וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מינויים חדשים: הכירו את הנשים החדשות במינהל התכנון

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 11:17

מינהל התכנון הכריז הבוקר על שני מינויים חדשים במחוזות המרכז והדרום - טלילה הראל נבחרה למתכננת מחוז מרכז; מיכל מריל מונתה לממלאת מקום מתכננת מחוז דרום; הכירו אותן

שרטוט אדריכלי - אילוסטרציה. ShutterStock
שרטוט אדריכלי - אילוסטרציה/ShutterStock

מינויים חדשים במינהל התכנון: הבוקר (ב') הכריז מינהל התכנון על שני מינויים חדשים במחוז המרכז והדרום. מדובר בשתי נשים: טלילה הראל שנבחרה לשמש כמתכננת מחוז מרכז, ומיכל מריל שמונתה לממלאת מקום מתכננת מחוז דרום;

הכירו את הנשים החדשות במינהל התכנון

טלילה הראל: מתכננת מחוז מרכז החדשה

טלילה הראל נבחרה לתפקיד מתכננת מחוז מרכז. הבחירה נעשתה לאחר מכרז שנערך על ידי ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה. תחליף את יעל סלומון ששימשה כממלאת מקום שנה בתפקיד ותחזור לתפקיד מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון.

הראל (48), שימשה בתפקידה האחרון כסגנית לתכנון לשכת תכנון מחוזית מחוז מרכז במינהל התכנון. במסגרת תפקיד זה שימשה כמ"מ יו"ר ועדה מחוזית ומ"מ מתכננת המחוז - ניהול ישיבות ועדה מחוזית והשתתפות בדיוני הוועדה, אחראית על מעקב תוכניות ועל קידום תכנית העבודה למגורים של המחוז, השתתפות בישיבות מקצועיות ובליווי תכנוני של תכניות במחוז, קידום תהליכים לייעול העבודה במחוז ועוד. הראל נבחרה לעובדת מצטיינת מינהל התכנון בשנים: 2015, 2019, 2020.

הראל היא בעלת תואר MA בהצטיינות בתכנון ערים ואזורים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, ו-BA בהצטיינות בגיאוגרפיה ולימודים משלימים באוניברסיטה העברית בירושלים.

במסגרת תפקידה תהיה אחראית הראל בין היתר על מכלול הפעילויות התכנוניות במחוז, אחריות על עמידה ביעדים שנקבעו בתוכנית העבודה ואושרו על ידי מינהל התכנון, ניהול צוות עובדים מקצועי, אחריות על ייזום וביצוע התכנון במחוז בהתאם למדיניות התכנון הארצית, מסמכי המדיניות והנחיות מקצועיות של מינהל התכנון, אחריות על בדיקת התכניות המובאות לדיון בוועדות המחוזיות ומעקב אחריהן ועוד.

מחוז מרכז נחשב למחוז בעל חשיבות תכנונית רבה בשל מיקומו במרכז הארץ. הוא משלים את מטרופולין תל אביב וכולל 52 רשויות מקומיות ואוכלוסייתו מונה כ-2.5 מיליון תושבים. הרכב האוכלוסייה במחוז מגוון ביותר, כמו גם סוגי היישובים הנכללים בו. אתגרי המחוז הינם בין היתר: תכנון ופיתוח מושכל של המחוז בראיה כלל מחוזית, חיזוק יישובים עירוניים בין היתר ע"י קידום תכניות להתחדשות עירונית ותכנון תשתיות תומכות, קידום מדיניות הממשלה בתחום פיתוח יישובי המיעוטים, כל זאת תוך שמירה וטיפוח ערכי הטבע ושטחי החקלאות.

מיכל מריל - מ"מ מתכננת מחוז דרום

מיכל מריל מונתה לממלאת מקום מתכננת מחוז דרום. תחליף את תומר גוטהלף שסיים קדנציה מלאה של 6 שנים בתפקיד.

מריל (53), שימשה בתפקידה האחרון כמנהלת אגף בכיר תכנון חברה וקהילה במינהל התכנון. במסגרת תפקיד זה הייתה אחראית על ניהול ועדות היגוי בין-משרדיות וקידום תוכניות מתאר מקומיות כוללניות ומסמכי מדיניות למגוון ישובים בארץ: ערים, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות יישובי חברת ערבית וכו'.

בשנים האחרונות, בין יתר תפקידיה, הובילה שינויי עומק משמעותיים ופעילות מורכבת ומגוונת בתחום התכנון בחברה הערבית והדרוזית בשיתוף עם כלל משרדי הממשלה, הובילה פורומים בין-משרדיים ועשרות תוכניות מפורטות גדולות ומורכבות כחלק מאחריותה על יישום החלטות ממשלה בתחום.

מריל היא בעלת תואר MA בהצטיינות במדעי החברה בחוג לגיאוגרפיה ובמכון ללימודים עירוניים ואזוריים - באוניברסיטה העברית בירושלים, ו-BA בלימודי תואר ראשון בחוג לגיאוגרפיה ובחוג לצרפתית באוניברסיטת תל אביב.

שטח מחוז דרום מהווה כ-2/3 משטחה של מדינת ישראל, ומשתרע מאשדוד בצפון ועד אילת בדרום. המחוז כולל 40 רשויות מקומיות, ואוכלוסייתו מונה כ-1.3 מיליון תושבים. הרכב האוכלוסייה במחוז מגוון ביותר, כמו גם סוגי היישובים הנכללים בו. אתגרי המחוז הינם בין היתר: חיזוק הישובים העירוניים במחוז ובראשם העיר באר שבע והרחבתם, הסדרת התיישבות הבדואים בנגב, התמודדות עם מגוון תשתיות שמקודמות במחוז לרבות תוכניות למתקני אנרגיה מתחדשת, תוכניות להקמת בסיסי צה"ל בנגב ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully