וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשש החיוור - גרסת 2023: עשרות מכוניות קיבלו צו 8

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 15:38

"היה מנוע?": אחד המערכונים המוצלחים ביותר של הגשש החיוור משנת 1967 חוזר למציאות של 2023, כשעשרות קבלני שיפוצים קיבלו צו 8 לטנדר שלהם. האם הפעם המכוניות יחזרו עם המנוע? צפו במערכון

הגשש החיוור 1978. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הגשש החיוור 1978/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

"סע לשלום חביבי, המפתחות בפנים": יותר מ-56 שנה חלפו מאז יצא אחד המערכונים המוצלחים ביותר של הגשש החיוור האלמותי, "המכונית המגויסת" משנת 1967, סאטירה בלתי נשכחת על גיוס המכוניות המאסיבי במלחמת ששת הימים.

הסבר קצר לבני דור ה-Y והאותיות שבאות אחרי: בעבר, צה"ל גייס למילואים לא רק חיילים, אלא גם מכוניות. במערכון "המכונית המגויסת", גברי בנאי מגיע לאסוף את השברולט שלו ומגלה שהיא לא מה שהייתה לפני שגויסה: בכל מה שאפשר היה להשתמש, השתמשו - המושבים הלכו לעמדה, הרדיו נשלף כדי לשמוע חדשות, וגם המנוע נעלם.

מה לזה ולמציאות העכשווית של 2023?

"המכונית המגויסת" של הגששים

@neri216

הגשש המכונית המגויסת

♬ סאונד מקורי - נרי---neri

לא תאמינו, אבל מסתבר שמאז תחילת המלחמה הנוכחית - עשרות מכוניות קיבלו צו 8. על פי התאחדות קבלני השיפוצים, עשרות קבלני שיפוצים קיבלו צו 8 לטנדר שלהם.

"הקבלנים נתבקשו במיידי להביא את הטנדר שלהם לשטח כינוס, גם טנדרים ישנים גויסו", אומר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים.

קצת הזוי, נכון. אבל לפחות זה הזכיר לנו את הגשש החיוור, והעלה לנו חיוך.

הגשש החיוור היה הרכב קומי-מוזיקלי שפעל במשך כ-37 שנים. גברי בנאי, שייקה לוי וישראל (פולי) פוליאקוב, המכונים גם "הגששים", הביאו לישראל מערכונים אייקוניים ומטבעות לשון שהפכו לחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית. לימים זכה ההרכב בפרס ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully