וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלול לגרום לפיטוריהם של עשרות אלפי עובדים בענף הבניה"

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 8:22

בקריאה לראשי הערים הסרבנים בגוש דן, יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, מזהיר מפני נזק כלכלי כבד שייגרם לחברות הבניה, כשהדבר ישפיע על עשרות אלפי עובדים בענף וכן על הציבור כולו, עם עליית מחירי הדיור

עובד בענף הבנייה מתוסכל. ShutterStock
עובד בענף הבנייה מתוסכל/ShutterStock

בעקבות אינספור הפניות המודאגות אליו, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, קורא לראשי הערים להתחשב בעשרות אלפי העובדים ולאפשר את פתיחת אתרי הבניה בערים בהן אושרה הפעילות על ידי פיקוד העורף; "אני קורא לשר העבודה, יואב בן צור, ליו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, וכל ראשי הערים שבהם אושרה הפעילות בענף הבניין, לאשר מיידית את הפעילות בהן. ברור שנעשה את זה אך ורק בערים שפיקוד העורף מאשר את הפעילות ובתיאום איתו".

מויאל קובע כי ראשי הערים שמסרבים לאשר לפתוח את אתרי הבנייה עלולים לגרום לנזק למשק לטווח הארוך, נזק שיידרשו שנים ארוכות כדי לתקן אותו. "מדובר בקטר הצמיחה הגדול ביותר במשק. באתרי הבנייה יועסקו אך ורק עובדים ישראליים ועבדים זרים", אומר מויאל "האיסור המיותר הזה עלול לגרום לפיטוריהם של עשרות אלפי עובדים ואפילו יותר, שלא לדבר על חברות בנייה וקבלנים שעלולים להתמוטט, עיכובים מיותרים במסירת הדירות ועליית מחירים גבוהה לאחר שהמלחמה תסתיים".

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין. יח"צ,
יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין/יח"צ

"אני מבקר יום יום באתרי הבנייה ורואה את הנזקים בעיניים שלי", מוסיף מויאל. "אני רואה כיצד הקבלנים ומנהלי העבודה מקפידים להכניס לאתרים רק עובדים שהם מזהים אותם ועומדים בכל כללי הביטחון והבטיחות. דווקא סגירת האתרים בימים קשים אלו גורמת לפאניקה מיותרת בקרב הציבור. אני קורא לראשי הערים האלו להפגין מנהיגות ושיקול דעת ואפשר לחיים הכלכליים להימשך במידת האפשר, יחד עם קיום ההנחיות של כוחות הבטחון וצה"ל".

מויאל מוסיף: "דווקא דבריו של אחד מראשי הערים המובילים את הסגירה הלא הכרחית הזו, כי אין כרגע שום התרעה או סכנה מיידית בכך, והאיסור נעשה כדי להגביר את תחושת הביטחון של הציבור ולצמצם את החיכוך, דווקא אלו הם הגורמים לפאניקה המיותרת".

מויאל מוחה גם על האיום לפיו קבלנים שיפתחו את האתרים יהיו צפויים לקנסות כבדים ולסנקציות מצד העיריות. "אני מבטיח לכל ראש עיר, שיאשר את הפעילות, לתאם איתו ועם האחראיים על האתרים, פתיחת כל אתר ואתר אך ורק בהתאם להוראות הבטיחות והוראות פיקוד העורף", הוא אומר. "אם הדבר לא יתבצע בהקדם האפשרי, עובדים רבים יפוטרו ויישארו ללא שכר ומקום עבודה לחזור אליו אחר כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully