וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להכפיל בדחיפות את מכסת העובדים הזרים בענף הבניה"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 13:34

על מנת להתגבר על המחסור שנוצר בענף הבניה עקב אי הגעתם של עובדים פלסטינים עד הודעה חדשה, אם בכלל - התאחדות הקבלנים ותאגידי כח אדם זר פנו לשרים הרלוונטיים עם דרישה לפעול בדחיפות להכפלת מכסת העובדים הזרים בענף

עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"יש להכפיל בדחיפות את מכסת העובדים הזרים בענף הבניה"/ראובן קסטרו

התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בשיתוף עם התאחדות תאגידים כח אדם זר לענף הבניה, פנו היום (ב') לשרי הרלוונטיים בממשלה: שר הפנים, שר הבינוי והשיכון, שר הכלכלה והתעשייה, ושר העבודה - בבקשה לפעול בדחיפות להכפלת מחסת העובדים הזרים בענף הבניה, על מנת להתבגר על המחסור שנוצר בענף הבניה עקב אי הגעתם של מעל 100 אלף העובדים הפלסטינים לעבודה.

לדברי ראול סרוגו, יו"ר התאחדות הקבלנים, ואלדד ניצן, יו"ר תאגידי כ"א זר בענף הבניה, "הצפי כי איסור זה לא ישתנה בתקופה הקרובה, יוצר פער גדול בעובדים בענף הבניה, שיוכל להתמלא רק על ידי ייבוא של עובדים זרים. במצב שנוצר על המדינה לפעול באופן שונה וארוך טווח, וזאת על מנת שענף העסקת עובדים זרים בענף הבנייה לא יקרוס ולהתקיים".

עוד, הם טוענים, כי "במצב זה, לאור העובדה שהמצב המלחמתי הביא לסגירת מרבית אתרי הבניה במדינה, יש להקל על תאגידי העובדים הזרים שהכנסותיהם נעצרו, והוצאות כגון מגורים לעובדים ושכר הנהלה ממשיכים להיות משולמים - ולפטור אותם מתשלומי אגרה, שכר וכיו"ב לכל הפחות עד סיום מצב החירום במדינה. על המדינה לגלות אחריות לענף כולו ולפעול באופן מידי מבעוד מועד על מנת למנוע את קריסת הענף כולו, על כל המשתמע מכך".

עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021/ראובן קסטרו

כמו כן, לצורך קליטת עובדים זרים בישראל, הן בשל צרכי הענף הקיימים, והן בשל הצורך בשיקום הנזקים של פעילות המלחמה, יש הכרח בקידום והחשת מיונם של עובדים זרים בסין ובמולדובה (ובמדינת אחרות מהן יוחלט להביא עובדים זרים).

בפניה לרשות האוכלוסין וההגירה מבקשת התאחדות כ"א זר בענף הבניה להאריך את מועד הגשת מסמכי הארכת ההיתרים עד ל-19.12.23.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully