וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנק ישראל צריך לחדש את הוראת השעה למתן 70% משכנתה"

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 13:21

אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל חברת 'מאני' לייעוץ משכנתאות, קורא לבנק ישראל לחדש את הוראת השעה למתן 70% משכנתה כנגד נכס, כפי שהיה בתקופת הקורונה | בנוסף, מציע פתרון מימון לבעלי עסקים, שלא הרבה מכירים

ביטוח משכנתא. ShutterStock, עיבוד תמונה
"בנק ישראל צריך לחדש את הוראת השעה למתן 70% משכנתה"/עיבוד תמונה, ShutterStock

אושרי קירשנפלד, סמנכ"ל חברת 'מאני' לייעוץ משכנתאות, טוען כי המצב במשק בעת המלחמה לא שונה מאשר היה בתקופת הקורונה, וקורא לבנק ישראל לייצר מהלכים להקל על הלווים.

"השוק היום דורש פתרונות יצירתיים. אין ספק שתקופת מלחמה היא שעת חירום כפי שהיה בתקופת הקורנה. לכן, על בנק ישראל לבוא לקראת הציבור בצעדים אחראים ששומרים על איתנות משקי הבית, כדוגמת הלוואות לכל מטרה כנגד נכסי מגורים שכיום מוגבלות עד 50% מימון משווי נכס - לעד 70% מימון כנגד נכס, בדיוק כפי שהיה בתקופת הקורנה, כאשר היתרון הוא הפריסה הארוכה במקום לקחת הלוואות קצרות מועד שמכבידות".

משכנתא. ShutterStock
"בנק ישראל צריך לחדש את הוראת השעה למתן 70% משכנתה"/ShutterStock

"זה לא חידוש", אומר קירשנפלד, "זה מצב חירום שצריך להתייחס אליו ולבוא לקראת הציבור להקל תזרימית בצורת תשלומים חודשיים נמוכים יותר שמתאפשרים בסוג משכנתה כזה של איחוד הלוואות".

"בנוגע לתחום העסקי", ממשיך קירשנפלד, "לא הרבה יודעים, אבל יש אפשרות לבעלי עסקים לקבל אשראי כנגד נכס המגורים/ מסחרי, במסגרת משכנתאות עסקיות בפריסה ארוכת טווח כבר היום ללא הוראת השעה. מדובר על בין 60-80% משווי הנכס, פחות המשכנתה הקיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully