקב אשר. ההחלטה תאפשר לקדם ולאשר תוכניות חשובות לפיתוח היישוב דלית אל כרמל. תוכניות אלו מאפשרות את התפתחות היישוב באופן ניכר, תוך הרחבת שטחי הפיתוח ומתן מענה לדורות הבאים. התוכניות שמות דגש על חיזוק מערך התשתיות ושטחי הציבור ביישובים ושמירה על השטחים הפתוחים העוטפים אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully