וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מחכים? רבע מיליון דירות עם ממ"דים ממתינות לאישור

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 9:50

על פי הרשות להתחדשות עירונית, תכניות להקמת כ-250 אלף דירות עם ממ"דים מונחות על שולחנם של מוסדות התכנון ונמצאות בשלבי אישור שונים | ניר שמול: "עקב המצב, יש להפעיל נוהל חירום לקידום הפרויקטים"

מנהל עבודה משגיח על פועלים בתוך אתר בנייה. ShutterStock
למה מחכים? רבע מיליון דירות עם ממ"דים ממתינות לאישור/ShutterStock

על פי נתונים של הרשות להתחדשות עירונית - נכון לסוף שנת 2022, על שולחנם של מוסדות התכנון השונים נמצאו תכניות פינוי-בינוי להקמה של 130,861 דירות חדשות. עוד, עולה מהנתונים כי נכון להיום ישנם עוד למעלה מ-100,000 דירות בשלבי אישור שונים של תמ"א 38, או יותר נכון, תקועים במבוכי הבירוקרטיה.

"משמעותם של הנתונים האלו היא שכיום יש בצנרת התכנון יותר מ-230,000 דירות עתידיות עם ממ"ד שממתינות לאישור הוועדות, כשליש מהן מיועדות לבעלי דירות שחיים היום בדירות מסוכנות ללא מיגון. בנוסף להן, יש עוד עשרות אלפי יחידות בתוכניות של פינוי בינוי, תוכניות שלא הוגשו בפועל כי הרשות לא אפשרה לקדמן", מסביר ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית.

להערכת שמול, מאז סוף השנה שעברה המספר הזה רק גדל, שכן חלק מהוועדות המקומיות הפסיקו להתכנס לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שאמורות היו להיות ב-31 באוקטובר, ובעקבות המלחמה נדחו בשלושה חודשים. "המשמעות היא שתוכניות ההתחדשות העירונית ממשיכות להצטבר ללא מענה", אומר שמול.

"התחדשות עירונית היא פיקוח נפש"

עוד, לדברי שמול, "התחדשות עירונית היא צו השעה, היא לא פחות מהצלת חיים של בעלי בתים המתגוררים היום בבניינים ישנים, ולכן יש לאשר היום פינוי בינוי כמו שמאשרים נושאים הנחשבים לפיקוח נפש. אני קורא לממשלת ישראל, מנהל התכנון ולרשויות המקומיות להפעיל נוהל חירום לקידום הפרויקטים של ההתחדשות העירונית".

"חלף הזמן שבו ניתן להתמהמה בגלל התנגדות של שכנים או תוכנית שאינה מושלמת, תוספת של ממ"דים ללא היתר לצמודי קרקע כהוראת שעה לשנה תייצר פתרון מקומי מוגבל, גם ההקלות שניתנו לתוספת ממ"דים על חשבון הדיירים ספק אם יצאו לפועל לאור העלויות. לעומת זאת פרויקטים של פינוי בינוי נותנים מענה גם לביטחון האישי של הדיירים גם מספקים תכנון כל המתחם תוך התחשבות בצרכי הרשות וגם מייצרים מלאי נוסף של דירות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully