וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צדדים למטבע: גם השוכרים וגם המשכירים בבעיה עצומה

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 12:09

בעלי דירות בדרום לא מקבלים שכר דירה בחודש האחרון אחרי שהשוכרים פונו מביתם. עם מי הלב? עם המשקיע בעל הדירה החנוק במשכנתה או עם השוכרים שאמורים לשלם על מה שהם מקבלים? בטור מיוחד, עופר פטרסבורג טוען כי הטוב והרע לא משחקים כאן תפקיד

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

משפחת כהן, שלושה ילדים, גרים בדירת ארבעה חדרים בשדרות. חטפו מטחים בלי סוף מתחילת הלחימה, בילו בממ"ד עד שפונו מביתם בהמלצת המדינה. הם משלמים שכר דירה לתושב שדרות ותיק, הם עצמם מקרית גת ובאר שבע במקור.

עקב המצב, החודש הם לא עבדו, ואת שכר הדירה האחרון הם סירבו לשלם לבעל הדירה. ובינתיים, המשכנתה של בעל הדירה ממשיכה לדפוק כרגיל, בו אף אחד לא מתחשב.

כמובן שזהו אינו מקרה יחיד. בערי הדרום שפונו עקב המלחמה יש מאות דירות שנרכשו להשקעה בשנים האחרונות, וכיום מוזכרות. הביקושים היו טובים. כעת, חוסר הוודאות מהדהד וגם הדאגה של בעלי הנכסים.

מיותר לציין כי רבים שואלים את עצמם על מי האחריות. על פניו, השוכר מחויב בהסכם להמשיך ולשלם. עם זאת, מי חשב אי פעם על מצב שבו הדירות יפונו על ידי המדינה ועל מיליציות של טרוריסטים שיסתובבו ברחובות בערים אלו?

פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203. רויטרס
פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203/רויטרס

הלב הולך עם השוכרים, ועדיין - אסור לשכוח שגם המשקיעים, בעלי הדירות, נחנקים כתוצאה מהמצב הכלכלי הרעוע מצד אחד, המשכנתה שלא עוצרת מצד שני, וכן הבריחה העתידית של אלפי דיירים מהדרום למרכז הארץ שצפויה להביא להורדת ערך של הדירות בערים הללו.

גם פה משרד האוצר ככלל, ואולי חברת דירה להשכיר שזו ודאי אינה תפקידה הרשמי, אמורים לתת תשובה נוכח "כח עליון", כדי למנוע קריסת משפחות באזורים שאמורים להיות מטופחים היום יותר מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully