וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מחריף: עתירה משפטית נגד עיריות שסוגרות אתרי בניה

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 15:36

התאחדות הקבלנים מובילה עתירה בדרישה לפתוח את אתרי הבניה במספר ערים בגוש דן. לטענתם, מניעת הבניה תביא לפגיעה היקפית במשק כולו ונזק בלתי הפיך לחברות המעסיקות עשרות אלפי ישראלים

פועל באתר בנייה. ShutterStock
פועל באתר בנייה/ShutterStock

המאבק של ענף הבנייה והתשתיות עולה מדרגה: למרות שבימים האחרונים חזרו רוב ראשי הערים במרכז הארץ מהחלטתם למנוע עבודה באתרי בניה, ראשי הערים של רמת גן, גבעתיים ובת ים ממשיכים לסרב לפתוח את אתרי הבניה תוך הסברים חלקיים ולא מספקים. זאת, נזכיר, בניגוד לדרישת שרי השיכון והפנים לאשר פתיחה של אתרי בניה בכל מקום שבו ניתן לעשות זאת על בסיס החלטות פיקוד העורף.

לאור זאת, הגישו היום (ב') התאחדות הקבלנים בוני הארץ וחברת הבנייה דניס סיבוס עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקריאה לאפשר מיידית את החזרה המלאה לבנייה בכל מקום בו ניתן לעשות זאת בערים הללו - לפיה הוראות פיקוד העורף. התאחדות הקבלנים מייצגת את הקבלנים בישראל יחד עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה של ההתאחדות וההסתדרות הכללית. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אלדד כורש, שותף במשרד עורכי הדין פישר (FBC & Co.)

בעתירה, הקבלנים מזהירים כי המשך מניעת הבנייה בערים יביא לנזק בלתי הפיך בהיקף אסטרונומי לקבלנים, שעלול להוביל לקריסת חברות שמעסיקות עשרות אלפי ישראלים, נזק למאות אלפי לקוחות שעלולים וכתוצאה מכך לפגיעה היקפית במשק, בשל סיכון המערכת הפיננסית שהעמידה אשראי בהיקף עצום לענף הבנייה והתשתיות.

כמו כן, מדגישים העותרים - שמובן מאליו, כי המלחמה שפרצה מחייבת היערכות גם בעורף הישראלי ונקיטת פעולות דחופות לשם שמירה על ביטחון הציבור. יחד עם זאת, באותה נשימה ואף ביתר שאת בימים קשים אלו חשובה קיומה של שגרה לצד מלחמה. קריטי לפעול לצמצום הפגיעה בכלכלת מדינת ישראל, התאגידים הפועלים בה ותושביה. חיזוק הכלכלה משמעו, בין היתר, חיזוק העורף וחוסנו.

"על מוסדות השלטון והרשויות לפעול רק על פי חוק"

נציגי ענף הבנייה והתשתיות מציינים כי לפי לסעיף 9ד לחוק ההתגוננות האזרחית, הסמכות לתת הוראות לעניין מצב מיוחד בעורף ובכלל זה, לאסור או להגביל פעילויות, נתונה אך ורק ל-"רמטכ"ל, סגנו, ראש אגף המטה הכלל בצה"ל, ראש הג"א, או קצין בצבא הגנה לישראל שדרגתו אלוף המשמש בתפקיד אלוף פיקוד". רשויות מקומיות ו/או ראשיהן אינם נכללים בסעיף הנ"ל.

העתירה מחזקת את עמדת שר השיכון ושר הפנים שהוציאו מכתבים התומכים בפתיחת האתרים אך ראשי הערים בחרו להתעלם. חשיבות העתירה לא נעלמה מעינו של בית המשפט שקבע את הדיון בעתירה בסד זמנים מהיר ליום 2.11.23.

כמו כן, אומרים נציגי הקבלנים: "לא יכול להיות חולק כי גם בשעת מלחמה, על מוסדות השלטון והרשויות, לרבות המשיבות, לפעול רק על פי חוק וללא חריגה מהסמכויות המוקנות להן".

העותרות מבקשות להדגיש כי קבלני ישראל כואבים יחד עם כלל מדינת ישראל את אירועי מתקפת הפתע, מחזקות את כוחות הבטחון, משתתפות בצערם הכבד של משפחות הנרצחים ומתפללות לשלום הפצועים והשבת החטופים לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully