וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'תומכים בבית': יוזמה ישראלית להתחלה חדשה

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 8:46

יוזמה ישראלית חדשה גייסה עשרות חברות למען משפחות שאיבדו את בתיהן במתקפה הארורה של החמאס, ודואגת לשכן אותן בדירות בפרויקטים חדשים לפני אכלוס באזור המרכז, מרהטת אותן ומספקת להם מעטפת קהילתית ומקצועית תומכת

גבר צובע שרפרף. ShutterStock
'תומכים בבית': יוזמה ישראלית להתחלה חדשה/ShutterStock

מעבר לאבידות הגדולות והפגיעות הקשות בגוף ובנפש, מתקפת הטרור הרצחנית של 7 באוקטובר הותירה גם רבים מתושבי העוטף והדרום ללא מקום מגורים - בין אם נמלטו מבתיהם כשרק בגדים לגופם, או צפו בהם נשרפים מהיסוד. כעת, יוזמה ישראלית חדשה דואגת לשכן את העקורים בדירות בפרויקטים חדשים לפני אכלוס באזור המרכז, מרהטת אותן ומספקת להם מעטפת קהילתית ומקצועית תומכת.

היוזמה, "תומכים בבית", בהובלת הפורום הישראלי למנהיגות (ILF), חברת אוברוולף וחברת Ewave Nadlan, הצליחה לגייס חברות רבות שהתנדבו לסייע ולתרום למשפחות דירות, מוצרי חשמל, ריהוט, כלי מטבח, צעצועים לילדים ועוד. לפרויקט התגייסו גם מעצבים, שדואגים לאבזר את הדירות לא רק בריהוט בסיסי - אלא בכל מה שהופך דירה לבית: מעציצים, דרך שלטים לדלת ועד לספרי ילדים או מצעים של ליונל מסי.

הדירות, בפרויקטים חדשים לפני אכלוס, יהיו זמינות עבור המשפחות חודשים לאחר שתסתיים הלחימה, ללא כל תמורה, כאשר הריהוט והאביזרים יישארו בבעלות המשפחה ויוכלו לעבור איתם יחד לאן שיבחרו. נכון לעכשיו, 35 דירות כבר שוריינו עבור המשפחות ברעננה ובהוד השרון, כאשר כמאה דירות נוספות עומדות על הפרק וריהוטן תלוי בתרומות. עד כה גויסו מעל למיליון שקל מתורמים בארץ ובחו"ל.

מעבר דירה. shutterstock, ShutterStock
'תומכים בבית': יוזמה ישראלית להתחלה חדשה/ShutterStock, shutterstock

פרויקט 'תומכים בבית' שם דגש על הקהילתיות ועושה מאמץ עילאי על מנת לשכן את המשפחות באותו הבניין, כדי לאפשר להן לשמור על הקהילה המוכרת שלהן, במיוחד בזמנים קשים אלו, ויקל עליהן את ההחלמה המשותפת. מעבר לרכוש, בית ולינה, אנו עוטפים את המשפחות בסביבה תומכת, עזרה מקצועית ותמיכה נפשית כדי לסייע להם להתמודד עם הטראומה ולהתחיל מחדש.

רינת גרינברג, הפורום הישראלי למנהיגות (ILF): "זו זכות גדולה להתגייס ולעזור לאנשים שכל כך צריכים אותנו, ועברו דברים שאיש לא צריך לעבור. אנחנו המומים מרמת ההירתמות של כל השותפים לפרויקט - מחברות נדל"ן והחברות הגדולות במשק שנרתמו לספק למשפחות דירות ומוצרים בסיסיים, ועד לעסקים קטנים ואנשים פרטיים שנרתמו לשנע, לעצב, להאכיל ולתמוך נפשית. לשמחתנו, בעקבות ההצלחה הראשונית עומדות על הפרק כמאה דירות נוספות - כל תרומה ושיתוף יעזרו לנו לשכן עוד ועוד משפחות ולעזור להן להתחיל מחדש".

אורי מרשנד, מנכ"ל אוברוולף: "כחברה שליבת עיסוקה הוא תמיכה באחרים, הדבר הראשון שאנחנו תמיד שואלים את עצמנו ברגעי משבר, הוא: 'איך אפשר לעזור?'. על אחת כמה וכמה בסיטואציה כל כך מחרידה וקיצונית שאנחנו נמצאים בה כרגע. החיבור לפורום הישראלי למנהיגות (ILF) היה טבעי, כגוף בעל יכולות לוגיסטיות מדהימות שפועל למען החברה הישראלית. זו זכות גדולה להתגייס ולעזור, וכולנו משתמשים ביכולות שלנו כדי לתרום למשימה: רכישה פיזית וריהוט הדירות, שינוע רהיטים וחפצים שנתרמו, ניהול תקשורתי וגיוס תורמים מהקשרים הרבים שלנו בקהילה העסקית בארץ ובחו"ל".

אסף כהנר, מנכ"ל Ewave Nadlan: "בשבועיים האחרונים הפנינו את כלל המשאבים של החברה לחיבור בין משפחות של מפוני עוטף עזה ובין דירות קבלן חדשות וריקות אשר יהפכו לביתם החדש לפרק זמן ארוך. משפחות אשר זקוקות ליציבות כדי לנסות ולהתאושש מהטראומה האנושית אותה חוו, ויקבלו כעת את השקט הנפשי הנדרש לתהליך ההחלמה וההתאוששות. עד עתה מאות דירות נתרמו על ידי קבלנים, יזמי נדל"ן וחברות בנייה, אולם מול ההיצע קיים גם ביקוש אדיר של אלפי משפחות שמשתכנות כרגע בבתי מלון או מקומות דיור זמניים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully