וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזתה את העתיד? שבועיים לפני המלחמה, עיריית יהוד עצרה את הבניה

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 10:10

על פניו, אקטואלי: שבועיים לפני מתקפת ה-7 באוקטובר עצרה עיריית יהוד לאלתר את כל עבודות הבניה בשכונה החדשה שבמערב העיר, כיוון שלטענתה המדינה לא עומדת בהסכם ומעכבת את חיזוק המבנים הישנים במרכז העיר. מה תגובת רמ"י למכתב?

נזקי פגיעה ישירה של רקטה בבית, אשקלון, 11 באוקטובר 2023. אבי רוקח
חזתה את העתיד? שבועיים לפני המלחמה, עיריית יהוד עצרה את הבניה/אבי רוקח

כמו חזתה את המלחמה ואת מתקפת הטילים למרכז הארץ: שבועיים לפני ה-7 באוקטובר, ראש העיר יהוד עצרה לאלתר את כל עבודות הבניה והפיתוח בשכונה החדשה שבמערב העיר. הסיבה, לדבריה, היא שהמדינה לא עומדת בהסכם הגג שנחתם, ומעכבת קידום פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר, כלומר: את חיזוק המבנים הישנים, שאין להם ממ"ד.

נזכיר כי כשבועיים לפני המלחמה עצרה ראש העיר יהוד-מונסון, יעלה מקליס, את עבודות הפיתוח של שכונת הענק החדשה גדות, שבמערב העיר. שכונת גדות החדשה הכוללת 4,413 יח"ד, 392 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר ו-90 דונם שטחים ירוקים, תוכננה במסגרת הסכם הגג, עליו חתמה העירייה עם המדינה לפני כחמש שנים.

הסכם הגג ההיסטורי כלל שתי חטיבות קרקע עיקריות: הקרקע של גני יהודה ממערב לעיר והקרקע של מגשימים במזרח. שתי התוכניות יחד כוללות 7,300 יחידות דיור וכ-691 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. פרט לקידום החטיבות הקרקע, התחייבה המדינה, להקצות קרקע משלימה בהיקף של כ-15% מסך הדירות שישווקו לטובת מימוש פרויקטים להתחדשות עירונית במרכז העיר.

לטענת רמ"י: מדובר בתעמולת בחירות שכבר לא רלוונטית

מכתב שהפיץ השבוע ניסים אברהם, מנהל מרחב מרכז ברשות מקרקעי ישראל, מציג תמונה לגמרי אחרת: "מכתבך שהופץ טרם מועד הבחירות המקומיות אשר שונה בינתיים", הוא כותב לראש העיר יהוד, " רצוף בהאשמות אשר מותר רק לתהות מה מקורן".

לדבריו, קיימת כדאיות כלכלית לפרויקטים אלו ללא צורך בקרקע משלימה. "ההמלצה הזו התקבלה במהלך החגים, וטרם יבשה הדיו על מכתב ההמלצה של הרשות להתחדשות עירונית, בחרת לשלוח את המכתב ולפעול בניגוד להסכם הגג" .

‏"בנסיבות אלה, מכתבך המודיע על עצירת העבודות במתחם גדות, מהווה הפרה בוטה של הסכם הגג ופעולה בחוסר תום לב". לטענת המינהל, "התנהלות העירייה פוגעת בזכאי משרד השיכון הממתינים לדירות שייבנו במתחם, חלקם גם תושבי העיר שזכו בהגרלת כבני מקום".

בשלב זה, למרות ההפרות ועל אף התנגדותה של העיריה, מודיעה רמ"י כי הקרקע תשווק כרגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • יהוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully