וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: יוארכו המועדים לביצוע פעולות מול רשויות

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 10:51

על מנת לתת מענה לקשיים של תושבים לפעול בתקופה זו מול רשויות השלטון - ועדת השרים לחקיקה אישרה את הארכת המועדים לביצוע פעולות מול הרשויות, כמו הגשת תביעות לביטוח לאומי ועוד

ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש (א') את הצעת החוק שעניינה הארכת התקופות ודחיית המועדים לביצוע פעולות כלפי הרשויות הציבוריות ולמתן החלטות מינהליות.

ההצעה נועדה לתת מענה לקשיים בהם נתקלים תושבי ישראל בתקופה זו בקיום פעולות קצובות בזמן כלפי רשויות השלטון, כדוגמת הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי לגמלה בשל תאונה, שעל פי החוק יש לבצעה בתוך 90 ימים מיום התאונה; הגשת השגה על-ידי מבקש רישיון עסק, הרואה את עצמו נפגע ממסמך או מתנאי שדרשו ממנו, שעל פי החוק יש לבצעה בתוך שלושים ימים ממועד קבלת ההחלטה, ועוד.

הצעת החוק נועדה גם לאפשר לרשויות הציבוריות להמשיך ולתפקד באופן תקין בתקופת המלחמה, לנוכח חוסר בכוח אדם הנוגע מגיוס המילואים הנרחב והתמקדות הפעילות הממשלתית בצורכי המלחמה הדחופים. כל זאת, תוך איזון בין הנסיבות המצדיקות את דחיית המועדים לבין הצורך להבטיח המשך פעילות תקינה של רשויות המדינה גם בתקופה הלא פשוטה שבה אנו נמצאים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לתזכיר החוק הוגשו הערות ציבור רבות, ולאחר בחינת כל ההערות נעשו שינויים משמעותיים בהצעת החוק, בראש ובראשונה בנושא חופש המידע.

מתוך הכרת חשיבותה של הזכות לחופש המידע, מוצע בתחום זה הסדר מצומצם מאד, קצר ושונה מההסדר הכללי שבהצעת החוק, לפיו לא תובא במניין התקופות הקבועות בחוק חופש המידע רק תקופה של 30 ימים מפרוץ המלחמה. תקופה זו אינה ניתנת להארכה לתקופות נוספות, בשונה משאר ההסדרים שבהצעת החוק, ובכל מקרה, מדובר בדחייה בלבד ולא בפטור לרשות השלטונית ממסירת מידע כפי שנדרש על פי החוק.

בעקבות ההערות קוצרה גם תקופת הדחייה האפשרית של ההסדרים האחרים והיא לא תעלה על 4 חודשים. להצעה נוספה גם האפשרות להאריך את תוקפם של מינויים ב-3 חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully