וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמנו לעצמנו מטרה להיות מרכז להפוגה עבור חברי הקהילה"

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 13:53

כיכר העיר האמיתית: חברת צים אורבן, חרטה על דגלה כי מתחמי הקניות שלה, הפרושים לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל, יהיו הלב של הקהילה בה הם שוכנים - ומגייסת את כל משאביה וכוחותיה למען החיילים והמפונים מהדרום והצפון

צים אורבן מתגייסת למערכה. באדיבות החברה,
צים אורבן מתגייסת למערכה/באדיבות החברה

חברת צים אורבן, מקבוצת רני צים מרכזי קניות, הקדישה יחד עם עובדיה את השבועות הראשונים של המלחמה להקמת מערך התנדבות מטעמה, תוך התגייסות צוותי החברה בכל רחבי ישראל. החברה, שבבעלותה מרכזי קניות הפרושים ממעלות, דרך בית שאן, גני תקווה, נתיבות, ועד ערד וים המלח - הפכה את מתחמיה השונים לנקודות איסוף וחלוקה של תרומות, והקימה חמ"לים שאספו ועדיין אוספים ציוד עבור החיילים ומפוני יישובי הדרום והצפון, ומעבירים להם תרומות שנאספו בהתאם לצורך.

בני חליף, סמנכ"ל הנכסים בחברה, מסביר את ההחלטה: "האירוע שפקד את מדינת ישראל שמט לכולנו את הקרקע מתחת לרגליים. לאחר ההלם וההתרסקות הראשונית, החלטנו שאנחנו חייבים להראות לעובדים וללקוחות שלנו שהמשפט 'עם ישראל חי' הוא עובדה בשטח, וכך יצאנו לדרך - קמנו מתוך העצב והשקענו את כל כולנו בבניה מחדש".

במסגרת זו, החל מיומו השני של המבצע, עת הגיעו אלפי מפונים מהתופת ביישובי הדרום למלונות בים המלח, החליטה החברה לפתוח את שערי הקניון בים המלח שבבעלותה, לטובת צרכי המפונים, ולאפשר בין כתליו סיוע ותמיכה, הפעלות לילדים ולמשפחות. בכל יום מאז הפינוי מתקיימות בקניון פעילויות חינמיות בעבור המפונים, מופעים, סדנאות והצגות - מועברים שם מספר פעמים ביום, וכן נפתחה ספרייה לילדים ומבוגרים וחולקו לילדים מאות משחקי קופסה חדשים.

במהלך התקופה אף התקבלה במקום תרומה מ-"התאחדות עולי אמריקה וקנדה בישראל", שפרקו במתחם שתי משאיות מלאות ציוד חדש בשווי של כ-100 אלף שקל, לטובת בידור ופנאי של המפונים בעת שהייתם במקום, לרבות משחקי שולחן, כלי נגינה, מקרנים, ריהוט, ציוד יצירה, בידוריות, ציוד לבישול ועוד.

צים אורבן מתגייסת למערכה. באדיבות החברה,
צים אורבן מתגייסת למערכה/באדיבות החברה

גם היום, 5 שבועות אחרי תחילת המלחמה, מרכזי הקניות, ששבו לפעילות כמעט מלאה בהתאם להנחיות של פיקוד העורף, ממשיכים לשמש כמוקד לקבלה וחלוקה של תרומות בעבור חיילים ומפונים, בחלק מהמרכזים הציבו עמדות לתרומת דם ובכל חנויות המתחמים הוצבו עמדות לרכישת מוצרים כתרומה לחיילים, לצד עמדות לכתיבת מכתבים עבור הלוחמים בשטח. במתחם צים אורבן מעלות, אשר שוכן סמוך לגבול לבנון, מקיימים מדי שבוע פעילויות יצירה וספורט ללא עלות.

"התפיסה המרכזית במתחמים שלנו שמה את הקהילה המקומית במרכז" מסביר חליף ומוסיף, "זה בא לידי ביטוי בתמהיל שמתמקד בצרכים הנקודתיים של תושבי השכונה והאזור, באופן שבו אנו תופסים את צרכי הפנאי והבילוי של כל קהילה וקהילה וזה לבסוף מתבטא במידת הקשר שלנו, כחברה עסקית, עם האנשים שמבקרים אצלנו. המרכזים שלנו נשענים על צריכה מקומית ובילוי ברמה היומיומית, להיות 'לב הקהילה' זאת אג'נדה שהיא נר לרגלינו ואנו מכוונים לכך בכל פרמטר בפעילות שלנו. מרגע שהחלה המלחמה, לצד האבל והאימה, שמנו לעצמנו למטרה להיות מרכז הסיוע ומוקד התרומות וכן מקום להפוגה עבור תושבי הקהילה. גם במרכזים באזורי הסיכון המרכזיים, כמו נתיבות ומעלות, אנחנו מכוונים לפתיחה מקסימלית ולמתן שירותים מקסימלי. אנחנו רואים בעצמנו את כיכר העיר האמיתית, ומשום כך אנחנו מרגישים מחויבות לקהילה שלנו, לאפשר שגרת חיים בתוך החירום על מנת לחזק את החוסן של התושבים".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

התנדבות עד הבית: עובדי החברה יוצאים ממתחמי הקניות

בשבוע השני ללחימה נחשף צוות עובדי צים אורבן בית שאן לעובדה שבקיבוצים ובמושבים סביבו מתארחים מפונים רבים, אשר איבדו את בתיהם וחלקם גם את היקרים להם. עובדי המתחם החליטו לנסוע אליהם לקיבוצים המארחים ולהעביר הפעלות שונות, כמו גם מופעים וסדנאות לילדי המפונים, לאפשר קצת מנוחה להורים והפוגה לילדים. שם, גם דאגו עובדי המתחם לכיבוד בחגיגת בר המצווה של משפחה שפונתה מהדרום.

כמו כן, מרכז הקניות של החברה בנתיבות הוסב בשבועות הלחימה הראשונים לשימוש כוחות הביטחון, כמעט באופן בלעדי, צוות עובדיו עוסק גם כעת בגיוס תרומות ואספקת ציוד לפי צרכיהם.

במתחם במעלות, השוכן בסמיכות גבוהה לגבול עם לבנון, הקימו הצוותים מערך איסוף ומסירת תרומות על פי צורך, הציבו עמדה לתרומות דם והוסיפו פעילויות הפוגה לילדים מהאזור, שם בין היתר הכינו מיצג עירוני לזכר קורבנות המלחמה. במתחמים בערד ובגני תקווה הקימו עמדות לתרומות לחיילים ולמפונים, עמדות לכתיבת מכתבים לחיילים וקיימו ירידי מכירות מתוצרת יישובי העוטף.

מתחם צים אורבן לייף, גני תקווה. מאיר אדרי,
מתחם צים אורבן לייף, גני תקווה/מאיר אדרי

"בשגרה וביתר שאת בחירום, תפיסת הקהילתיות שלנו מתבטאת גם בפן הכלכלי, אנחנו חוזרים אל הלקוחות והם אלינו", מסביר חליף כיצד הפעילות ההתנדבותית עולה בקנה אחד עם מטרות עסקיות, "ברור ומובן שאנחנו חברה עסקית ואנחנו לא שוכחים שיש לנו מטרות בהתאם, אנחנו פשוט מאמינים שהן הולכות יד ביד עם חיזוק הקהילה והיותנו חלק ממנה. וכך אנו גם מתייחסים אל השוכרים שלנו, ודואגים בכל הכלים העומדים לרשותנו, לחזק את העסקים הקטנים, במיוחד בעתות משבר".

"כך, למשל, אנחנו מתייחסים אל חודש הקניות הקרוב לא כאל 'חגיגת קניות' כפי שהיינו עושים בעבר, אלא כזמן לחיזוק העסקים הקטנים המקומיים ושילובה של הקהילה בכך. חרטנו על דגלנו 'עשייה לטוב' וזהו ערך מוביל עבורנו. בימים קשים אלה החברה מצליחה להוכיח הלכה למעשה שלא מדובר בסיסמאות, אלא במעורבות אמיתית, הקשבה לצרכי התושבים, מתן עזרה בכל מה שנדרש ואף למעלה מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully