וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענף הבניה יצלח את תקופת המלחמה וייצא ממנה מחוזק"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 8:42

גם בזמן המלחמה וההתגייסות לסיוע תושבי הדרום שפונו מביתם - חברת הבניה צמח המרמן מעורבת בעשרות פרויקטים ברחבי הארץ ומכריזה: "קיבלנו החלטה אסטרטגית שלא לעצור"; ראיון עם חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן וסגן נשיא התאחדות הקבלנים

חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ. כפיר סיון,
חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ/כפיר סיון

"ענף הבנייה, כמו כל הכלכלה הישראלית, יצלח את תקופת המלחמה הנוכחית וייצא ממנה מחוזק. אני מאמין בכך בכל מאודי", כך אומר חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ.

לדבריו, "המלחמה תסתיים בסופו של דבר, ואחריה תהיה להערכתי מציאות ביטחונית שונה ונוחה יותר, שתביא לפעילות בהיקפים חסרי תקדים בענף הבנייה הישראלי, בכל רחבי הארץ - הן בגלל הצורך בשיקום עוטף עזה, הצורך במיגון הבתים בישראל, שנכון להיום 50% מהם ללא ממ"דים, והן בגלל הקיפאון של השנה האחרונה עקב עליית הריבית. אני מעריך שהירידה בהתחלות הבניה תשנה מגמה לצמיחה עצומה, גם כתגובה לסיום הלחימה וגם בגלל הגידול הדמוגרפי המתמשך בישראל. לאור כל זאת, חייבים לאפשר לענף הבנייה והתשתיות להמשיך לעבוד גם בימי המלחמה".

"ענף הבניה נושא חוב כספי של כ-500 מיליארד שקל מהמערכת הפיננסית. עצירת פעילות הענף עלולה להעמיד בסכנה גם את יציבות המערכת הפיננסית כולה כולל הבנקים, וגם את התעשיות הנלוות לענף הבניה. לפעילות הענף יש השלכות מהותיות על שיעור האבטלה והצמיחה בישראל".

פרויקט ויצמן פנקס של צמח המרמן ורוזיו בתל אביב. סטודיו 84,
פרויקט ויצמן פנקס של צמח המרמן ורוזיו בתל אביב/סטודיו 84

פייגלין, בתפקידו הציבורי כסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, פועל מול השלטון המרכזי והמקומי על מנת לאפשר את המשך העבודה באתרי הבנייה. הפעילות הזו הצליחה להגמיש במעט את הנחיות פיקוד העורף וכך הביאה לפתיחת אתרי הבנייה בערים רבות בישראל, לאחר שהיו סגורים בשבועות הראשונים של המלחמה.

"אם ידוממו את המנוע של קטר הבנייה יהיה קשה מאוד להניע אותו מחדש, וההשפעות יהיו הרות גורל. לכן, אני קורא למקבלי ההחלטות בממשלה ולראשי הערים - תנו לנו לעבוד! כך נוכל לשרוד את התקופה ולצאת ממנה מחוזקים. זה יבוא לידי ביטוי בהגדלת מכסות העובדים הזרים ובעיקר בשחרור חסמי בירוקרטיה ורגולציה", אומר פייגלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צמח המרמן מתגייסת

מאז מתקפת הפתע של החמאס ב-7 באוקטובר, חברת צמח המרמן, כמו חברות רבות אחרות במגזר העסקי, נרתמה והתגייסה לסיוע לתושבי עוטף עזה והדרום שפונו מביתם, וגם לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון שלוחמים בשטח. החברה תרמה ציוד צבאי ללוחמים כמו אפודים קרמיים, וכן מזרנים, מטענים ניידים ומזון. החברה תרמה גם מכשיר החייאה לבית חולים קפלן ברחובות שקלט הרבה פצועים מהלחימה, ולרשויות בדרום תרמה מיגוניות. בנוסף, החברה הצטרפה לחיבוק יישובי העוטף ואימצה את קיבוץ מגן בכל הקשור בתהליך השיקום של הקיבוץ. ההיקף הכספי של התרומות מצד החברה מוערך בכ-350 אלף שקל.

"לצערנו הרב, ארבעה עובדים מהקבוצה איבדו את ילדיהם במתקפת הרצחנית של חמאס. בכינו והתאבלנו איתם, השתתפנו בהלוויות ובביקורי תנחומים, ואנו ממשיכים לתמוך במשפחות השכולות", אומר פייגלין. "בקבוצה כולה ישנם 21 עובדים שמגויסים למילואים כעת - נציגי הנהלה, מנהלי פרויקטים, מנהלי עבודה באתרים, מהנדסים ואנשי ביצוע. אנחנו עובדים בצוותים חסרים אך עושים את כל המאמצים על מנת להמשיך את הפעילות ולא לעצור. אנחנו בחברה מייצרים שגרת פעילות מסוימת מתוך הבנה שהמלחמה יכולה להימשך עוד זמן רב. בימים אלה אנחנו מבינים שזה לא הזמן למאמצי שיווק, אנחנו עסוקים בעיקר בעזרה וסיוע, וכמובן בקידום הבנייה באתרים הפעילים".

מחדשים ובונים את הארץ

חברת צמח המרמן מעורבת בעשרות פרויקטים מכוננים במרכז הארץ, כולל התחדשות עירונית, יזמות ובנייה למגורים ונכסים מניבים, ויש לה נתח פעילות גדול של בניית הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל.

החברה חרטה על דגלה את חידוש ערי הגליל והנגב, והקמת מיזמי מגורים ופינוי-בינוי משמעותיים גם בערים שרחוקות מגוש דן ומאזורי ביקוש אחרים. כמה דוגמאות: הקמת פרויקט הדירות הראשון של מחיר למשתכן בטירת הכרמל, דיור להשכרה לטווח ארוך בכרמיאל, התחדשות עירונית ראשונה ביוזמה פרטית בקריית שמונה; פרויקט מגורים קהילתי בשדרות; פרויקט בשכונת אכזיב בנהריה ועוד.

בסך הכל, מדו"חות צמח המרמן לרבעון השני של השנה, עולה כי לחברה יש 28 פרויקטים ברחבי הארץ בשלבי ביצוע ותכנון שונים, שבמסגרתם היא בונה 5,500 דירות ו-40 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה.

התחדשות עירונית ביד אליהו. צמח המרמן. הדמיה: Evolve Media,
התחדשות עירונית ביד אליהו. צמח המרמן/הדמיה: Evolve Media

בתחום ההתחדשות העירונית החברה בונה כיום בשני פרויקטים מרכזיים: פרויקט "THE LAKE" בפארק הלאומי ברמת גן, בשיתוף עם חברת סרוגו; פרויקט "ויצמן-פנקס" בצפון הקלאסי של תל אביב יחד עם קבוצת רוזיו. מעבר לכך, החברה מעורבת בעוד 26 פרויקטים בהתחדשות עירונית בשלבים שונים.

פייגלין מסכם ואומר כי "אנחנו יזמים, ולכן אנחנו מטבענו אופטימיים חסרי תקנה. אנחנו מאמינים בדרום הארץ ובשדרות, שהיא עיר מתפתחת מאוד. צריך לזכור שגם המצב הביטחוני הקודם לא היה אופטימלי. מצד שני, ערך הדירות בשדרות הכפיל את עצמו בשנים האחרונות. אני מאמין שבעקבות המלחמה, אם יושג שקט, תהיה גאות באזור הדרום, בטח לדירות חדשות עם ממ"דים. אני זוכר הרבה טראומות שהתרחשו בהיסטוריה של מדינת ישראל, ומכולן יצאנו מחוזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully