וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום מתקרב למרכז: אושר שלב נוסף בתכנית הרכבת המהירה

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 16:07

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם בשלב נוסף את התוכנית למסילות מהירות לבאר שבע. זמן הנסיעה מתחנת תל אביב ההגנה לתחנת לאוניברסיטת באר שבע יהיה כ-38 דקות בלבד

תחנת רכבת ישראל. יניב כליף, יניב כליף
הדרום מתקרב למרכז: אושר שלב נוסף בתכנית הרכבת המהירה/יניב כליף, יניב כליף

הוועדה לתשתיות לאומיות בראשות ראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, אישרה היום (ב') להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את התוכנית לפיתוח רשת המסילות המהירות. זאת, כחלק ממימוש התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור ארבעת המטרופולינים ברשת מסילות מהירות שתוכלנה להגיע למהירות של עד 250 קמ"ש.

המסילות החדשות באורך של 60 ק"מ, יחברו בין באר שבע ומטרופולין תל אביב וירושלים ברשת מסילתית מהירה ומחושמלת במהירות תכן של עד 250 קמ"ש. התוכנית תיתן מענה לביקוש צפוי של 300 מיליון נוסעים בשנת 2040 - בהלימה לתוכנית האסטרטגית למגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים.

בעיר באר שבע התוכנית מציעה שדרוג משמעותי לתחנת הרכבת האוניברסיטה הקיימת, ותאגד בתוכה את כל אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבת קלה עתידית, ושירות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים.

"דווקא בימים אלה"

ראש מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל הרב נתן אלנתן: "תושבי מטרופולין באר שבע והעיר באר שבע בפרט ייהנו מקפיצת מדרגה כבירה עם מימושן של המסילות המהירות והחיבור עם מטרופולין גוש דן. באופן דומה, ההזדמנויות הרבות שנמצאות בבאר שבע תוכלנה להיות נגישות גם בפני תושבי גוש דן בזכות צמצום זמני ההגעה המשמעותיים. דווקא בימים אלה חשוב להמשיך ולחבר את דרום הארץ למרכז, והתוכנית הזו מהווה נדבך חשוב במטרה חשובה זו".

מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי: "תוכנית זו היא החולייה האחרונה ברשת המהירה. תוכננה בראייה סביבתית וחלופות התוואי שנבחרו נצמדות לתשתיות על מנת לשמור על השטחים הפתוחים".

ביצוע התוכנית יספק שירות תחבורה ציבורית משופר לעיר באר שבע וסביבת התכנית ויתרום לפיתוח הדרום. חשיבות התכנית אשר תחזק את העיר באר-שבע ואת מחוז דרום כולו, עולה שבעתיים בימים אלה.

לצד תוכנית זו, הות"ל תפרסם בימים הקרובים הודעה על הכנת תוכנית למסילת רכבת קלה בין תחנת האוניברסיטה לבין קריית המודיעין בליקית. בכך תורחב רשת התחבורה הציבורית במחוז הדרום ומטרופולין באר שבע.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully