וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף השיפוצים מתריע: יחסרו 20,000 עובדים לשיקום נזקי המלחמה

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 15:34

במכתב שנשלח לממשלה, התאחדות קבלני השיפוצים מתריעה על חוסר שלא נראה כמותו בידיים עובדות עקב חסימת המעברים לעובדים פלסטינים, גיוסים נרחבים של צו 8 לקבלנים ועוד; "תפעלו להבאת עובדים זרים עוד היום"

נזקי פגיעה ישירה של רקטה בבית, אשקלון, 11 באוקטובר 2023. אבי רוקח
ענף השיפוצים מתריע: יחסרו 20,000 עובדים לשיקום נזקי המלחמה/אבי רוקח

התאחדות קבלני השיפוצים מתריעה מיום תחילת הלחימה על חוסר שלא נראה כמותו בידיים עובדות, עקב חסימת המעברים לעובדים פלסטינאים, גיוסים נרחבים של צו 8 לקבלנים ועוד.

מתחילת הלחימה פעלו קבלני שיפוצים בין היתר גם בהתנדבות בלמעלה מ-5,000 פניות במסגרת הקו הפתוח שפתחו לתושבי הדרום, סיירת הממ"דים שפעלה ברחבי הארץ ועוד.

במכתב שנשלח היום (ג') לממשלה, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מתריע כי "נוכח היקף העבודה בשיקום נזקי מלחמה יחסרו לענף 20,000 ידיים עובדות. יש לפעול להבאת אלפי עובדים זרים עוד היום".

לדבריו, "עם התרחבות המלחמה והנזקים שמוערכים במיליארדים, מחובתנו האזרחית והמקצועית להתריע כי למרות הרצון לסייע, לשפץ ולתת יד בכל אשר יידרש. תפקודו הרציף של הענף ומתן מענה מקצועי למדינת ישראל ואזרחיה יתקל בבעיה חמורה עקב מחסור שלא נראה כמותו בידיים עובדות".

המכתב שנשלח לממשלה

הנדון: פנייה דחופה לגיוס עובדים זרים לעבודה בענף השיפוצים

התאחדות קבלני השיפוצים היא הארגון היציג של ענף השיפוצים בישראל. ההתאחדות מחזקת את ידי הממשלה ומשרדיה, את צה"ל וכוחות הביטחון ופועלת לעשות כל שנדרש לסייע במאמץ המלחמתי - לכוחות הביטחון ולאזרחי ישראל.

קבלני השיפוצים נקראים לדגל ומוכנים להתגייס ולהפנות את כל משאביהם לטובת שיקום ושיפוץ של כל אזור עוטף עזה וכמובן מבנים בכל הארץ אשר ספגו פגיעות בעקבות המלחמה. עם זאת, על מנת לבצע עבודה חשובה זו על הצד הטוב ביותר הקבלנים חייבים ידיים עובדות ובהקדם האפשרי.

כיום, מוטל סגר על יו"ש ועובדים פלסטינים לא נכנסים לעבודה בשטחי ישראל. מצב זה עתיד להימשך תקופה ארוכה. מצב דברים זה מוביל את ענף השיפוצים להשבתה כמעט ומוחלטת - עבודות שיפוצים בתהליך נעצרו, עבודות שיפוצים עתידיות נדחו ללא תאריך יעד או בוטלו וכמובן החשש הגדול מכל הוא שברגע האמת בו יצטרכו קבלני השיפוצים להתגייס לטובת שיקום נזקי המלחמה לא יהיו בידם עובדים לביצוע העבודות.

גם לאחר פתיחת המעברים, עולה החשש מהקבלנים להמשיך בהעסקת העובדים הפלסטינים מיו"ש והכנסתם לשטחי ישראל לצורך ביצוע העבודות. עבודות שיפוצים נעשות לרוב בבתי מגורים פעילים והחשש של בעלי הבית להכניס לביתם עובדים פלסטינים מובן נוכח הטראומה הלאומית אותה כולנו חווים בימים אלה.

בהתאם האמור, אנו פונים בבקשה דחופה להקדים ולפעול לקבלת החלטה מיידית לגיוס אלפי עובדים זרים לענף השיפוצים.

נוכח כמות העבודות שנעצרו בעקבות המלחמה וכמות העבודה הצפויה לענף לאחריה בשיקום נזקי המלחמה, אנו צופים כי יחסרו לענף לפחות 20,000 עובדים. גיוס העובדים לטובת הענף תאפשר לעוסקים בענף השיפוצים יציבות תעסוקתית וביטחון להמשך פועלם במסגרת הענף.

אנו סמוכים ובטוחים כי חשיבותו של ענף השיפוצים למשק ולכלכלה ישראלית עומד לנגד עינכם בתקופה מורכבת זו ואנו נשמח לסייע בכל דבר שיידרש לטובת המשך תפקודו הרציף של הענף ומתן מענה מקצועי ומלא למדינת ישראל ואזרחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully