וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המלחמה לא ישארו יותר שיפוצניקים בישראל?

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 10:09

השיפוצניקים מחפשים מקצוע אחר? ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, במסר לאגף התקציבים באוצר: "האנשים שלי במצוקה נוראית, הם מחפשים עבודה חיונית אחרת כי אין להם עובדים, חלקם לא יחזרו לענף"

אדם מתקין לוחות גבס. ShutterStock
אחרי המלחמה לא ישארו יותר שיפוצניקים בישראל?/ShutterStock

"ענף השיפוצים הוא אחד הענפים שנפגעו הכי הרבה מהמצב של המלחמה המתמשכת", זועק ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. לדבריו, כ-10% מקבלני השיפוצים עוזבים בימים אלו את המקצוע עקב החוסר בעובדי שיפוצים, ומחפשים לעבוד בענפים אחרים אחרת מתוך הפחד לקרוס כלכלית, וההבנה שלא יהיה פה עם מי לעבוד בעתיד הקרוב. רובם ככל הנראה כבר לא יחזרו. "האנשים שלי במצוקה נוראית", הוא אומר.

לדברי סיב, בשונה מענף המסעדנות או ענפים אחרים שקיימת ירידה במחזור העסקי והדבר ישתנה אחרי המלחמה, ענף השיפוצים נמצא כעת במבוי סתום: "עבודות שהתחלנו לפני ה-7/10 אנחנו לא מצליחים לסיים כי אין לנו עובדים. אנחנו אפילו לא מדברים על עבודות חדשות שאין בכלל".

"הענף היה מושתת עשרות שנים על עובדים פלסטינים שהמדינה עודדה אותנו להעסיק, ואף הכריזה שזה אינטרס לאומי לחזק את הכלכלה אצלם ולכן נתנה לקבלני שיפוצים רישיון עבודה ועודדה אותנו להעסיק עובדי שטחים. ועכשיו, המדינה זורקת אותנו מכל המדרגות", טוען סיב.

ערן סיב, יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים. יח"צ,
ערן סיב, יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים/יח"צ

"קבלן שיפוצים לא יכול לעשות הכל בעצמו, גם לתת הצעת מחיר, גם להוריד את הפסולת, גם לעשות אינסטלציה, חשמל, ריצוף, רובה, טיח, צבע וכו' - חייבים עובדים מקצועיים לכל אחד מהתחומים האלה".

הנהלת התאחדות קבלני השיפוצים נאבקת מתחילת המלחמה על היכולת לקבל עובדים זרים בהעסקה ישירה ולהקצות מיידית לפחות 15,000 עובדים זרים לענף השיפוצים, ובנוסף להקצות הכשרת עובדים ישראלים במיידי.

נציין כי לפי סקר של ההתאחדות, 52% מקבלני השיפוצים מוכנים לקלוט במיידי עובדים זרים בכדי להתחיל לעבוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פניה למנהל אגף התקציבים: תאשר את הכשרות העובדים הישראלים

במכתב אישי ששלח ערן סיב ליוגב גורדוס, מנהל אגף תקציבים באוצר, כתב: "אני פונה אליך בעקבות מצוקה ענקית שיש לאנשים שלי. אין לנו עובדים מתחילת המלחמה, ואין סיכוי שבעלי דירות יכניסו בעתיד הנראה לעין פלסטינים (באופן ברור לאחר מה שקרה). האנשים שלי פשוט עוזבים את הענף מחוסר עובדים. יש לנו כ-200 עובדים ישראלים שרוצים להיכנס לענף וחייבים לעבור הכשרה בכדי להתחיל לעבוד. אנחנו מתחייבים להשמה לכל העובדים שיעברו הכשרה".

"משרד הכלכלה זורק אותנו מהמדרגות ואומר שאין תקציב לזה (תקציב קטן מאד צריך), 200 עובדים זה להציל 200 קבלני שיפוצים שלא ילכו ללשכת האבטלה. אשמח לעזרתך לענף שבקריסה, לאשר למשרד הכלכלה הכשרה לענף השיפוצים ולא נשאר בלי ענף".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully