וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיה: עובדים זרים שנפגעו במתקפה - תובעים פיצויים מחקלאי העוטף

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 8:54

תופעה מכוערת: החקלאים בעוטף עזה, ששרדו בנסיבות איומות, צפויים לגל תביעות מעובדים זרים לפיצויים על פגיעה בכושר העבודה כתוצאה מהמתקפה - כאשר עורכי דין ישראלים מנצלים את המצב ומחתימים אותם על ייפוי כח | בלעדי

חקלאים מרססים שדה תותים בחומרי הדברה. ShutterStock
עובדים זרים שנפגעו במתקפה - תובעים פיצויים מחקלאי העוטף/ShutterStock

משרד החקלאות מתריע היום (ה') מפני תופעה מכוערת שנחשפה בימים האחרונים, בהם התגלו עורכי דין ישראלים שפושטים על מלונות בתל אביב, אליהם הועברו העובדים התאילנדים בהמתנה לפינויים מהארץ - ומחתימים אותם על ייפוי כח לדרישת שכר ופיצויים ממעבידיהם, חקלאי עוטף עזה, ששרדו בנסיבות קשות וסובלים כעת מפגיעות קשות בגוף ובנפש. נזכיר כי מעבידים רבים נרצחו באכזריות או נרצחו.

במכתב שהוציא ‏עורך דין יעקב פולג, סמנכ"ל ‏סחר וקשרי חוץ במשרד החקלאות, הוא מגנה את התופעה הבזויה: "‏דווקא בימים אלו של סולידריות ‏חברתית, שכולנו מגויסים איש למען רעהו, ‏אני מקבל דיווח מכעיס על עורכי דין שמסתובבים בבתי מלון ‏ומנצלים את נכותם של עובדים זרים הנמצאים שם, ככל הנראה כפעולה יזומה של שגרירויות זרות המבקשות לסייע להם, ‏בכדי להחתים אותם על ייפוי כח לצורך תביעות שונות ובקשת פיצויים, ‏המגיעים להם כחוק, אבל דווקא בתקופה כזו?! התביעות פוגעות אנושות בחקלאי העוטף שכעת לא עובדים ואף נאלצו לעזוב את ביתם". הנושא הובא גם לידיעת בתי הדין לעבודה.

"זה קורה מהר, זה קורה עכשיו, יש לשתף כוחות כדי לעצור את זה"

הבוקר פנתה אל החקלאים נוגה וייסמן ממושב כמהין, השותפה במאבק על המצב המקומם וההזוי הזה. לדבריה, "יש עורכי דין שבשפלות רוח גדולה מנצלים את המצב, זה קורה מהר, זה קורה עכשיו, יש לשתף כוחות כדי לעצור את זה מהר ככל שניתן", היא כותבת.

יש לציין כי החקלאות ומחסני המזון במדינה סופגים מכה אנושה בימים אלו, שתייקר אגב את הפירות והירקות בצורה משמעותית. ממשלת תאילנד ממנת בימים אלו עבור העובדים התאילנדים בישראל מלונות ומוציאה מטוס כדי להחזיר אותם למולדתם, לאחר שחלקם נהרג או נלקח בשבי. לאור כך, הידיים עובדות בחקלאות צפויות לרדת לאפס.

לדברי עו"ד אורן אבלה, חקלאי ועורך דין המכיר היטב את הנושא: "מבקש מכל הקולגות בבקשה תבדקו את הנושא מראש, אל תעבדו על אוטומט. יש אנשים מאחורי התביעות האלו. רבים מהעובדים הזרים ברחו למדינות שלהם, והחקלאים נשארו עם שדות ללא עובדים וללא יכולת לקטוף. כבר רואים שקילו עגבניות ומלפפונים עלה ב-400 אחוז".

יו"ר לשכת עורכי הדין עוד עמית בכר, אף הוציא מכתב: "לאור פניות רבות שהתקבלו בלשכה לצד פרסומים בתקשורת, לפיהם מספר עורכי דין הגיעו למתחמים אליהם פונו עובדים זרים מהעוטף וניסו לשדל אותם להגשת תביעות נגד המעסיקים שלהם, עדכנתי הבוקר את ידידי דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, כי ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תברר את התלונות וככל ויימצא בהן אמת, הן יטופלו במלוא החומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully