וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאת חודש למלחמה: בית חדש מלא תקווה לשיר של עפרה חזה

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 16:05

בצל המלחמה, הופק מחדש השיר "גורל אחד" של עופר חזה, בשיתוף פעולה מרגש בין הפילהרמונית הישראלית ועמותת "עדי נגב- נחלת ערן", שבראשה עומד האלוף במיל' דורון אלמוג, שאיבד בני משפחה בכפר עזה

הפרויקט המרגש ביוזמת עמותת "עדי נגב- נחלת ערן" ובשיתוף הפילהרמונית הישראלית. עמותת "עדי נגב- נחלת ערן",
הפרויקט המרגש ביוזמת עמותת "עדי נגב- נחלת ערן" ובשיתוף הפילהרמונית הישראלית/עמותת "עדי נגב- נחלת ערן"

במלאת חודש ימים למלחמה, החליטה המשוררת צפנת ירון טמיר להוסיף בית חדש ומלא תקווה לשיר "גורל אחד", שכתבה בשנת 1984, ובוצע במקור על ידי הזמרת עפרה חזה.

את הפרויקט המרגש יזם הכפר השיקומי "עדי נגב-נחלת ערן", שבראשו עומד האלוף (במיל') דורון אלמוג, אשר איבד בני משפחה במתקפה הארורה על כפר עזה - 20 שנה אחרי שאיבד 5 קרובים בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה.

הכפר השיקומי "עדי נגב-נחלת ערן" פועל המטרה להעניק לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות רפואיות הווה ועתיד טוב ובריא יותר. הפרויקט, בשיתוף הפילהרמונית הישראלית, נועד לחזק את העורף ולשמח מעט את עם ישראל בכלל ודיירי הכפר בפרט בימים אלה.

בביצוע הקליפ השתתפו דיירי הכפר השיקומי, האלוף במיל' דורון אלמוג, הזמר והיוצר טל סונדק עם הרכב מנגני הפילהרמונית הישראלית, מעבד מוזיקלי: יונתן קרת, יזם הפרויקט ובמאי: אורי אוברוצקי. לחן: שם טוב לוי

"נחזור בקרוב, נקום מעפר, יהיה לנו טוב הכל יצמח מחדש. יהיה לנו כח, לשוב ולפרוח, כי לא רצינו לעזוב"

השיר נכתב במקור בעקבות הגעגוע של יוצריו לארץ ישראל ומשקף את החוויה שלהם כישראלים השוהים בנכר עם תחושה שלכולנו יש גורל אחד משותף. השיר זכה להצלחה רבה והגיע בשיאו למקום הראשון במצעד הפזמונים השבועי בשנת 1984.

בקליפ המרגש מוצגים נגני הפילהרמונית בביקור בכפר השיקומי שנמצא בקו האש בדרום הארץ, חניכי הכפר, ילדים ובוגרים עם מוגבלויות רפואיות קשות במיוחד שעוברים תקופה קשה בעקבות המלחמה ותמונות של חיילי צה"ל עם דגלי ישראל.

"גורל אחד" גרסת חרבות ברזל

דורון אלמוג, יו"ר "עדי נגב- נחלת ערן": "עוצמת השרשת האנושית נמדדת ביחסה לחוליות החלשות בה, דווקא עכשיו כשעם ישראל עובר את אחת מהתקופות הקשות בתולדותיו החלטנו להפריח תקווה וליצור שיתוף פעולה עם הפילהרמונית הישראלית ולחדש את השיר שמבטא את מה שכולנו מרגישים - גורל אחד שם אותנו כאן".

יאיר משיח מזכ"ל הפילהרמונית הישראלית: "בתקופה כזו של לחימה מורכבת בישראל, אנו גאים להפיק מחדש יחד עם שותפינו את השיר הישראלי 'גורל אחד', המסמל את החוזק והחוסן של של אזרחי ישראל. שיתוף הפעולה הייחודי הזה משקף את אחת המשימות החשובות שלנו בתזמורת - להפיץ תקווה, נחמה וסולידריות באמצעות המוזיקה, ולהשתמש בה ככח מרפא. אני רוצה להודות לנגני התזמורת, על התגייסותם היוצאת דופן מרגע פרוץ המלחמה ועל ההתנדבויות והמיזמים בהם הם לוקחים חלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully