וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי הביטחון אישרו: בין המחבלים - עובדי בניין עם היתר מעזה

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 9:55

17 אלף פועלי בניין מעזה, בעלי היתר עבודה, הגיעו יום-יום לעבוד בענף הבניה בישראל. כעת, מסתבר, שאותם אנשים שלכאורה הגיעו לפרנס את משפחתם, ניצלו את המומנט כדי לאסוף מודיעין וללמוד את השטח - לקראת התקיפה

הגדר בין ישראל לעזה לאחר הפריצה 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
הגדר בין ישראל לעזה לאחר הפריצה 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

הקונספציה נשברה? כפי שפרסמנו לראשונה בוואלה נדל"ן, במערכת הביטחון הודיעו לאחר התקופה כי במהלך החקירות תיבדק גם האפשרות שחלק מהמודיעין שנאסף לקראת התקיפה הועבר מעובדי בניין בעלי היתר עבודה שהגיעו יום-יום לעבוד בישראל, בעיקר בדרום הארץ, במטרה "לפרנס" את משפחתם.

כעת, מאשרים גורמי הביטחון: חלק מבעלי היתרי העבודה מעזה אכן היו בין המחבלים שפשטו על הקיבוצים. 17 אלף פועלים מעזה הגיעו לשגרת עבודה. מובן שרובם לא היו טרוריסטים, אך כעת מתברר, לצערנו מאוחר מדי - שבחלקם היו וניצלו את המומנט.

גם במהלך חקירות המחבלים שנתפסו וגם בקרב המחבלים שחוסלו במהלך המתקפה הרצחנית על העוטף התברר כי יש להם אשרת עבודה בישראל. פועלי בנין מעזה, שעבדו כאן במשך כמה חודשים והשתלבו במתקפת הרצחנית וחסרת הנשמה.

למדו את השטח, בדקו את הגדרות, השערים והפרצות

אותם פועלים ביצעו למעשה עבודת איסוף מודיעין, ולא ממש באו לעבוד בבניה, הם למדו את השטח. הרכיבו מפות. וידאו כתובות של תושבי היישובים ושל אנשי ביטחון. בדקו את הגדרות השערים והכניסות. למשל כניסות אחוריות לבסיסים צה"ליים. את מידת המיגון והפרצות. כמובן גם את מטה המשטרה בשדרות, שהיה יעד מרכזי לחדירה.

נציין עוד, שמעדויות קבלנים, גם בימים אלו נותרו פועלים מעזה, הנחשבים כשוהים בלתי חוקיים נכון לעכשיו, לאחר המתקפה בארץ. הם נלקחו על ידי כוחות הביטחון, וכשמצאו שלא היה קשר לאירוע, נוצרה בעיה כיצד להחזירם לעזה אם בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully