וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד דרך לסייע לחקלאי העוטף: איזה מתחם מבוקש יארח שוק איכרים?

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 17:37

בשישי הקרוב ובשיתוף עם "שוקיט", יתקיים יריד מכירות ייחודי של תוצרת חקלאית שהגיעה מיישובי העוטף, על מנת לסייע כמה שניתן לחקלאים משם. הפירות והירקות ימכרו במחיר מסובסד וללא פערי תיווך. היכן זה יקרה?

ירקות. ShutterStock
אילוסטרציה: שוק איכרים/ShutterStock

נטישת העובדים התאילנדים חזרה לארצם בעקבות המלחמה ואירועי ה-7 לאוקטובר, מביאה למצוקה חמורה בידיים עובדות במשקי הדרום והעוטף מהם מגיעה תוצרת חקלאית רבה לכל חלקי הארץ. מאז, ובמיוחד בימים האחרונים, נרתמו לא מעט מתנדבים מכל שדרות החברה הישראלית ומכל הארץ לסייע לחקלאי הדרום.

אחת הקבוצות המרכזיות שהובילה התנדבות שכזו היא "שוקיט" - התאגדות חקלאים מעמק יזרעאל, העוסקים בגידול ושיווק תוצרת חקלאית מאז שנות ה-60. גם בימי שגרה, מקדמת ומחזקת ההתאגדות חקלאות ישראלית בלמעלה מ-300 משקים ישראלים ברחבי הארץ.

בעקבות האירועים בדרום, יזמו בעלי מתחם מול החוף וילג' בחדרה, ביחד עם "שוקיט", יריד מכירות של תוצרת חקלאית מהדרום, על מנת לסייע כמה שניתן לחקלאים משם.

מתחם הקניות "מול החוף וילג" בחדרה. 26 במרץ 2020. ללא שם, שלומי גבאי
מתחם הקניות "מול החוף וילג" בחדרה. 26 במרץ 2020/שלומי גבאי, ללא שם

לאחר שמתנדבי האגודה אספו, קטפו, ארזו והובילו את התוצרת למתחם, היא תימכר באריזות מוכנות שיכללו פירות וירקות, בין היתר: עגבניות, מלפפונים, תפו"א, פלפלים, אבוקדו, גזר, תפוזים, בטטות וקלמנטינות. כולם ימכרו במחיר מסובסד וללא פערי תיווך.

היריד יתקיים כאמור ביום שישי הקרוב, ה-3 לנובמבר, בין השעות 9:00-14:00 או עד גמר המלאי. הדוכנים יהיו ממוקמים באזור המזרקה במתחם, בכיכר המרכזית.

ממתחם מול החוף וילג' נמסר כי "החברה רואה לנגד עיניה את הסבל שספגה אוכלוסיית הדרום ומבקשת לסייע ככל הניתן. אחד המגזרים שנפגעו כלכלית הוא החקלאים ולכן הוחלט להקדיש זמן ומקום לצורך סיוע לחקלאים למכור את התוצרת שלהם לתושבי האזור. במידה ויהיה ביקוש גבוה אנו נבצע מכירה דומה גם בסוף השבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully