וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו במלחמה ורשות המים עושה מחטף על גב הציבור"

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 10:13

"אין גבול לניתוק?": ראש עיריית יבנה תוקף את רשות המים הממשלתית, לאחר שגילה "במקרה" כי היא מקדמת בימים אלו תכנית אסטרטגית בעלת חשיבות לאומית, הכוללת בין היתר הקמת מתקן תשתית לטיהור שפכים בסמוך לעיר

הטמנת צינורות ביוב. ShutterStock
הטמנת צינורות ביוב/ShutterStock

ראש עיריית יבנה, רועי גבאי, דורש משר האנרגיה, ח"כ ישראל כץ להתערב ולדחות את הדיון הנוגע לתכנית האסטרטגית שמקדמת בימים אלו רשות המים.

לדברי גבאי, תוך כדי לחימה ובזמן שהרשויות המקומיות מתמודדות עם אתגרים עצומים, עיריית יבנה גילתה, באופן מקרי, כי רשות המים מקדמת בימים אלה תכנית אסטרטגית בעלת חשיבות לאומית שמשמעותה, בין היתר, הקמת מתקן תשתית לטיהור שפכים בסמיכות לעיר.

בפנייה לשר אמר גבאי את הדברים הבאים: "בזמן שאנחנו קוברים את מתינו ומטפלים במשפחות החטופים, ממשלת ישראל ורשות המים פועלים בניתוק מוחלט מהשטח. נזכרו פתאום בתכנית שכבר למעלה מחמש שנים קבורה במגירה, מנסים לעשות מחטף שערורייתי בנושא שמשפיע באופן ישיר על הבטחון, הבטיחות ואיכות החיים של התושבים. נדמה שברשות המים לא מבינים את גודל השעה! אני קורא לשר האנרגיה, ח"כ ישראל כץ לדחות את הדיון, אין שום דחיפות לדון בנושא בזמן מלחמה".

רועי גבאי, מספסלי האופזיציה לראות העיר יבנה. וואלה, אתר רשמי
ראש עיריית יבנה, רועי גבאי/אתר רשמי, וואלה

כאמור, עיריית יבנה מוסרת כי גילתה באופן מקרי לחלוטין כי בימים אלה רשות המים מתכוונת לעדכן את מפת החלוקה למרחבים ולאגם רישיונות לחברות ביוב: מבחינתה של העיר יבנה ורשויות נוספות בסביבה, מדובר בהליך בעל חשיבות אסטרטגית עליונה.

המשמעות היא שרשות המים פועלת לבצע איחוד של מתקני תשתית בתחום המים והביוב, כאשר פעולה זו מטרידה ומסוכנת, במיוחד בימים אלה, בהם הרשויות פועלות דווקא לבזר מתקני תשתית מתוך הבנת המשמעות של תפקוד מערכות תשתיות לאומיות בחירום.

"רשות המים בוחרת לקדם את איגום המערכות בעיצומה של מלחמה הממחישה עד כמה ההליך המבוקש חסר בסיס ומסוכן, במיוחד באיזור הגיאוגרפי בו אנו נמצאים. העיר יבנה מתנגדת לכוונת רשות המים לאפשר את הרחבת מט"ש אשדוד לכדי מט"ש איזורי, דבר אשר יגדיל את מפגעי הריח מהם סובלים תושבי יבנה כבר כיום, ואגב ממשיכים לסבול מהם גם בעת ימי המלחמה. באותה הזדמנות נודע לעירייה כי המועד האחרון להגשת עמדתה הוא בעוד כשבועיים בלבד, מבלי אפשרות אמיתית להיערך ולהביע את עמדתה הנחרצת נגד הכוונות המסוכנות של רשות המים. מדובר במחטף בתקופה הכי רגישה שיכול להיות, בה ישראל נלחמת על קיומה", נמסר מהעירייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"ציפיתי שגוף ממשלתי יפעל לסייע לרשויות ולא להכביד עליהן"

ראש העיר יבנה, רועי גבאי: "בתקופה רגישה בה מדינת ישראל נלחמת על קיומה, בה מאות אלפי אזרחים מגוייסים, ביניהם עובדי הרשויות ועובדי התשתיות וההנדסה, אנו מגלים כבדרך אגב שרשות המים הממשלתית עוסקת בקידום תכנית עם השפעות סביבתיות רחבות היקף. פגיעה חלילה במתקן שכזה משאירה רשויות רבות ללא פתרון ביוב. נדהמתי מהמהלך המעיד על ניתוק מוחלט מהמציאות בשטח. המתקן הנוכחי באזור התעשייה באשדוד אינו מטופל כראוי וגורם למטרדי ריח קשים ואך לפני מספר חודשים התקיים שימוע של המשרד להגנת הסביבה על הפרות חמורות לכאורה מהמתקן".

"בימים אלה ציפיתי שגוף ממשלתי יפעיל שיקול דעת ויפעל לסייע לרשויות ולא להכביד עליהן. כולנו נמצאים בעיצומה של לחימה, מטפלים בתושבים סביב השעון, אנשי העירייה מגויסים בחזית הצפונית וברצועת עזה, פניתי בכתב ליחזקאל ליפשיץ מנכ"ל רשות המים ואני עדיין ממתין להתייחסות ודחיית המועדים לזמן מתאים. אני משוכנע כי שר האנרגיה, ח"כ ישראל כץ, האמון על הנושא, יפעל ויתערב בנושא המשמעותי לעתידה של העיר והסביבה כולה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully