וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת כ-3.2 מיליארד שקל: הושלמה עסקת הענק של קבוצת עזריאלי

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 10:49

קבוצת עזריאלי מדווחת כי השלימה את העסקה למכירת החזקות המיעוט שלה בחברת Compass תמורת כ-3.2 מיליארד שקל. התזרים נטו, אחרי הפרשה למס והוצאות עסקה, עומד על כ-2.7 מיליארד שקל

מרכז עזריאלי תל אביב. יח"צ,
מרכז עזריאלי תל אביב/יח"צ

קבוצת עזריאלי מדווחת היום (ד') על השלמת העסקה למכירת החזקות המיעוט שלה בחברת Compass האמריקאית. בחודש יוני השנה הודיעו שותפיה של קבוצת עזריאלי כי התקשרו בהסכם למכירת החזקותיהם בחברת Compass בסכום המשקף לה שווי ברוטו (Enterprise Value) של 5.7 מיליארד דולר, ושווי נטו (Equity Value) של 2.7 מיליארד דולר. בהתאם למנגנונים הקבועים בהסכם עם השותפים, הקבוצה הצטרפה לעסקת המכירה.

העסקה משקפת שווי של כ-3.2 מיליארד שקל לחלקה של קבוצת עזריאלי. עם השלמת העסקה, התזרים נטו (אחרי הפרשה למס והוצאות עסקה) יעמוד על כ-2.7 מיליארד שקל והרווח החשבונאי המשוער יעמוד על כ-0.9 מיליארד שקל.

מימוש החזקות המיעוט של הקבוצה בחברת Compass משקף תשואה ברוטו של פי 2.5 על ההשקעה (סה"כ השקיעה קבוצת עזריאלי בחברת Compass כ-1.3 מיליארד שקל) במח"מ של 2.3 שנים. התשואה השקלית השנתית ברוטו (IRR) על ההשקעה הינה כ-40%.

"עסקה משמעותית בתנאים מצוינים"

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "אנו שמחים על השלמת עסקה משמעותית בתנאים מצוינים, עם החזר גבוה מאוד על השקעתנו. האסטרטגיה שלנו להעמקת הפעילות בתחום ה-Data Centers ממשיכה להוכיח את עצמה, ובכוונתנו להמשיך להתרחב בתחום באמצעות חברת Green Mountain הנורבגית, חברת בת בבעלות מלאה שלנו הפועלת כיום ב-3 מדינות באירופה. נמשיך לאתר הזדמנויות להמשך השקעה בזירה מתפתחת וצומחת זו ולייצר לקבוצת עזריאלי מנוע צמיחה נוסף לצד מנועי הצמיחה החזקים האחרים של החברה".

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, הוסיף: "עסקה זו משקפת את התשואות הגבוהות הגלומות בתחום חוות השרתים והיא מגדילה את הגמישות והיכולות הפיננסיות של הקבוצה לבצע עסקאות מהירות ומשמעותיות. ההתפתחות המואצת של ה-AI וה-Cloud מהווה הזדמנות יוצאת דופן להמשך התרחבות הקבוצה בתחום צומח זה, תוך יצירת תשואות גבוהות, חוזים ארוכים והתקשרויות עם לקוחות משמעותיים".

כחלק מאסטרטגיית קבוצת עזריאלי לאיתור מנועי צמיחה חדשים, ביצעה הקבוצה בשנת 2019 השקעה ראשונה בתחום ה-Data Centers, בחברת Compass, הפעילה בעיקר בצפון אמריקה. בשנת 2021 החליטה הקבוצה להעמיק את הפעילות וההשקעה בתחום, להיכנס לשוק האירופי ולרכוש החזקה מלאה בחברת Green Mountain, הפעילה כיום בנורבגיה, בגרמניה ובאנגליה.

כפי שדיווחה הקבוצה במהלך החודשים האחרונים, היא ממשיכה להתפתח בתחום ולהתקשר בעסקאות משמעותיות שהרחיבו את הפעילות למדינות נוספות באירופה ולהגדלת צבר העסקאות בנורבגיה בהיקפים משמעותיים ועם לקוחות Hyperscale מובילים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully