וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים תוקפים: האם עיר הפליטים באילת נמצאת בסכנה?

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 10:03

אפשר בהחלט להבין את המניעים הפסיכולוגיים, אך האם המדינה שוב מפחיתה את גודל הסכנה ומעלימה עין מאזהרות מפורשות להמוני המפונים באילת? ובינתיים, משרד הבריאות יקיים תרגיל אר"ן בבית חולים יוספטל

בווידאו: תיעוד שפרסמו החות'ים מתימן של הירי לעבר ישראל/ללא

סיר הלחץ באילת בימים אלו הוא אדיר, כי הפכה כידוע לעיר פליטים ואפשר בהחלט להבין את המניעים הפסיכולוגיים בהפחתת החרדה על מי שכבר חווה את טראומת חייו.

עם זאת, האם מדינת ישראל בעצם חוששת מטילי השיוט החות'ים הרבה יותר ממה שהיא מגלה לציבור, ומעלימה עין מאזהרות מפורשות להמוני המפונים באילת? שוב פעם אנחנו מחכים לאסון גדול שיקרה, חס וחלילה, כדי שנגיד שכל הסימנים היו שם?

נזכיר כי הטילים התימנים שנשלחים לישראל דרך הים האדום, הם טילים כבדים הנושאים כמויות חומר נפץ אדירות של מאות קילוגרם, לעומת עשרות קילוגרם מעזה. בינתיים החץ מוכיח עצמו, אבל מה אם יפספס? ההגנה האווירית, כבר נאמר לנו מספר פעמים, אינה הרמטית.

שיגורים מתימן לשטח ישראל. 21 באוקטובר 2023. עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיגורים מתימן לשטח ישראל. 21 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה

אז נכון - משרד הבריאות מעדכן כי מחר (3.11) יתקיים תרגיל אר"ן (אירוע רב נפגעים) בבית החולים יוספטל באילת, במהלכו תורגש פעילות נרחבת של כוחות הביטחון, החירום וההצלה.

בתרגיל שותפים משרד הבריאות, מד"א, משטרה, פיקוד עורף, עיריית אילת וצוותי רפואה מהקהילה וממרכז הארץ. מטרת התרגיל שנערך לראשונה בהיקף זה, היא לתרגל הערכות ותיאום כלל הגופים השותפים על מנת לתת טיפול מיטבי לפצועים, אם נדרש לכך.

היערכויות לפינויי ענק כבר נעשו שוב ושוב בשנים האחרונות בעקבות חשש לרעידות אדמה. ועדיין - אנו מבינים עכשיו שבעת מעשה, פינוי רבע מיליון איש מהצפון והדרום נתקל בחידלון מוחלט.

אז להתאמן כידוע בהחלט מומלץ, העניין הוא שבישראל כמו בישראל, כשבאים לביצוע - מגלים יכולות מוחלשות שאין להן זכר לעומת הנהלים, המסמכים והאימונים שנשארים במגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully