וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלת החקלאות בעוטף: 5 קיבוצים יקבלו חוזים ארוכי טווח על אלפי דונמים

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 15:55

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה היום קידום שלב נוסף במסגרת מימוש מתווה אשכול. המהלך יאפשר לחמשת הקיבוצים להגדיל את אמצעי היצור שלהם ולתכנן לטווח הארוך את ההשקעות בקרקע

רשות מקרקעי ישראל מחזקת את החקלאות הישראלית בחבל אשכול: הנהלת רשות מקרקעי ישראל מודיעה היום (ב') כי אישרה קידום שלב נוסף, במסגרת מימוש מתווה אשכול שקודם לאורך השנים בשיתוף המועצה האזורית ומשרד החקלאות.

במסגרת זו, בעקבות המלחמה מציעה רמ"י קיצור הליכים כדי לשפר את מצב הזכויות הקרקעיות עבור הקיבוצים נירים, מגן, ניר עוז, אורים וצאלים, בהיקף של אלפי דונמים לכל אחד מהם, ולאפשר להם לקבל חוזים ארוכי טווח בני 21 שנה על קרקעות אלו. בשלב הבא הקרקעות יוכלו להצטרף לשטחי המשבצת בהתאם לקצב הגידול של כל קיבוץ.

שדה חרוש ליד גן יבנה. ShutterStock
הצלת החקלאות בעוטף/ShutterStock

המהלך יאפשר לחמשת הישובים להגדיל את אמצעי היצור שלהם ולתכנן לטווח ארוך גידולים כמו מטעים או גידולים בחממות ולתכנן אחרת את ההשקעות בקרקע.

ההחלטה מהווה נדבך נוסף במימוש שלב א' של מתווה אשכול, אשר במסגרתו הועברו כבר כ-7,000 דונם שהוחזקו ועובדו כקרקע עונתית מהקיבוצים : מגן, נירים, ניר עוז, אורים וצאלים, לטובת השלמת קרקעות המשבצת של מושבי פתחת שלום וקיבוץ בארי. קרקעות אלו יגדילו את אמצעי הייצור ויסייעו בקליטת תושבים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully