וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה? הקפידו על הנחיות הבטיחות

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 17:07

במיוחד בימים אלו, בהם מתנדבים רבים ברחבי ישראל התגייסו בכדי לסייע לחקלאי העוטף, חשוב להקפיד על הנחיות הבטיחות. מדריכי המוס"ל יצאו לשטח והסבירו לעשרות המתנדבים את הנחיות הבטיחות בעבודה בשדות החקלאיים

מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה/המוס"ל

נתרמים לתושבי העוטף באחריות ובבטיחות: משקים רבים בעוטף עזה נהרסו כליל, אך בשדות, בחממות ובמטעים ישנה עדיין תוצרת חקלאית שמחכה לקטיף. בימים האחרונים יותר ויותר מתנדבים ברחבי ישראל מתגייסים בכדי לסייע לחקלאי העוטף, אשר מתמודדים בימים אלו גם עם מחסור גדול בכח אדם עקב עזיבתם של העובדים הזרים.

על מנת להבטיח את שלומם של המתנדבים הרבים בימים קשים אלו - המוסד לבטיחות ולגיהות יצא אל השטח עם עשרות מדריכים, בכדי להעביר הדרכות בטיחות למנהלים, העובדים והמתנדבים בשדות החקלאיים, במפעלים ובאתרי הבניה, בכדי שהעבודה החקלאית תעבור ללא נפגעים ועם אפס תאונות עבודה.

מדריכי המוס"ל עברו במגוון רחב של שדות חקלאיים, מפעלים ואתרי בנייה וביניהם ב: חברת א.אדמה העוסקים באריזה, מפעל מוצרי בשר הוד חפר, תחנת קמח שטיבל, חממות דרום אשקלון ימיני, מפעל מזון פיס אוף קיי, מפעל מאירסל. החברות קיבלו הדרכות בטיחות לזיהוי סיכונים ומזעורם, הפעלת כלי עבודה, שימוש במיגון אישי, ארגונומיה ודברים נוספים.

הנחיות הבטיחות למתנדבים בשדות החקלאיים בעוטף עזה

• יש להשתמש בציוד מגן אישי, המותאם למזעור הסיכון.

• יש להשתמש בביגוד נאות ובכובע להגנה בפני חשיפת יתר לשמש, להקפיד על שתייה מספקת בעבודות שדה בשמש ובתנאי חום, ולהשתמש במגני שמיעה (אוזניות, אטמי אוזניים) משקפי מגן, כפפות, נשמיות, מסכות פנים וכו'.

• שימוש בחומרים מסוכנים ייעשה רק לפי הנחיות היצרן, לפי השימוש יש להכיר את הסיכונים בהתאם לכתוב בגיליון SDS ובהתאם להוראות שבתקנות הרלבנטיות.

• יש להקפיד על שמירת כללי היגיינה בזמן הפסקות אוכל, בייחוד בתנאי שדה ובמגע עם בעלי חיים וחומרים.

• חשוב לבצע הפסקות לריענון, מנוחה ושתיה, וכן להדריך את העובדים לגבי הימנעות מתנוחות עבודה ופעילויות גופניות לקויות, בהתאם לצורך.

• יש להתקין בטרקטור מסגרת בטיחות תקנית.

• יש להתקין במכונות מערכות מיגון מתאימות.

ד"ר מיקי וינקלר. יחצ,
ד"ר מיקי וינקלר/יחצ

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר: "עם ישראל נרתם למען החקלאים בעוטף עזה באחריות ובבטיחות. ישנה חשיבות עליונה לשמר את שוק העבודה וההביטים הכלכליים בישראל גם בשעת מלחמה. אנחנו שמחים להעמיד את מדריכי המוס"ל לרשות המתנדבים והחקלאים שיוכלו להמשיך להתנדב בצורה בטיחותית לאורך כל ימי הלחימה, בכדי שכל המתנדבים ימשיכו לסייע בעבודה ולחזור הביתה בשלום".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully