וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המצב: מאות בעלי חיים בקיבוצי העוטף בסכנת חיים

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 18:19

בקיבוצי העוטף נשארו לולים ורפתות מלאים במאות רבים של בעלי חיים שצריכים האכלה ושאר טיפולים. עקב המלחמה, והחשש כי מסתתרים מחבלים בשטחים הללו, הצבא מונע מעבר לטיפול בבעלי החיים שנותרו כלואים

פרות ברפת בדרום. זהר גואטה, צילום מסך
פרות ברפת בדרום/צילום מסך, זהר גואטה

בימים כאלו, צריך לזכור גם את בעלי החיים: מאות רבים של בעלי חיים נותרו כלואים ברפתות, משקים ולולים בקיבוצי ומושבי עוטף עזה, כשהמחסומים הצבאיים לא מאפשרים הגעה אליהם לצורכי טיפול והאכלה, בשלב סיכון ממשי לחיי אדם וחשש כי עדיין מסתתרים מחבלים בשטחים אלו.

"הצבא מונע במחסומים מעבר של מגדלים לטפל בבעלי החיים שנותרו כלואים", מספרים תושבי עוטף, שמוכנים לסכן חייהם לטובת הצלת החיים.

דודיק לניאדו, רפתן שגר בקיבוץ קליה בים המלח, שמע שהפרות בעוטף נשארו בלי מי שיאכיל אותם, עלה מיוזמתו על מדים ונסע להאכיל פרות בנחל עוז ומקומות נוספים. חקלאי אחר מספר: "לא אשכח את התמונה מילדותי, ב-67 ו-73 אימי יצאה תחת אזעקות והפגזה מטורפת מהסורים להאכיל את העופות והכבשים שהיו לנו במשמר הירדן".

"מאות רבות של פרות, תרנגולות ותרנגולות הודו נמצאות בסכנת חיים"

לדברי מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח: "בקיבוצים ובמושבי העוטף קיימים רפתות ולולים המספקים חלב וביצים לתושבי המדינה. מאות רבות של פרות, תרנגולות ותרנגולות הודו שבעלי הרפת והלול והעובדים הזרים ברשותם - נרצחו, נחטפו או נעדרים".

"בשל כך נוצר מצב נוראי בו בעלי החיים אשר זקוקים להאכלה, חליבה ועוד, נמצאות מיובשות וללא כל יכולת להגיע אליהם שכן שטח הרפת והלול גדול וקיים סיכון מידי של חיי אדם לסייע להן. כמו כן, ייתכן שמסתתרים שם מחבלים. בשל סיכון ממשי בחיי האנשים, הצבא לא מאפשר גישה למקום ובעלי החיים מופקרים. מקווה שהצבא ישתלט בהקדם על האזור ובכך נוכל להציל את בעלי החיים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully