וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדאגה למפונים לא נגמרת במלחמה: אזורים חושבת על היום שאחרי

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 17:20

לצד ההתגייסות של חברות רבות בענף הנדל"ן לטובת המפונים והלוחמים, חברת אזורים מדגישה כי הדאגה למפונים בפרט לא נגמרת בסיוע בזמן הלחימה - אלא נמשכת גם אחריה, כאשר צריך להבטיח את המשך הבניה של מאות אלפי דירות חדשות וממוגנות בישראל

אזורים. אזורים,
אזורים/אזורים

מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל הציבו אתגרים חדשים ומחירים שהמדינה לא הייתה מוכנה להם. מצב זה, שיצר חוסר וודאות מוחלטת הביא לגל התגייסות חסר תקדים של אזרחים ועסקים למאמץ הלאומי. גם ענף הנדל"ן התגייס למאמץ הלחימה והתמיכה בעורף כבר היום בראשון למלחמה, וביתר שאת בהמשך במציאת פתרונות יצירתיים עבור תושבים ואזרחים שנפגעו ובמטרה לשמור ולייצר שגרת חיים לצד המלחמה.

לצד זאת, ענף הנדל"ן, אשר המשך תפקודו הכרחי למשק הישראלי, ניזוק באופן דרמטי אף הוא מהמצב. על כן, לצד התרומות לעורף, חברות שונות, וביניהן חברת אזורים, יצרו פתרונות שמאפשרים להמשיך בשגרה - ולהבטיח המשך בניה והקמה של דירות חדשות וממוגנות בישראל.

תרומות בצל המלחמה

עם פרוץ הלחימה, כ-10% מעובדי אזורים גויסו למילואים. לטובת כך, התגייסה חברת אזורים עבור הלחימה בחזית ורכשה קסדות, אפודים וחבילות עם ציוד רב הנדרשים לחיילי צה"ל. החבילות נארזו במשרדי החברה על ידי עובדי החברה ושונעו לשטחי הכינוס בצפון ובדרום.

מעבר לכך, תרמה החברה תרומות כספיות לרכישת מוצרי ציוד ומזון לתושבים שפונו מיישובי עוטף עזה ומאוכלסים בבתי מלון. במקביל, סייעה החברה להריץ קמפיין גיוס תרומות לזק"א על עבודת הקודש המבורכת והמפרכת בפינוי הגופות מיישובי העוטף.

פרויקט אזורים כפר שלם. 3Division,
פרויקט אזורים כפר שלם/3Division

אזורים מכירה בחשיבות שיש בפעילות התנדבות בקהילה ועל כן מעודדת זאת ומאפשרת לכל עובדיה להתנדב במסגרות שונות על חשבון שעות העבודה, כולל בקהילות בפרויקטים השונים של אזורים ברחבי הארץ; בימים האלה החברה מוציאה עובדים באופן מאורגן למטעים ולשדות על מנת לסייע לחקלאות הישראלית בקטיף הפירות והירקות. הצורך בשמירה וחיזוק הקהילות השונות ברחבי הארץ מתגברת גם נוכח ההבנה בחשיבות שיש בשמירה על החוסן והמורל הלאומי בימים אלו של חוסר וודאות.

בדומה לכך, חברת הבת, אזורים Living, המתמחה בדיור להשכרה לטווח ארוך, תרמה עבור משפחות המפונים דירות פנויות, חדשות וממוגנות בפרויקטי החברה בשכונות "הרקפות" בראשון לציון וב-"כפר שלם" בתל אביב. במהלך מהיר של עובדי החברה, החברה ציידה את הדירות בריהוט וציוד.

דירות חדשות - שירות ולא מכירה

חוסר הוודאות הכלכלית שיצרה המלחמה, לצד הסביבה המאקרו הכלכלית שהתקיימה עוד לפני כן בישראל ובעולם בכלל, לרבות האינפלציה ועליית הריבית, שמו את הרוכשים בשוק בפני אתגרים חדשים בהליך רכישת הדירה, וכתוצאה מכך ניתן היה לראות האטה. יחד עם זאת, במוקדים שונים ברחבי הארץ אנו רואים שרוכשים שונים פוקדים את משרדי המכירות ומתעניינים בדירות חדשות כמו למשל בבאר שבע, ירושלים, בנהריה ובנתניה. זאת בייחוד על רקע המצב הבטחוני והשאיפה לעבור לדירה חדשה עם ממ"ד.

"בכל מוקדי המכירה של אזורים, נעשה שינוי עומק בצורת החשיבה של החברה ואנחנו רואים היום במכירה של דירה יותר 'שירות' מאשר 'מכירה'. זאת גישה שמאפשרת לנו לגלות הרבה יותר קשב והבנה כלפי הרוכשים בעת הזו", אומר יוני בראל, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אזורים, "אנו מבינים שאנשים רוצים לערוך עסקאות ולרכוש דירה, כי זה צורך בסיסי, יחד עם זאת במצב הנוכחי הם גם מתמודדים עם אתגרים וקשיים.

אזורים. אזורים,
אזורים/אזורים

"המטרה שלנו היא להיות קשובים לצרכים המשתנים של הלקוחות בעת הזו , להבין איפה האתגרים שעומדים בפניהם ואיפה אזורים יודעת לתת פתרונות. סיפקנו פתרונות רבים משולבים בכלי מימון מגוונים, לצד חבילות עם תנאי תשלום שמותאמים אישית. לדוגמה בפרויקטים "אוליבר" בתל אביב הצענו תשלום הון עצמי בחתימת ההסכם ושנה ראשונה של שקט מרגע האכלוס על ידי דחיית תשלומי המשכנתא ל-2025".

"דוגמה נוספת, בפרויקט Exchange Ramat Gan ברמת גן, הצענו חבילות מימון המאפשרות מתן תשלום ראשון יחסית נמוך, הנועד לסייע למשפרי הדיור אשר מרבית הונם נמצא בנכס בו הם מתגוררים ובכך מאפשרים להם לרכוש דירה כעת מבלי הצורך למכור את הקיימת עד לסמוך לאכלוס".

גל האנטישמיות בחו"ל מביא לזינוק בביקושים לדירות בארץ

גל האנטישמיות בעולם עושה כותרות חדשות לבקרים וזאת על רקע המלחמה. באזורים מורגש זינוק בהתעניינות ובביקוש לרכישת דירות בארץ על ידי יהודי התפוצות. הפניות הרבות מעידות על מצב של מצוקה וחשש הולך וגובר בקרב הקהילות היהודיות השונות בעולם. חלקם, מעוניינים לייצר עבורם ועבור משפחותיהם את התשתית לעלות או לחזור ארצה, וחלקם רוצים להשאיר בפניהם את האפשרות הזאת כפתוחה מתוך המחשבה שהרכישה בפני עצמה מהווה גם השקעה טובה ובטוחה להון שהושקע.

בראל: "ענף הנדל"ן בישראל מלכתחילה נחשב בעיני תושבי חוץ כענף חזק ויציב להשקעה שלאורך ההיסטוריה הוכח כהשקעה טובה. בדרך כלל - תנועת המחירים בענף, בעיקר כלפי מעלה, זאת בתוספת לחוזקת המט"ח ביחס לשקל המהווים רקע משמעותי להנעה לפעולה כעת. חוזקת המט"ח לעומת השקל, מגלם בתוכו הנחה משמעותית עבור הרוכשים מחו"ל ומהווה תמריץ לבצע את הרכישה או לפחות להיכנס למו"מ על עסקה אפשרית".

יחד עם זאת, באזורים מדגישים כי גם בימים מורכבים אלו צריך לייצר את המנגנון הנכון עבור הרוכשים היהודים מחו"ל. תכנית הליווי של אזורים, המגלמת כאמור חלק מאותה תפיסה שמכירת דירות בימים אלו היא יותר 'שירות' מ-'מכירה', כוללת קשב והבנה עמוקה של מכלול הצרכים וההתחייבויות (בישראל) של תושבי החוץ אשר שונים לחלוטין מצרכי הלקוח הישראלי.

במסגרת זו, מעבר ליצירת תנאים נוחים ומתאימים ברכישה עצמה, אזורים מציעה ליווי שכולל גם מתן מענה בנושאי מיסוי, העברת כספים מחו"ל, מימון, עורכי דין ועוד בעלי מקצוע אשר מטרתם לסייע ללקוח בסבך הבירוקרטיה והניירת. "ככה יוצרים את החיבור לתושב חוץ שמעוניין לקנות בארץ, בייחוד במצב שנוצר כעת. אנחנו רואים את צרכיהם הייחודיים של תושבי חוץ ומתן המענה ההולם כשירות אמיתי ללקוח אשר ללא ליווי זה, עלול להתקשות בהשלמה של עסקה בישראל ולחוות תסכול רב", מוסיף בראל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully