וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים מרוצים: מה הפיצוי שהם יקבלו על פי המתווה?

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 10:32

אושר מתווה הפיצויים בענף החקלאות, עבור נזקים שנגרמו לחקלאים מאז תחילת המלחמה. התאחדות חקלאי ישראל: "מדובר במתווה ראוי אשר יבטיח את הרציפות התפקודית של הענף במהלך המלחמה"

קטיף אבוקדו. ShutterStock
החקלאים מרוצים: מה הפיצוי שהם יקבלו על פי המתווה?/ShutterStock

חודש לתוך מלחמת חרבות הברזל, ועדת הכלכלה החליטה סוף סוף על מתווה הפיצויים לענפי המשק, וביניהם לענף החקלאות, עבור נזקים שנגרמו עד כה לחקלאים בשל המלחמה.

על פי המתווה - חקלאים ובעלי משקים בישובים הנמצאים בטווח של 0-7 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה יקבלו פיצויים על פי המסלול האדום, ללא מסגרת גג; ישובים המופיעים במפת פיקוד העורף בכתום, ונמצאים בטווח שבין 7-20 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה, יהיו זכאים לפיצוי על כלל הנזק ואובדן הרווח על פי המסלול האדום, תוך מגבלה על מסגרת גג הפיצוי עד ל-3 מיליון שקל; חקלאים בישובים בין 0-20 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה תהיה האפשרות לבחור בין המסלול האדום לבין המסלול הירוק; ישובים שנמצאים בטווח שבין כ-20 ק"מ ועד 40 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה, יהיו זכאים לפיצויים על פי מסלול ירוק נורמטיבי.

חקלאים מרססים שדה תותים בחומרי הדברה. ShutterStock
החקלאים מרוצים: מה הפיצוי שהם יקבלו על פי המתווה?/ShutterStock

בנוסף, ישובים הנמצאים עד כ-9 ק"מ מהגבול עם לבנון, אלו יהיו זכאים לפיצויים על פי המסלול האדום, תוך פיצוי מלא בגין אובדן הרווח, גם כאן תהיה לחקלאי את האפשרות לבחור - מסלול אדום או מסלול ירוק.

בשאר הארץ ייקבע מתווה לפיצוי לחקלאים במסגרתו תהיה הגדלה של המחזורים וכן הגדלה של אחוז הפיצוי. מ-22% מההוצאות השוטפות במתווה המקורי ל-47% מההוצאות השוטפות עם מקדם של 1.5 במקרה של הגשת השגה ולא יותר מ-70%.

המתווה אושר פה אחד בוועדת הכלכלה, החוק מונח לאישור על שולחן וועדת הכספים ולאחר מכן יובא לאישור מליאת הכנסת לאחר אישור החוק יוגשו התקנות לאישור וועדת הכספים ככול הנראה בשבוע הבא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בהתאחדות החקלאים מרוצים מהמתווה

התאחדות חקלאי ישראל: "מדובר במתווה ראוי אשר יבטיח את הרציפות התפקודית של החקלאות במהלך המלחמה ולאחריה. לראשונה, המתווה לא עוסק רק בישובים שנמצאים ב-0-7 ק"מ מעזה אלא הורחבו לטווח של 7-20 ק"מ, ולטווח של 20 עד 40 ק"מ דבר אשר יחזק משמעותית את החקלאות באזורים אלה. כעת, אנו פועלים על מנת לדייק את המתווה וליצור, ביחד עם משרד החקלאות ומס רכוש, את המסלולים הירוקים הנורמטיביים לחקלאים אשר יעדיפו פיצוי שלא באמצעות המסלול האדום".

"במהלך החודש האחרון עמלנו ביחד עם ההנהגה החקלאית על מתווה פיצויים שישקם את החקלאות הישראלית. האתגרים הם עוד רבים, במיוחד אתגר המחסור בידיים עובדות, ונמשיך לעבוד ללא לאות וללא הרף כדי לקדם פתרונות בכל התחומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully