וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות החינוך ללא מיגון, והילדים נותרו בבית: "חסרים לנו מיליונים"

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 14:47

הורים לילדים בגבעתיים לא יכולים לחזור לעבודה מתחילת הלחימה, כיוון שהם צריכים להשגיח על הילדים שלהם שלא יכולים לשוב לבתי הספר ולגנים, שאינם מוגנים. ראש עיריית גבעתיים זועק: נדרשים לנו 10 מיליון למיגון דחוף

גבעתיים. ShutterStock
גבעתיים/ShutterStock

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שלח הבוקר (ב') לשר הפנים, משה ארבל, בקשה להעברת סכום של 10 מיליון שקל לצורך מיגון מוסדות החינוך בעיר ומבני ציבור.

גבעתיים היא אחת משתי הערים הצפופות ביותר בארץ ומוסדות חינוך לא מוגנו בה מזה עשרות שנים. במכתבו, מציין ראש העיר קוניק, כי בניגוד לערים אחרות בהן הורים יכולים לשלוח את ילדיהם לגני הילדים ולבתי הספר, בגבעתיים הם נאלצים להישאר איתם בבתים, כיוון שאין מיגון במוסדות אלו.

"למרות כל האזהרות והבקשות שלנו לעזרה במיגון לאורך השנים, שבו והתגלו ביתר שאת במלחמה זו, פערים שפוגעים קשות בשגרת החיים של ההורים הצעירים, של הילדים במוסדות החינוך, בדגש על גני הילדים, של הקשישים במועדוני היום ועוד", מציין קוניק ומוסיף: "בטווח הזמן המיידי, אנו נדרשים להציב כ-50 ממ"דים יבילים בחצרות גני הילדים, כאשר עלותו של כל אחד מהם היא כ-200,000 שקל, ובסך הכול 10 מיליון שקל".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בועידת השלטון המקומי. ראובן קסטרו
ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק/ראובן קסטרו

בנוסף, לדברי ראש העיר, מיגון זה יכול להתבצע תוך כחודש וחצי ואת חלקו ניתן גם להשאיר לסוף המלחמה, אולם לגבי גני הילדים "ניתן בעזרה מידית של הממשלה, ובסכום קטן יחסית, לעזור להרבה ערים, כולל לגבעתיים".

"אבקשך לעזור לעיר גבעתיים במימון של 10 מיליון שקל לטובת הצבת ממ"דים יבילים בחצרות הגנים, ובכך לאפשר לאלפי הורים צעירים לחזור לעבודתם, להרים מחדש את המשק הישראלי, וכמו כן יאפשר לילדים לחזור לפעילות סדירה בגן ולחיות חיי שיגרה בטוחים גם בימים אלו", מסיים קוניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully